بسیاری از افراد شاغل در ساعات کاری رژیم خود را رعایت نمی کنند. در بیشتر موارد ، یک وعده غذایی در زمانهای غیر معمول حذف یا خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان های غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کارهای اداری و بازگشت به خانه ، عصرانه ناهار خود را می خورد. پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد ، اما نخوردن ناهار و نخوردن میان وعده عصرگاهی می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذا ، باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز نشسته اند ، به دلیل اینکه کالری کمتری مصرف می کنند ، باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند. همچنین باید از کالری ، غذاهای چرب و شیرین که به مقدار زیاد در ادارات و مشاغل مصرف می شود اجتناب کنند. ، اجتناب و مصرف کنید میوه و سبزیجات بیشتر در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کارهای فیزیکی انجام می دهند و فعالیت بیشتری دارند ، باید کالری بیشتری مانند آنها دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتواند انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. برای تأمین جسم. مصرف لبنیات و دریافت مقدار زیادی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که شیفت شب و شیفت شب کار می کنند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند یک سری معمولی سه وعده ای را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس یک سری جدید ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از پرخوری خودداری کنند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند.