گرایمز از طرفداران دعوت می کند تا آهنگ هایی با نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی از صدای او بسازند:


گرایمز که در سال 2021 عکس گرفته شده است، گفت که می‌خواهد یک “خوکچه هندی” برای سازندگان موسیقی باشد که با هوش مصنوعی کار می‌کنند.

تئو وارگو/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تئو وارگو/گتی ایماژ


گرایمز که در سال 2021 عکس گرفته شده است، گفت که می‌خواهد یک “خوکچه هندی” برای سازندگان موسیقی باشد که با هوش مصنوعی کار می‌کنند.

تئو وارگو/گتی ایماژ

نوازنده گریمز از سازندگان دعوت می کند تا از نسخه های تولید شده توسط هوش مصنوعی صدای او برای ساخت موسیقی جدید استفاده کنند و می گوید که حتی می تواند فایل های صوتی خام را برای تسهیل آن فراهم کند.

او گفت: “ما در حال ساخت برنامه ای هستیم که باید صدای من را به خوبی شبیه سازی کند، اما همچنین می توانیم پایه ها و نمونه هایی را برای ppl آپلود کنیم تا صدای خود را آموزش دهند.” در توییتر نوشت روز یکشنبه

این خواننده پاپ که نام اصلی او کلر بوچر است، همچنین گفت که “50 درصد حق امتیاز را بر روی هر آهنگ موفق تولید شده توسط هوش مصنوعی که از صدای من استفاده می کند تقسیم می کند.”

او افزود: “همان معامله ای که با هر هنرمندی که با او همکاری می کنم، انجام می دهم. با خیال راحت از صدای من بدون جریمه استفاده کنید. من هیچ برچسب و الزام قانونی ندارم.”

دادگاه‌ها هنوز در مورد استفاده از هوش مصنوعی در موسیقی تصمیم نگرفته‌اند و مشخص نیست که چگونه این سود از نظر قانونی از بین می‌رود. گریمز از سازندگان خواسته است موسیقی را با وب سایت او ثبت کنید.

طرفداران بلافاصله پیوندهایی به آهنگ هایی که ساخته اند و شبیه صدای او را نشان می دهند، ارسال کردند. این هنرمند کانادایی گفت که مشتاقانه منتظر این است که “خوکچه هندی” برای چنین پروژه هایی باشد.

به نظر می رسد این نوازنده، خواننده، ترانه سرا و تهیه کننده آلبوم از انتشار هفته گذشته “Heart on My Sleeve” الهام گرفته است، یک موفقیت ویروسی که صدای Drake و The Weeknd را شبیه سازی کرد، اما از آن زمان از استریم و رسانه های اجتماعی حذف شده است. پلتفرم‌ها پس از ادعای ادعای نقض کپی رایت توسط شرکت ضبط.

نه بوچر و نه تیم او به سوالات در مورد اینکه در مواردی که ممکن است کسی آهنگی با اشعار اعتراض آمیز، نژادپرستانه یا خشونت آمیز بسازد، چه کاری انجام دهد، پاسخ ندادند. اما او در جلسه بعدی به این موضوع پرداخت توییت، گفت که آنها “ممکن است فقط برای ترانه های سمی و صدای گریم ها حذف حق نسخه برداری انجام دهند.”

او از سازندگان خواست که «بدترین» نباشند.

او نوشت: «این تنها قانون است. “Rly دوست ندارد یک قانون اجرا کند، اما نمی‌خواهد مسئول یک سرود نازی باشد، مگر اینکه به نظر من به نوعی شوخی باشد. این را جریمه نکنید. احتمالاً فقط اگر اسمت ویروسی و ضد سقط جنین باشد یا مانند آن.”

او بعداً گفت که حتی مطمئن نیست، با این حال، اگر از نظر قانونی می توانست بپرسد برای حذف آهنگ ها

این اولین باری نیست که بوچر در حمایت از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی یا اولین تلاش خود در ساخت آهنگ با هوش مصنوعی تلاش می کند. در سال 2020، او با استارت‌آپ «Endel» در زمینه موسیقی خلق‌وخو کار کرد تا اپلیکیشن لالایی‌سازی کودک با هوش مصنوعی را راه‌اندازی کند. او گفت مجله نیویورک تایمز او الهام گرفت تا “وضعیت خواب کودک بهتر” را برای پسرش، X Æ A-XII Musk ایجاد کند. پدر او ایلان ماسک است.

او در این مصاحبه گفت: “من فکر می کنم هوش مصنوعی عالی است.” “من فقط احساس می کنم، به طور خلاقانه، فکر می کنم هوش مصنوعی می تواند جایگزین انسان ها شود. بنابراین فکر می کنم در مقطعی، ما به عنوان یک گونه می خواهیم در مورد اینکه هوش مصنوعی چقدر در هنر نقش دارد، بحث کنیم.”