بیندی ایروین فاش می کند که زندگی او توسط اندومتریوز از هم پاشیده شده است:


ممکن است سالها طول بکشد تا تشخیص صحیح آندومتریوز به دست آید.

hsyncoban/Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

hsyncoban/Getty Images


ممکن است سالها طول بکشد تا تشخیص صحیح آندومتریوز به دست آید.

hsyncoban/Getty Images

از هر 10 زن یا افرادی که دارای رحم هستند، یک نفر در طول سال های باروری خود آندومتریوز را تجربه می کند. بیندی ایروین برای مبارزه با ننگ جاری پیرامون آن، عمل جراحی خود را مستند کرده و از مردم خواسته است که “به جستجوی پاسخ ادامه دهند.”

اون کیه؟ بسته به سن شما، ممکن است بیندی اروین را به عنوان دختر مجری برنامه تلویزیونی استرالیایی محبوب آمریکایی، استیو ایروین (معروف به شکارچی کروکودیل) به یاد بیاورید.

  • اما او از آن زمان به خودی خود به یک حافظ محیط زیست تبدیل شده است و به تلاش های بشردوستانه خانواده اش با تمرکز بر طبیعت ادامه می دهد و در برنامه های تلویزیونی بازی می کند.
  • ایروین نیز متاهل است و مادر دختری به نام گریس است. این با تشخیص او همراه است.

(از سمت چپ) رابرت ایروین، بیندی اروین و تری اروین در حالی که Animal Planet در سال 2018 در شهر نیویورک جشن “کریکی! این ایروین ها” را جشن می گیرد، روی صحنه از تنبلی استقبال می کنند.

مونیکا شیپر/ گتی ایماژ برای دیسکاوری، شرکت


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مونیکا شیپر/ گتی ایماژ برای دیسکاوری، شرکت

چه چیز بزرگی است؟ روز سه‌شنبه، ایروین پست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت که جزئیات مبارزه یک دهه‌اش با آندومتریوز را توضیح می‌داد و نوشت: “به مدت 10 سال است که با خستگی، درد و حالت تهوع غیرقابل حل مبارزه کرده‌ام. تلاش برای ماندن یک فرد مثبت و پنهان کردن درد، راه بسیار طولانی بوده است. ”

مردم چه می گویند؟

بیندی ایروین در مورد مبارزه اش با این شرایط:

همه چیز ممکن است در بیرون خوب به نظر برسد که از پنجره زندگی کسی به داخل نگاه می کند. به هر حال همیشه درست نیست. لطفاً قبل از اینکه از من (یا هر زنی) بپرسید چه زمانی بچه های بیشتری خواهیم داشت، ملایم باشید و مکث کنید. بعد از همه چیزهایی که بدنم پشت سر گذاشته است، بسیار سپاسگزارم که دختر زیبایمان را داریم. او احساس می کند معجزه خانواده ماست.

من از میلیون ها زن آگاه هستم که با داستانی مشابه دست و پنجه نرم می کنند. ننگی در اطراف این بیماری وحشتناک وجود دارد. من داستانم را برای هر کسی که این را می خواند و بی سر و صدا با درد دست و پنجه نرم می کند و جوابی نمی دهد به اشتراک می گذارم. بگذارید این تأیید شما باشد که درد شما واقعی است و شما مستحق کمک هستید. به جستجوی پاسخ ها ادامه دهید.

لیندا گریفیث درباره اینکه چرا بسیاری از آندومتریوز را نادیده می گیرند:

برخی از زنان فقط نمی‌دانند که زنان دیگر ممکن است این اتفاقات وحشتناک و وحشتناک روی دهد، زیرا خودشان آن علائم را تجربه نمی‌کنند. “امتیاز دوره” همانطور که من آن را می نامم، می تواند فعال یا غیرفعال باشد. منفعل این است که آنها به آن فکر نمی کنند و به نوعی باورشان برایشان سخت است. اما زنان فعال – و من زیاد با آن مواجه شدم – زنانی هستند که می گویند: “این نمی تواند بد باشد.” و برخی از این زنان متخصص زنان هستند، مانند کسی که خواهرزاده ام را که آندومتریوز داشت درمان کرد، و متخصص زنان به خواهرم گفت خواهرزاده من همه چیز را درست می کند.

روزنامه‌نگاری سلامت بیشتری می‌خواهید؟ گوش کن به این را در نظر بگیرید قسمت در ویروس های پنهان و نحوه جلوگیری از همه گیری بعدی

حالا که چی؟

  • تحقیقات گریفیث بر بازسازی بافت متمرکز شده است و او می گوید که درک آندومتریوز می تواند در درک بیشتر ما از آن کلیدی باشد.
  • ایروین با دریافت حمایت از هزاران نفر در سراسر جهان، به اشتراک گذاری و ارتقای آگاهی درباره آندومتریوز ادامه داده است. ماه مارس همچنین ماه آگاهی از اندومتریوز است.
  • گریفیث، ایروین و تعداد بیشماری دیگر می گویند که ننگ ناشی از درد پریود و شرایط مزمن باید از بین برود تا پیشرفت شود.
  • گریفیث: “مشکلات پریود زیادی وجود دارد: خونریزی شدید قاعدگی، فیبروم ها، همه این چیزها. شما فقط در مورد پریود خود صحبت نمی کنید. بنابراین باید تغییر کند.”
  • آزمایشی در بریتانیا برای اولین داروی غیر هورمونی که با هدف درمان درد آندومتریوز انجام شده است، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد. روزنامه گاردین گزارش ها. این اولین دسته دارویی جدید برای این بیماری در 40 سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: