در زمستان چه غذایی بخوریم؟


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگام سرماخوردگی ، داروهای بدون نسخه می توانند ترشحات بینی یا سردردهای مداوم را کاهش دهند ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند به طور کامل از سرماخوردگی جلوگیری کرده یا آن را کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و کاملاً مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند بدن بیمار را که در تلاش برای مبارزه با ویروس است ، مختل کنند.

اگرچه درمان سریع سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی و حتی کوتاه شدن دوره سرماخوردگی کمک کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

برای درمان عفونت های باکتریایی می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد. از طرف دیگر ، سرفه حاد ناشی از ویروس هایی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها می توان آن را درمان کرد. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که دارای بیماری های جدی دیگر یا سیستم ایمنی ضعیف هستند خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی است. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

هنگامی که فرد با سرماخوردگی غذا می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول های ایمنی را تولید می کند که آن را به مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق می کند. بنابراین ، خوردن یک وعده غذایی سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید تا از حالت تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی فرآیندهای داخلی بدن را در اوج تولید قرار می دهد و بسیاری از رژیم های سنتی می توانند زمانی موثر باشند که بیمار از علائم سرماخوردگی کمک بخواهد.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد یک غذای سنگین است که دیرتر و سخت تر هضم می شود.

اگر برای سرماخوردگی غذای سنگین می خورید ، بدن شما مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند و در نتیجه در معرض حرارت قرار گیرد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ها ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند احتقان بینی ، گرفتگی قفسه سینه ، آبریزش چشم را کاهش دهد. ویتامین ها ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی بدن از آسیب بیشتر سلولی جلوگیری کند.

ویتامین ها ج اینترفرون را آزاد می کند ، پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و جریان خون را در بدن تقویت می کند.

روی

مطالعات نشان داده است که روی به کاهش طول مدت و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، باید به محض سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم ، از مکمل روی استفاده کنید. همیشه قبل از مصرف هرگونه مکمل با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راهی م effectiveثر برای آماده سازی بدن برای محافظت باشد. پودر کاکائو و آجیل ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود ج این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از مفیدترین غذاها برای سرماخوردگی است. سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثر ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و تسکین دهنده یک داروی شناخته شده است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است زیرا سوپ مرغ م liquidثرترین مایع نام برای پاکسازی مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، آبرسانی و بخار می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشح بهتر در بینی به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز کاهش دهد. مواد اضافی موجود در سوپ علاوه بر مرغ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای بسیاری از ترکیبات دارویی احتمالی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجا که آنها به طور موقت جوش ها را باز می کنند ، جریان مخاط را بیشتر و راحت تر تسهیل می کنند ، بنابراین احتقان را از بین می برند.

غلات

دانه هایی مانند تخمه کدو و دانه کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل دارا بودن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.مطالعات نشان داده است که روی می تواند سرماخوردگی را در عرض 24 ساعت از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

لیمو و عسل

مایعات داغ مانند عسل لیمو می تواند به کاهش احتقان بینی و آبرسانی به بدن کمک کند. دانشمندان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. عسل می تواند در تسکین علائم سرفه حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی موثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین است ج سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.برای درمان سرماخوردگی ، مصرف منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

.لغم

شلغم یک سبزی مفید و غنی است ، از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی که سرفه را بهبود می بخشد ، شناخته می شود. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز کردن آن است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند. شلغم همچنین یک داروی ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید