رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کم کربوهیدرات سالها بحث برانگیز بوده است. برخی افراد ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم غذایی کم کربوهیدرات بسیار مفید و مفید برای سلامتی است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش بیشتر وزن می شود ، بلکه منجر به مزایای اساسی برای کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده بهداشتی ثابت شده از رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک را نشان می دهد.

  1. رژیم کم کربوهیدرات اشتها را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طی یک رژیم غذایی سخت احساس درماندگی کنند و در نهایت تسلیم شوند. با این حال ، اشتها با خوردن کربوهیدرات کمتر به طور خودکار کاهش می یابد. تحقیقات مداوم نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را کاهش داده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، در مقایسه با افرادی که رژیم کم چربی دارند ، در مدت زمان کمتری وزن کم می کنند ، حتی اگر در رژیم کم چربی کالری بسوزانند. دریافت ها را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن می کند و سطح انسولین را کاهش می دهد و این منجر به کاهش سریع وزن در یک یا دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، این بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در یک مطالعه چاقی بزرگسالان ، نتایج نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در واقع در مقایسه با رژیم معمولی تا 6 ماه وزن را کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از شکم می آید

چربی در قسمت های مختلف بدن یکسان نیست. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی احشایی است که در شکم ذخیره می شود که اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای این نوع چربی هستند.

گریس مسئول محافظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی در روده منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و همچنین می تواند متابولیسم بدن را مختل کند. رژیم کم کربوهیدرات در کاهش این چربی مضر شکم بسیار مثر است. به نظر می رسد حتی چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند از شکم می آید. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون وجود دارند. به خوبی شناخته شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل خطر بسیار خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، به وضوح می توانند کاهش قابل توجهی در میزان تری گلیسیرید خون را در خون مشاهده کنند. از سوی دیگر ، رژیم غذایی کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شود.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه HDL بالاتر از LDL باشد که “کلسترول بد” است ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش HDL خوردن چربی است و رژیم کم کربوهیدرات دارای چربی زیاد است.

بنابراین تعجب آور نیست که HDL در رژیم غذایی سالم و بدون کربوهیدرات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، اما در رژیم کم چربی معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین خود را کاهش دهید

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به خصوص مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که انتشار کربوهیدرات ها به طور قابل توجهی قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم بدون کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد پس از 6 ماه مصرف داروهای ضد فشار خون را متوقف کردند یا آنها را متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، حتماً قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک روش م ofثر برای کاهش فشار خون است که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. با سندرم متابولیک کار می کند

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع ، سندرم متابولیک یک سندرم سندرم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریبا از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه اهمیت دارد اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد اما تعداد کل ذرات LDL را در جریان خون کاهش می دهد. به همین ترتیب ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین بیماری مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می توانند آن نوع قند را بسوزانند. در نتیجه ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین ها گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بخش بزرگی از مغز نیز می تواند کتون ها را بسوزاند ، که هنگام گرسنگی یا هنگام خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم های کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند بیش از 50 reduction کاهش تشنج را تجربه کردند ، در حالی که 16 did تشنج نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماری های مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در مورد تغذیه ، موارد کمی در مورد مزایای بی نظیر رژیم غذایی بدون کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این رژیم نه تنها می تواند کلسترول ، فشار خون و قند خون را بهبود بخشد ، بلکه باعث کاهش اشتها ، بهبود کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید می شود. اگر بدنبال سلامتی بهتر هستید ، یکی از این غذاهای رژیمی ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com