رای دهندگان اوکلاهاما گلدان تفریحی را رد می کنند – و مالیات های سودآوری که می تواند ارائه دهد:


یک کارمند در 6 مارس 2023، در شهر اوکلاهاما، در یک داروخانه ماری جوانا پزشکی Mango Cannabis، گل‌های ماری جوانا را می‌ریزد. رای دهندگان اوکلاهاما روز سه شنبه اقدامی برای قانونی کردن ماری جوانا تفریحی را رد کردند.

سو اوگروکی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سو اوگروکی/AP


یک کارمند در 6 مارس 2023، در شهر اوکلاهاما، در یک داروخانه ماری جوانا پزشکی Mango Cannabis، گل‌های ماری جوانا را می‌ریزد. رای دهندگان اوکلاهاما روز سه شنبه اقدامی برای قانونی کردن ماری جوانا تفریحی را رد کردند.

سو اوگروکی/AP

رای دهندگان اوکلاهاما در روز سه شنبه به شدت رد کردند قانونی کردن ماری جوانا تفریحی، تصمیم به عدم پیوستن به 21 ایالت دیگر و ناحیه کلمبیا. تصویب طرح رأی دهی ده ها میلیون دلار درآمد مالیاتی سالانه جدید برای ایالت به همراه داشت.

در یک انتخابات ویژه، رای دهندگان سوال ایالتی 820 را بیش از 20 درصد رد کردند. اگر تصویب می شد، این تدبیر می شد پول تازه ای را از 15 درصد مالیات غیر مستقیم به ایالت اضافه کرد که علاوه بر مالیات بر فروش 4.5 درصدی موجود برای فروش حشیش.

با این رای، اوکلاهاما به سه ایالت دیگر – آرکانزاس، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی – پیوست که در ماه‌های اخیر ماری‌جوانای تفریحی را رد کرده‌اند. اما در ایالت‌هایی که قانونی‌سازی را پذیرفته‌اند، درآمد حاصل از فروش قانونی ماری‌جوانا به بزرگسالان 21 سال و بالاتر برای خزانه‌های ایالتی مفید بوده و میلیاردها دلار در سال از مالیات‌های سنگین و سایر هزینه‌ها به دست می‌آید. این بودجه به تامین مالی همه چیز از مدارس دولتی گرفته تا بیمه سلامت ایالتی کمک کرده است و توجه قانونگذاران و رای دهندگان را حتی در برخی از قرمزترین ایالت ها به خود جلب کرده است.

رأی «نه» احتمالاً با مخالفت کوین استیت، فرماندار جمهوری خواه تقویت شد. در یک کنفرانس خبری ماه گذشته، او گفت که بزرگترین دلیل مخالفتش با این اقدام این است که ماری جوانا در سطح فدرال یک ماده کنترل شده باقی می ماند.

او گفت: «نباید مجموعه ای از دولت ها وجود داشته باشد که کارهای مختلف انجام می دهند. ما باید به فدرال رزرو اجازه دهیم که قانونی یا غیرقانونی بودن آن را به ما بگویند.

ایالت ها میلیاردها دلار از گلدان قانونی سود می کنند

علیرغم نتیجه رای گیری روز سه شنبه، ماری جوانای پزشکی در اوکلاهما قانونی باقی خواهد ماند.

رابرت میکوس، استاد حقوق در دانشگاه وندربیلت که متخصص قانونی سازی ماری جوانا و تأثیر اقتصادی آن است، می گوید: «در واقع درآمد مالیاتی بسیار بیشتری از جنبه تفریحی… به دست می آید. “بازار پزشکی بسیار بزرگ است، اما بازار تفریحی حتی بزرگتر است.”

مطالعه ای که توسط شرکت حقوقی انجام شده است Vicente Sederberg LLP و انجمن صنعت شاهدانه اوکلاهاما تخمین زدند که از سال 2024 تا 2028، ماری جوانا تفریحی می تواند بیش از دو برابر درآمد ایالت را از گلدان قانونی به 821 میلیون دلار برساند.

در کلرادو همسایه، مالیات 15 درصدی فروش ماری جوانا بیش از 325 میلیون دلار در سال گذشته افزایش داد. با این حال، این رقم در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 100 میلیون دلار کاهش یافته است – پس از یک ضربه قابل توجه منتسب به همه گیری کووید-19. روزنامه دنور.

بر اساس گزارش ماری جوانا، مجموع مالیات بر استفاده پزشکی و تفریحی در سراسر کشور در سال 2021 به 3.7 میلیارد دلار رسید. پروژه سیاست، یک مدافع پیشرو برای قانونی سازی حشیش. با این حال، این ارقام مالیات فروش محلی ماری جوانا را که توسط برخی شهرها مانند دنور دریافت می شود، شامل نمی شود.

در اوکلاهما، این پول جدید برای دولت های محلی، دادگاه ها، مدارس دولتی، درمان سوء مصرف مواد و صندوق درآمد عمومی ایالت در نظر گرفته شده بود.

میکوس می‌گوید: «تخصیص‌های زیادی وجود دارد که ادامه دارد و من فکر می‌کنم از آن به‌عنوان راهی برای راضی کردن برخی از مخالفان یا متقاعد کردن افرادی که روی حصار هستند استفاده می‌شود تا روی کشتی بپرند». شما مشخص می‌کنید که نه تنها میلیون‌ها دلار درآمد مالیاتی جدید ایجاد می‌کنیم، بلکه به هدفی خواهد رسید که شما به آن اهمیت می‌دهید.»

به عنوان مثال، مدارس دولتی را در نظر بگیرید. این جایی است که تمام درآمد ماری جوانا کلرادو می رود. مدارس دولتی نیز برای اورگان، نوادا و میشیگان اولویت دارند. این در مورد نیویورک نیز صادق است، جایی که فروش در دسامبر آغاز شد. ایالت های دیگر بخشی از این پول را برای کالج های محلی استفاده می کنند.

در مقابل، آلاسکا درآمد ماری جوانا خود را در یک صندوق کاهش تکرار جرم و یک برنامه ورود مجدد برای زندانیان سابق سرمایه گذاری می کند. بخش قابل توجهی از مالیات های قابل توجه نیویورک برای حمایت از درمان دارویی و برنامه های بهداشت عمومی، همانطور که ویرجینیا در سال آینده فروش در آنجا آغاز می شود، اختصاص می یابد.

کلرادو و کالیفرنیا هر دو 15 درصد مالیات دریافت می کنند، در حالی که ماساچوست و میشیگان تا حدودی پایین تر هستند.

مونتانا 20٪ را دریافت می کند و ویرجینیا در نظر دارد تا 21٪ مالیات غیر مستقیم را زمانی که فروش تفریحی در آنجا در سال آینده مجاز باشد.

در ایالت واشنگتن، جایی که مالیات بر ماری جوانا 37 درصد است، بیشتر درآمد حاصله علاوه بر صندوق عمومی، به طرح‌های بهداشت عمومی و بیمه سلامت خانواده‌های کم‌درآمد اختصاص می‌یابد. کالیفرنیا می گوید درآمد مالیات غیر مستقیم خود را از فروش حشیش صرف حمل و نقل، ایمنی و سلامت عمومی، کتابخانه ها، مدارس، خدمات اجتماعی و برنامه های مدیریت منابع طبیعی می کند.

«آنها در واقع درآمد کل بیشتری از مالیات شاهدانه در واشنگتن و برخی ایالت های دیگر نسبت به آنچه که داشته اند به دست آورده اند. [from] الکل، کارن اوکیف، مدیر سیاست های ایالتی در پروژه سیاست ماری جوانا می گوید.

او می گوید: «مالیات الکل به هیچ وجه به مالیات شاهدانه در واشنگتن نمی رسد، و کل درآمد به دست آمده علیرغم مصرف «سرویس های به مراتب بیشتر الکل» در ایالت به دست می آید.

برخی از ایالت‌ها به دنبال مالیات‌های پایین‌تر هستند زیرا «می‌خواهند مطمئن شوند که تا حد امکان از بازار شاهدانه جذب می‌شوند و بازار غیرقانونی ندارند».

او می گوید: «کالیفرنیا ایالتی است که در سال گذشته از شر مالیات بر کشت خلاص شد، زیرا متوجه می شدند که بازار غیرقانونی هنوز بسیار قوی است.

تاریخ طولانی قانونی سازی

در سال 1996، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که حشیش پزشکی را قانونی کرد. اما تا سال 2012 بود که ماری جوانای تفریحی برای اولین بار در ایالات متحده قانونی شد – در کلرادو و واشنگتن. استفاده تفریحی دو سال بعد در آلاسکا و اورگان قانونی شد و در سال 2016 در کالیفرنیا، نوادا، مین و ماساچوست استفاده شد.

Mikos از Vanderbilt می گوید که ایالت ها همیشه همین مسیر را دنبال کرده اند، ابتدا ماری جوانا پزشکی را تایید کرده اند، سپس تفریحی.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که می‌توانید بدون اینکه همه چیز از هم بپاشد و آسمان فرو بریزد، این موضوع را قانونی کنید.

و علیرغم نگرانی در مورد پیچیدگی قوانین ایالتی که فرماندار اوکلاهاما در مورد آن هشدار داده بود، به نتیجه رسید.

میکوس می‌گوید با اجازه دادن به ماری‌جوانای پزشکی یک «سر ساحلی» ایجاد شد که در نهایت راه را برای استفاده تفریحی در این ایالت‌ها هموار کرد.

او می‌گوید: «اگر کسی را می‌شناسید که شیمی‌درمانی را پشت سر می‌گذارد و از ماری‌جوانا برای مبارزه با حالت تهوع مرتبط با آن استفاده می‌کند، و در غیر این صورت این فرد یکی از اعضای برجسته جامعه است، شروع به تغییر نگرش شما نسبت به آن می‌کند.»