رژیم ورزشکار رژیم غذایی مناسب ورزشکاران


رژیم ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم. در حقیقت ، با رژیم غذایی ، متابولیسم مناسب را تأمین می کنیم.

رژیم ورزشکاران

با افزایش آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی افزایش می یابد ، بنابراین توجه به رژیم غذایی ورزشکاران نیز مهم است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، پس تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شما هستند و قطعاً برای موفقیت به رژیم غذایی مناسب ورزشی نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها در یک دهه گذشته طرفدار بوده اند. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی بودن و ضعیف بودن وجود دارد ، اما مصرف مکمل های ورزشی می تواند در دراز مدت عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل های ورزشی با کیفیت بالا فقط سه تا چهار ماه قبل از تمرینات فشار خون بالا است و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، شما را با آخرین برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد نظر ، با اطلاع متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان باشگاه های بزرگسالان و اساتید آمادگی جسمانی آشنا می کنیم. با ما بمان.

طبق توصیه های بسیاری از متخصصان پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از جمله آماتورها ، نیمه حرفه ای ها و متخصصان در حضور یا عدم وجود رقابت برآورده کند. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا تمرین می تواند علاوه بر هزینه زیاد ، خطرات قابل توجهی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، شما باید برای ورزش و همچنین چاقی یا افزایش وزن به یک مرکز رژیم غذایی معتبر ورزشی مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی از طریق تغذیه ورزشی

افرادی که در معرض بسیاری از فعالیت های بدنی قرار دارند متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی را در بدن در طول فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جبران مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشی و بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به سطح عضله سازی که در آن قرار دارید ، مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم ورزشکار کنترل شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این فرصت را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانواده هماهنگ کنند ، به طوری که علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز مطابقت داشته باشد.
رژیم غذایی ورزشکاران با افراد عادی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنهاست به طوری که این مقدار برای یک فرد عادی حدود 8 درصد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه تمرینی میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن است. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از طرف دیگر ، باید حاوی مواد معدنی و ویتامین ها برای ساختن عضله در رژیم ورزشی باشد. بنابراین ، به ورزشکاران توصیه می شود از مشاوران تغذیه مناسب برخوردار باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را با توجه به وضعیت جسمانی هفتگی یا ماهانه ، مدیریت مداوم وزن و همچنین نظارت منظم به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با تهیه آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با پشتوانه سالها تجربه متخصصان تغذیه و پزشکان و همچنین دریافت مشاوره دو طرفه از مرکز پزشکی “وزن من” ، از بهترین روش های ورزشی ورزشی و سبک های تغذیه سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید.
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، معمولاً توجه به نوع تمرین ، طول آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را در ورزش و مسابقات برای حفظ یک مسیر علمی و دقیق تأمین کنند.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به رسیدن به تناسب اندام و ورزش کمک می کند ، اما بسیاری از استادان تناسب اندام و زمین های ورزشی از اصول درست و اساسی ورزشکار و همچنین فعالیت های ورزشی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” که از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی استفاده می کند ، برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ کاربردی به مشتریان معتبر که در رژیم های ورزشی معمولی در جوامع ورزشی قرار می گیرند ، ارائه می دهد. به داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار به دریافت پروتئین در بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی مورد نیاز ورزشکار را برای ورزش تامین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان بخورید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای پخته ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
بدون مشورت با متخصص و مشاور متخصص در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران مکمل مصرف نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و قره قاط را مصرف کنید اما آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن برای افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار را تامین می کند.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

تحریک سیستم عصبی مرکزی: از غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث ورزش مداوم ورزشکار به دلیل خستگی می شود خودداری کنید.
مواد مخدر: برخی از مسکن ها مانند هروئین ، مورفین و ترک ها به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم ورزشکار قبل از مسابقات

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای پرچرب و پر پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کنید ، زیرا این امر بر فعالیت های ورزشی ورزشکاران تأثیر منفی می گذارد.

رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می کند غذاهای پر کربوهیدرات به جای رژیم پرچرب و پر پروتئین سریعتر هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات از یک ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف کنید.

به عنوان مثال ، با توجه به رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با مارگارین-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از تمرینات سنگین مانند ورزش های آزاد ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار از تخلیه ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد تا گلیکوژن را دوباره پر کند. بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات (مناسب مسابقات هفتگی) غذاهای غنی از کربوهیدرات بخورید
6 روز رژیم ورزشکار: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم ورزشکار دارای کربوهیدرات بالا و همچنین ورزش سبک است و 3 روز آخر حاوی رژیم کم کربوهیدرات در رژیم ورزشکار و همچنین ورزش زیاد است. برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم ورین وردجی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پ. 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید