بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. وراثت ، تغذیه نامناسب ، مصرف ناکافی مواد مغذی و .از مهمترین دلایل کاهش وزن هستند. خوشبختانه تغذیه مناسب می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند. در این مقاله ما بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن را بررسی می کنیم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش کنید و وزن خود را افزایش دهید

یکی از مهمترین موضوعات مربوط به چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. چاقی در این مقاله البته به معنی اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و مقابله با کاهش وزن مزمن است. زیرا این افزایش وزن ، مانند چاقی مزمن ، سلامت افراد را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به سراغ تکنیک های کاهش وزن برویم ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس افزایش وزن انجام شود. اگرچه روش های کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روش های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

ورزش مناسب افزایش وزن

ورزش یکی از تکنیک های تناسب اندام است که در درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. اکثر مردم فواید ورزش برای کاهش وزن را درک می کنند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به هضم ، بلع و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. این تأثیر عمیقی بر افزایش اشتها دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور کوهنوردی است.

موثرترین رژیم غذایی برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از مواد مغذی ریز ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک عامل مهم در مصرف این غذاها پخت سالم روی این مواد است. زیرا هدف چاقی کسب تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده با وجود کالری زیاد ، برای سلامتی مضر است و بسیاری از مواد مغذی در آن از بین می رود و روغن آن می تواند چربی خون را در خون افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های طبخ سالم مانند پخته ، بخارپز و کبابی برای تهیه غذا استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر مواد مغذی ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم و همچنین ایجاد چاقی نیز برای سلامتی بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آنها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

برای افزایش وزن از آب و مایعات کارآمدتری استفاده کنید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های بهبود چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل ، توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید