دادگاه فدرال نقشه کنگره لوئیزیانا را در حالت تعلیق قرار می دهد:


یک رای دهنده وارد مدرسه ابتدایی دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور در نیواورلئان می شود تا در انتخابات 2022 رای بدهد.

جرالد هربرت/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جرالد هربرت/AP


یک رای دهنده وارد مدرسه ابتدایی دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور در نیواورلئان می شود تا در انتخابات 2022 رای بدهد.

جرالد هربرت/AP

دادگاه فدرال لوئیزیانا را از استفاده از نقشه جدید کنگره این ایالت برای انتخابات امسال ممانعت کرد که نشان دهنده آخرین پیچش در نبرد طولانی مدت برای تقسیم بندی مجدد بر سر حقوق رای دهندگان سیاه پوست این ایالت است.

این مبارزه حقوقی می‌تواند به تعیین توازن قوا در کنگره بعدی کمک کند و فرصتی را برای دیوان عالی ایجاد کند تا قانون اساسی یکی از بخش‌های کلیدی باقی مانده از قانون حقوق رای را که توسط محافظه‌کاران دیوان عالی تضعیف شده است، بازبینی کند. اکثریت در دهه گذشته

در یک تصمیم 2-1 منتشر شده در روز سه شنبه، دادگاه سه قاضی دریافت که نقشه مناطق رای گیری – که قانونگذار ایالت لوئیزیانا در یک جلسه ویژه ژانویه با دو ناحیه اکثریت سیاهپوست ترسیم کرد تا با بخش 2 قانون حقوق رای مطابقت داشته باشد – قانون اساسی را نقض می کند و به نفع گروهی از رای دهندگان “غیرآفریقایی آمریکایی” که خود را “غیر آفریقایی آمریکایی” توصیف می کنند، حکم می کند که استدلال می کردند که ایالت درگیر تبهکاری نژادی است.

«نقش غالب نژاد در تصمیم‌گیری‌های ایالتی در بیانیه‌های تصمیم‌گیرندگان قانون‌گذاری، تقسیم شهرها و محله‌ها بر اساس خطوط نژادی، شکل غیرمعمول ناحیه، و شواهدی که نشان می‌دهد خطوط منطقه به آن کشیده شده است، منعکس شده است. قاضی منطقه ای ایالات متحده دیوید جوزف و قاضی رابرت سامرهایز، هر دو منصوب رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، در نظر اکثریت برای پرونده معروف به عنوان نوشتند، تعداد کافی محله با اکثریت سیاه پوست را جذب کنید تا به هدف یک منطقه کارآمد اکثریت-سیاه پوستان دست یابد. Callais v. لندری.

در یک نظر مخالف، قاضی پنجمین دوره ایالات متحده، کارل استوارت، منصوب شده کلینتون، نوشت: «کل سوابق نشان می‌دهد که قانون‌گذار لوئیزیانا نگرانی‌های سیاسی مختلفی را در کنار نژاد، بدون هیچ عاملی بر دیگری غلبه کرده است – از جمله حمایت از مقامات خاص. ”

دادگاه متشکل از سه قاضی دستور داده است که همه طرف ها در 6 مه ملاقات کنند تا در مورد نقشه ای که برای انتخابات امسال در لوئیزیانا استفاده می شود صحبت کنند، اما انتظار می رود حکم آن مستقیماً در دادگاه عالی تجدید نظر شود.

این پرونده با مهلت قریب‌الوقوع 15 می مواجه است، زمانی که نانسی لندری، وزیر امور خارجه جمهوری‌خواه، مقام ارشد انتخابات لوئیزیانا، گفت که نقشه کنگره این ایالت باید نهایی شود تا برای رقابت‌های امسال استفاده شود.

قانونگذاران ایالتی تحت رهبری جمهوری خواهان نقشه چالش برانگیز را با دو منطقه رای اکثریت سیاهپوست تصویب کردند – که احتمالاً دموکرات ها را با توجه به نژادی بودن رای گیری در لوئیزیانا انتخاب می کنند – پس از اینکه یک قاضی فدرال در یک دادخواست قبلی متوجه شد که نقشه قبلی این ایالت به احتمال زیاد باعث کم رنگ شدن این منطقه شده است. قدرت رای رای دهندگان سیاه پوست این ایالت

در نقشه قبلی، سیاه پوستان لوئیزیان – که حدود یک سوم جمعیت ایالت را تشکیل می دهند – تنها در یکی از شش ناحیه کنگره ایالت اکثریت را تشکیل می دادند.

با این حال، دیوان عالی اجازه داد این نقشه، که توسط قاضی ناحیه ایالات متحده، شلی دیک، به دلیل احتمال نقض بخش 2 قانون حقوق رای، حذف شده بود، در انتخابات میان دوره ای 2022 مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که قاضی پرونده مشابهی را در مورد تقسیم مجدد کنگره در خارج از آلاباما بررسی می کرد.

در یک حکم غیرمنتظره، دادگاه عالی تصمیم گرفت احکام گذشته خود را در مورد بخش 2 تایید کند و استدلال ایالت آلاباما مبنی بر اینکه نژاد نباید در هنگام ترسیم مجدد نقشه‌های حوزه‌های رأی‌دهی در نظر گرفته شود، مگر اینکه شواهدی مبنی بر تبعیض عمدی وجود داشته باشد، رد کرد.

با این حال، مقامات ایالتی جمهوری‌خواه در جنوب به تلاش‌های خود برای تغییر نحوه تفسیر قانون حقوق رأی توسط دادگاه‌های فدرال در برابر تبعیض نژادی در انتخابات ادامه داده‌اند.

ویرایش شده توسط بنجامین سواسی