مورد بررسی قرار دادن HPR مورد بررسی قرار دادن HPR


(یک رتینول که به اندازه کافی برای پوست حساس ملایم است)

مورد بررسی قرار دادن HPR

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی به شما درباره ی مورد بررسی قرار دادن HPR خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

رتینوئیدها در دنیای مراقبت از پوست جایگاه بزرگی به خود اختصاص داده اند- هم از جنبه منفی و هم از جنبه مثبت.

علاقه مندان به محصولات حاوی این مشتقات ویتامین A به شدت طرفدار فواید مختلف پوست، از کاهش چین و چروک و صاف کردن بافت پوست گرفته تا مبارزه با التهاب و مسدود شدن منافذ هستند.

اما دیگران داستان‌ های ترسناکی از رتینوئیدهای قوی شنیده اند که به پوست حساس آن ها آسیب می‌ رسانند، با علائمی مانند “خارش”، “خشکی” و “پوسته پوسته شدن” که از عوارض جانبی این ماده شناخته شده است. 

پس، افراد با پوست حساس چه کا باید بکنند؟ آیا باید از تمام مزایای بالقوه رتینوئیدها چشم پوشی کرد و به طور کامل از این محصولات اجتناب نمود؟ خبر خوب: رتینوئیدهای سنتی تنها گزینه شما نیستند.

بازیکن جدیدی در بازی رتینوئید وجود دارد: hydroxypinacolone retinoate، با نام مستعار HPR، که ممکن است به اندازه کافی ملایم باشد حتی برای حساس ترین انواع پوست. 

مطمئناً خبر هیجان انگیزی است. برای آشنایی با نحوه عملکرد این محصول – و تفاوت آن با سایر رتینوئیدها – ما در این مقاله به طور انحصاری با برخی از متخصصان پوست مجرب صحبت کردیم.

هم اکنون می خواهیم علم پشت HPR و اینکه چرا ممکن است یک انتخاب ایده آل باشد، حتی برای انواع پوست های ظریف را توضیح دهیم. 

 

ساختار منحصر به فرد HPR 

مورد بررسی قرار دادن HPR

رتینوئیدها سال هاست که وجود دارند، اما HPR همان ویتامین A پایه نیست – و روش خاص خود را برای انجام کار دارد. هیدروکسی پیناکولون رتینوات یک رتینوئید جدیدتر است.

HPR از نظر ساختاری از رتینوئیدها از جمله رتینول، ترتینوئین و آداپالن متمایز است. به عنوان یک استر از رتینوئیک اسید تمام ترانس، باید در پوست به اسید رتینوئیک تبدیل شود تا عمل کند…

استری کردن ممکن است پایداری آن را بهبود ببخشد و آزادسازی اسید را محدود می نماید و آن را ملایم تر می کند.

به زبان عامیانه، این واقعیت که HPR یک استر است به این معنی است که پایه آن روغن است و آن را نسبت به رتینوئیدهای اسیدی تر برای پوست دلپذیرتر می کند.

پس جای تعجب نیست که برای حفظ اثربخشی عالی خود بدون عوارض جانبی شدید محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

HPR به عنوان جایگزین ملایم تری برای رتینوئیدهای استاندارد تبلیغ می شود، به این معنی که ممکن است باعث تحریک، قرمزی و لایه برداری کمتری شود. 

مصرف کنندگان این ماده که پوست حساس دارند، وقتی متوجه شوند که دوز HPR ممکن است کمتر از رتینوئیدهایی باشد که قبلا امتحان کرده اند، خوشحال خواهند شد.

تحقیقات نشان می دهد که HPR ممکن است به طور موثرتری نسبت به رتینوئیدهای استاندارد به پوست نفوذ کند، و شاید اثربخشی در دوزهای پایین تر را بهبود ببخشد.

این راه را برای مصرف کنندگان بالقوه بیشتری باز می کند تا از مزایای بی نهایت HPR بهره ببرند.

فعالیت گسترده رتینوئید HPR ممکن است بر سلامت پوست تأثیر بگذارد، مانند تشکیل کلاژن، گردش سلولی و جوان سازی.

به عبارت دیگر، افزودن HPR به روتین مراقبت از پوست شما ممکن است همان اثرات ضد پیری مورد علاقه رتینوئیدهای استاندارد را ایجاد کند. 

 

نحوه استفاده از HPR در روتین مراقبت از پوست 

مورد بررسی قرار دادن HPR

علم پشت HPR ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما اضافه کردن آن به رژیم مراقبت از پوست شما ساده است.

در واقع HPR یک نقطه شروع ایده آل برای افرادی است که تازه می خواهنند از رتینوئیدهای استفاده کنند، این قضیه دقیقا مصداق فرو بردن انگشت پا در استخر قبل از شیرجه زدن است.

هیدروکسی پیناکولون رتینوات برای انواع پوست های حساس و خشک مناسب است و در واقع یک نوع ملایم از رتینوئیدها را به شما ارائه می کند.

این امر پتانسیل تحریک این ماده را کم و آن را برای مبتدیان و کسانی که نگران پیری پوست خود هستند، مناسب می کند. 

همانطور که گفته شد، روش های درست و روش های اشتباهی برای وارد کردن HPR به روتین شما وجود دارد. یک رژیم جامع مراقبت از پوست برای افرادی که می خواهند HPR را استفاده کنند، ضروری است.

برای اطمینان از وجود یک پایه تمیز برای محصولاتی که در ادامه مصرف می شوند، با یک پاک کننده ملایم شروع کنید. سپس از کرم یا سرم حاوی HPR استفاده کنید.

با این حال، شما نمی توانید بیش از حد از این ماده استفاده کنید. یک مقدار به اندازه یک نخود برای کل صورت شما کافی است. برای مقابله با خشکی احتمالی پوست، سپس از یک مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید. 

اساسا، HPR را با پاکسازی ملایم و آبرسانی عمیق موثرتر می کنید و برای پایان دادن به روال خود، محافظت در برابر آفتاب را فراموش نکنید.

رتینوئیدها پوست شما را به نور حساس‌ تر می‌ کنند. از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع (Broad-Spectrum) برای محافظت از پوست خود در پایان روتین صبح خود استفاده کنید، به خصوص اگر از رتینوئید در روتین خود به کار می برید.

البته، واکنش های فردی ممکن است متفاوت باشد. مانند هر محصول جدید مراقبت از پوست، قبل از استفاده از آن بر روی کل صورت خود، یک تست پچ را انجام دهید.

 

محصولاتی که باید در حین استفاده از HPR  اجتناب کنید 

محصولاتی که باید در حین استفاده از HPR  اجتناب کنید 

آیا برای وارد شدن به دنیای HPR هیجان زده هستید؟ هنگام تنظیم روتین مراقبت از پوست خود برای سازگاری با این رتینوئید متحول کننده بازی، مهم است که بدانید که چه منع مصرف محصولی دارد.

HPR ممکن است گزینه ملایم تری باشد، اما همچنان یک رتینوئید است که باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد.

هیدروکسی پیناکولون رتینوات به طور کلی با بسیاری از محصولات مراقبت از پوست سازگار است، اما هنگام ترکیب آن با مواد خاصی باید جانب احتیاط رعایت شود.

HPR ممکن است اثرات سایر رتینوئیدها را افزایش دهد، که به طور بالقوه منجر به افزایش حساسیت یا تحریک می شود. ین به خوبی با ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان ها همراه می شود.

با این حال، از استفاده همزمان با محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید یا ویتامین C خودداری کنید، زیرا ممکن است پایداری آن را به خطر بیندازند.

اساساً سایر رتینوئیدها و محصولات دارویی را کنار بگذارید تا HPR به عنوان ستاره در روتین شما بدرخشد.

در غیر این صورت، خطر زیاده‌ روی در آن را به جان می خرید و مستقیماً با خشکی و تحریک پوستی که می‌ خواهید از آن اجتناب کنید، رو به رو می شوید. 

اما اگر زمانی که شروع به استفاده از این ماده کردید، وارد یک پروسه سازگاری پوست شدید، وحشت نکنید. عوارض جانبی بالقوه HPR شامل تحریک خفیف، قرمزی یا خشکی، به ویژه در مرحله اولیه استفاده است.

برای دور زدن این مسائل، توصیه می شود استفاده از HPR خود را به تدریج افزایش دهید و به خاطر داشته باشید که از پوست خود با آبرسانی فراوان و ضدآفتاب بسیار مهم حمایت کنید.

با در نظر گرفتن این اقدامات احتیاطی، بهترین موقعیت را خواهید داشت تا از مزایای کامل HPR بهره مند شوید. 

 

منبع مقاله: https://www.glam.com/1484747/hpr-retinoid-sensitive-skin-benefits/

شص



Source link