با خوردن گوشت چه کنیم و چه نکنیم


با خوردن گوشت چه کنیم و چه نکنیم

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. این موضوع مربوط به مصرف گوشت است. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قاطع در مورد نخوردن گوشت می دهند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی به دلیل شنیدن اخبار ضد و نقیض در این زمینه دچار سردرگمی شده و در تصمیم گیری در مورد خوردن یا عدم مصرف گوشت دچار سکون روحی شده اند. در این مقاله از صفحه رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، ما در مورد انجام و خوردن گوشت را تعمیر نکنید

پاسخ دقیق چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، به بررسی آثار مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان ، بر اساس علل آن می پردازیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت تنوع گسترده ای از غذاها دارد ، از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر روده ها ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید در مورد نوع گوشت منظورمان روشن باشد.

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای گوشت های مختلف متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی در انواع آنها وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از مدلها مضر است و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه لازم است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین ، آنها باید با غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت بدن در برابر میکروارگانیسم ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در صورت عدم وجود اسید آمینه ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و اقدامات فوق به درستی انجام نمی شود.در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب ، سلولی ترین عناصر سازنده پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است.پس می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که مردم شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند عصبی بودن و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش در انسان کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و سلامت انسان باشد. بودن.

ویتامین B همچنین بر سلامت پوست تأثیر می گذارد. برخی از انواع این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار زیاد و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود آهن است. آهن عمدتا برای خون سازی استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به گیاهان آهن جذب بیشتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای توانایی یادگیری و حافظه هستند ، که می تواند منجر به اختلالات یادگیری شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی ، یکی از گوشتها (به ویژه غذاهای دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاهایی است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی ید قابل توجهی است که برای سلامتی و پیشگیری انسان بسیار مهم است. در برابر گواتر تاثیری دارد

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

وقتی به موارد بالا نگاه می کنیم متوجه می شویم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال را باید خوانندگان عزیز مجله در نظر داشته باشند ، ما در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع وجود دارد که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر این بیماری محافظت می کند. خسارت.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی. و برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این اسید چرب ، لازم است همه چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی به گوشت مرغ تقسیم شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این پیوند را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن بیش از حد پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منبع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم در ادرار می شود که می تواند منجر به عوارض کلسیم شود. کمبود.

مهم است که به خاطر داشته باشید که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زائد و یک ماده سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

اکنون نکته ای وجود دارد که در تغذیه بسیار مورد اعتماد است. نظارت بر “ارگاسم” “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و خوردن زیاد غذا توصیه نمی شود. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که باعث افزایش استفاده از مواد غذایی و متابولیسم در بدن می شود.

در این راستا لازم است در نظر داشته باشیم که می توان غذاهای دیگری را در برخی از وعده های گوشت قرمز جایگزین کرد که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین هیچ ضرری برای گوشت قرمز ندارند. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها مقدار قابل توجهی فیبر غذایی دارند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. اگر حبوبات یا آجیل غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا مخلوطی از حبوبات و آجیل بخورند ، می توانند تقریبا پروتئین و گوشت باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات یافت نمی شود.

نتیجه گیری این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و مصرف زیاد آن و به طور کلی پروتئین های حیوانی مجاز نیست.

با گوشت چه کنیم و چه نکنیم متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه اولیه و کمیت و شیوه های تغذیه نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید