هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای زندگی سالم و شاد در هر دوره از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از آسیب پذیرترین دوران زندگی باشد زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر گیاه نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و سالمی را برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه می توانید به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا به درستی رشد کند و جوان شدن آن را ببینید ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران این هستند که نوجوانان آنها در حال افزایش وزن هستند ، به ویژه در این دوره به دلیل رشد و نمو ، به ویژه آسیب پذیر است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید کودکان چاق و متناسب را پرورش دهید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به این معنی نیست که غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید نوجوانان را از بین ببرند ، آنها فقط باید کمتر مصرف کنند و در عوض از این روش برای جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان عبارتند از آهن ، ویتامین D و کلسیم. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا نوجوان شما را شامل شود.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

آموزش نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم غذایی این است که صبحانه را حذف نکنید یا خود را گرسنه نکنید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در دوران نوجوانی و بلوغ به رشد شما آسیب می رساند ، زیرا مواد مغذی مهم خود را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، ممکن است در طول روز تحریک شوید. برو میان وعده. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتها را کاهش می دهد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای کاهش وزن در دوران نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های شیرین با کالری بالا را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد دارای مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، یعنی حدود یک لیوان کوچک.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، کاهش وزن و بلوغ نوجوان نیز باید کنترل شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود نوجوانان به ویژه در دوران بلوغ دچار کاهش وزن و بیماری جسمی شوند ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا اغلب آهن خود را از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منبع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات صبحانه و صبحانه غنی شده. کلسیم و ویتامین D نیز مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان در دوران نوجوانی است: (تصویر اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های شیک اجتناب کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که به دلیل این رژیم می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم غذایی مد نیز بر موفقیت کوتاه مدت تأکید بیشتری دارد ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما یک رژیم استاندارد و سالم را در اختیار شما قرار می دهند.