آیا نوشیدن غذایی که در حال جوانه زدن است فوایدی دارد؟


فهرست مطالب[Hide][Show]

بررسی فواید جوانه زنی و سپس خیساندن حبوبات ، لوبیا ، غلات ، دانه ها و آجیل علاوه بر جوانه زنی یا خیساندن به تنهایی.

سالهاست که در مورد اهمیت و تکنیک های مناسب استفاده از یکی از سه روش اجدادم در تهیه غلات ، حبوبات ، آجیل و دانه ها ، یک وبلاگ ویدئویی می نویسم و ​​فیلم می گیرم.

این روشها عبارتند از:

  • خیس خوردن
  • جوانه زدن
  • خمیر ترش (مخمر)

مقایسه مقاله مربوط به خیساندن ، جوانه زنی و خمیر ترش در مقاله مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

معمولاً یک روش کافی است

برای اکثریت قریب به اتفاق مردم ، استفاده از یکی از این روش ها برای کاهش مواد مغذی در این رژیم گیاهی که به سختی هضم می شود ، کافی است تا غذای به دست آمده تا حد امکان به راحتی ترکیب شود.

کدام روش را انتخاب کنیم؟

بر اساس دستور العمل استفاده شده و بافت / طعم مناسب که برای آن عکاسی می کنید ، بستگی به شما دارد.

به عنوان مثال ، می توانید نان خانگی را با خیساندن آرد ، جوانه زدن دانه و سپس آسیاب کردن آن در آرد ، یا با استفاده از ظرف خمیر ترش که با آرد تازه مخلوط کرده اید ، تهیه کنید.

به نظر من ، برای نان شیرین ، بهتر است آرد را یک شب قبل از پخت خیس کنید ، زیرا خیساندن بافت نسبتاً نرم است.

جوانه ها یا برش های خمیر ترش برای ساندویچ و نان تست بسیار خوب عمل می کنند.

برای چیپس نان تورتیلا ، کروتون و امثال آن ، ترجیح می دهم در حال حاضر از خمیر ترش استفاده کنم (اگرچه قبلاً از روش جوانه زدن استفاده کرده ام!).

استفاده از بیش از یک روش چطور؟

استفاده از بیش از یک روش برای تهیه حبوبات ، غلات و آجیل چطور؟

آیا گزینه های گوارشی دیگری برای برداشتن این مرحله اضافی و زمان لازم وجود دارد؟

همانطور که پیداست ، قطعاً ، حداقل به طور ناشایست ، در خانواده من وجود دارد.

لطفاً من را اشتباه متوجه نشوید ، هر چند.

من نمی خواهم هیچ کس این پیشنهاد را به عنوان هر نوع فشار دریافت کند!

اگر فقط از آرد جوانه زده برای تهیه غذاهای پخته خود استفاده می کنید یا آجیل و دانه های نارس را خیس می کنید ، عالی است!

من این ماده را فقط به عنوان غذایی برای اندیشه (به معنای واقعی کلمه) برای کسانی که هضم حساسی دارند و شاید مایل به تلاش برای ساده تر کردن ظروف برای دستگاه گوارش هستند ، ذکر می کنم.

جوانه و خیس شده؟

من ابتدا از خودم پرسیدم که آیا جوانه ها و سپس خیساندن در واقع حتی قابل هضم تر از استفاده از هر دو روش چند سال پیش است.

به طور خاص ، متوجه شدم که آجیل جوانه زده و خیس شده و کره بادام زمینی (این مارکی است که من خریداری می کنم) شوهرم را که هضم حساسی دارد ، تحمل بیشتری دارد.

من شخصاً هیچ تفاوتی متوجه فرزندانم نشده ام. اما ، او این کار را بسیار کرد!

سپس شروع به تهیه سوپ های خانگی بر اساس چیلی و حبوبات با جوانه و حبوبات خیس خورده کردم.

اینها برخی از دستور العمل هایی است که من به طور خاص با استفاده از این تکنیک امتحان کرده ام:

معده های حساس متوجه تفاوت می شوند

هضم آسان تجربه جوانه ها و لوبیا ، آجیل و دانه های خیس شده برای او به اندازه کافی مهم بود که از آن زمان به بعد این روش را ادامه دادم.

اگر او به عنوان مثال کتو چیلی را فقط با استفاده از دانه های کلم دریایی تهیه کنم ، قطعاً متوجه می شود! او حتماً در مورد آن نیز به من خواهد گفت

به تصویر بالا از جوانه زدن لوبیا سیاه توجه کنید که هنگام خیس شدن حتی کف بیشتری تولید می کند. تصویر زیر مربوط به لوبیاهای جوانه زده است که یک شبه خیس شده اند. این فوم حاوی مواد مغذی و ساپونین است.

اگر به صورت غیر مخلوط خیس کنید ، مقدار کف دو برابر یا حتی سه برابر می شود. تصویر این مقاله در مورد لوبیای خیس خورده میزان تولید آن را به شما نشان می دهد!

بنابراین جوانه ها قطعاً بیشتر مواد مغذی را کاهش می دهند. با این حال ، خیساندن حتی بیشتر را از بین می برد!

به نظر من مشاهده بصری کاهش فوم در هنگام انجام هر روش تأیید بسیار قوی ای از مزایا است.

روش مورد علاقه من

آنچه برای سریعترین روش پیشنهاد می کنم خرید حبوبات و غلات جوانه زده به صورت کامل است.

آنها را یک شب قبل از آبکشی ، آبکشی و پخت در آب تازه فیلتر شده خیس کنید.

در اینجا اطلاعات مربوط به دستورالعمل ها با دستور العمل ها / فیلم ها آمده است:

همچنین می توانید به خود زمان دهید تا خود را جوانه بزنید (در اینجا دستورالعمل اصلی من برای جوانه زنی و فیلم).

قبل از خیساندن زمان قابل توجهی ، جوانه بزنید.

با این حال ، مطمئناً جوانه زدن از نظر اقتصادی دوستانه تر است. بنابراین اگر وقت دارید این کار را انجام دهید ، من شما را به انجام آن تشویق می کنم.

برای من ، وقت صرف شده با خرید آجیل ، دانه ها و حبوبات که جوانه زده اند ، ارزشش را دارد.

جوانه زنی و خمیر ترش؟

بنابراین ما دریافتیم که نشانه های مسحور کننده ای وجود دارد که نشان می دهد جوانه زدن و خیساندن برای کسانی که معده ای حساس دارند یک تجربه گوارشی خوشایند و تغذیه کننده است.

نان و سایر محصولات پخته ای که از آرد جوانه زده استفاده می کنند و به مخمر نیز تخمیر می شود ، چطور؟

از این رو من نمی توانم هیچ گونه شواهد غلطی ارائه کنم زیرا شوهرم غلات نمی خورد و بنابراین نمی تواند بینش ارائه دهد.

با این حال ، برای شما که غلات می خورید و معده حساسی دارید ، این نانوایی خانوادگی را توصیه می کنم که نان ، نان ، رولت و نان هایی را تهیه می کند که از آرد جوانه تهیه می شود و همچنین به مایه ترش تخمیر می شود.

من نان مارپیچ و دارچین دارچینی آنها را می خریدم تا نان تست فرانسوی و نان تست فرنگی خمیر ترش درست کنم.

با این حال ، بچه های من ترشی معمولی روستایی را برای ساندویچ و نان تست ترجیح می دهند. این نان خاص با آرد جوانه زده تهیه نمی شود. با این حال ، این نانوایی نان پخته ای را ارائه می دهد که هم جوانه زده و هم خمیر ترش است.

من علاقه مند هستم بدانم آیا شما که هر دو را امتحان کرده اید متوجه تفاوت شده اید یا شخصاً وقت می گذارید تا برای شیرینی خانگی خود آرد جوانه زده تهیه کنید. اگر می توانید تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!


دیدگاهتان را بنویسید