روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم مطلع هستید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، نباید جزء اصلی آشپزخانه شما باشد. اما دانشمندان به جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، نگاه می کنند.

روغن پالم در لیست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده قرار دارد. اما س questionال این است که با توجه به نظرات منفی در مورد این روغن ، این روغن چگونه با سایر روغن های خوراکی مقایسه می شود و آیا آنقدر که متخصصان تصور می کردند برای شما مضر است؟

روغن پالم و آسیب های آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولات رایج از اسنک گرفته تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و روش هایی برای حصول اطمینان از حمایت سیاست های دولت از توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم

اگرچه این داروهای مربوط به روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، روغن ها درصد بسیار بالاتری از چربی اشباع شده را نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. علیرغم بحث بر سر تاثیرات منفی آن بر سلامت ، تجزیه و تحلیل افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با میزان مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک نشان داد.

یک مطالعه منظم دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح خون را افزایش می دهد ، “سطح پایین کلسترول لیپوپروتئین آتروژنیک”. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهد مصرف چربی اشباع شده را به عنوان افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن پالم از میوه نخل ، گونه ای درختی است که عمدتا در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. لازم به ذکر است که این درخت در مناطق جنگلی بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل بسیاری از تأثیرات منفی زیست محیطی مورد انتقاد قرار می گیرد.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذا را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولیدکنندگان به روغن پالم روی آورده اند که یک گزینه ارزان است.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های خوراکی است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی کل است که شامل 7 گرم چربی اشباع (به همان میزان کره) ، 5 گرم چربی غیر اشباع سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این ارقام به جز نوع چربی مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی تنها 2 گرم چربی اشباع (که می تواند در بیماری های قلبی نقش داشته باشد) است که 10 گرم چربی اشباع نشده است.

روغن پالم چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن هسته خرما دارد.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها وجود دارد. حدود 50 درصد از بسته بندی محصولات موجود در سوپرمارکت ها از پیتزا ، دونات و شکلات گرفته تا عطرها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و به عنوان سوخت زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای فرآوری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین در بسیاری از انواع بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات ، مانند کوکی ها و چیپس یافت می شود. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد در آشپزی نیز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذا در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن خالص تر باشد ، دود بیشتری وجود دارد ، زیرا تمیز کردن ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث دود روغن شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان دارد و چربی بیشتری به غذا می دهد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را پردازش و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با خواص مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن وجود دارد؟

روغن پالم عامل اصلی جنگل زدایی در جنگل های متنوع جهان بوده و هست و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ها ، پیگمی ها و کرگدن های سوماتران را از بین برده است.

این از بین رفتن جنگل ، همراه با تبدیل ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را در جو آزاد می کند و به تغییرات آب و هوایی کمک می کند. بنابراین ، به دلیل این مسائل ، مخالفت با کشت درخت و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن پالم می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی و عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سموم می توانند پیشرفت زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و تغذیه درمانی برای تناسب اندام و کاهش چربی

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. “این روغن حاوی حدود نیمی از چربی خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص این که برای شما خوب است یا بد ، برای دانشمندان دشوار است.”

به یاد داشته باشید که برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعاتی را رد می کند که نشان می دهد روغن پالم برای بیماری های قلبی مفید است.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“توصیه می شود که روغن زیتون و روغن آووکادو گزینه های بهتری برای پخت و پز باشند.”

روغن پالم در غذاهای فرآوری شده که از سوپرمارکت ها خریداری می کنید ، احتمالاً اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی که آن را مخلوط می کنند استفاده کنید.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس ناسالم نیست ، بهتر است هنگام تهیه غذا در خانه یا بیرون از غذا از روغن زیتون یا دیگر روغن های خوراکی سالم تر استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات بهداشتی استفاده از روغن پالم در غذا متفاوت است. برخی مطالعات مصرف روغن پالم را با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های ایسکمیک ، افزایش لیپوپروتئین های با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط کرده اند.

سایر مطالعات هیچگونه اثرات مضر یا حتی اثرات سلامتی مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]