چگونه بفهمیم پرواز بعدی شما با بوئینگ 737 مکس 9 است:


Alaska Airlines N704AL، یک هواپیمای 737 Max 9، که در 5 ژانویه در فرودگاه بین‌المللی پورتلند فرود اضطراری داشت، این هفته در یک چوب لباسی تعمیر و نگهداری در پورتلند، اوره پارک شده است.

پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


Alaska Airlines N704AL، یک هواپیمای 737 Max 9، که در 5 ژانویه در فرودگاه بین‌المللی پورتلند فرود اضطراری داشت، این هفته در یک چوب لباسی تعمیر و نگهداری در پورتلند، اوره پارک شده است.

پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

اداره هوانوردی فدرال این هفته تایید کرد که بوئینگ 737 مکس 9 دوباره پرواز خود را آغاز کند و راه را برای بازگشت هواپیماها به آسمان از روز جمعه باز کند.

تصمیم این آژانس در روز چهارشنبه کمی کمتر از سه هفته پس از منفجر شدن بخشی از بدنه هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ارتفاع 16000 فوتی اندکی پس از خروج از فرودگاه بین‌المللی پورتلند اتخاذ شد. در حالی که هواپیما به سلامت به عقب برگشت و به کسی آسیب جدی وارد نشد، این حادثه پروازها را به لرزه درآورد و FAA را بر آن داشت تا فوراً 171 هواپیمای بوئینگ را که توسط خطوط هوایی ایالات متحده یا در قلمرو ایالات متحده اداره می شد، زمینگیر و بازرسی کند.

FAA در تصمیم این هفته خود اعلام کرد که خطوط هوایی می توانند دوباره 737 مکس 9 را به خدمت بازگردانند، اما تنها پس از تکمیل یک “فرایند بازرسی و تعمیر و نگهداری کامل” که توسط تنظیم کننده ها مشخص شده است.

حتی با چراغ سبز آژانس، هنوز مسافران زیادی هستند که ممکن است برای سوار شدن به 737 مکس 9 رزرو داشته باشند. از آنجایی که هواپیماها شروع به خدمت کردند، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

کدام اپراتورها با مکس 9 پرواز می کنند؟

یونایتد و آلاسکا دو ناو هواپیمابر 737 مکس 9 در ایالات متحده هستند و به گفته سیریوم، یک شرکت تحلیلی خطوط هوایی، حدود دو سوم از 215 مدل در حال خدمت در سراسر جهان را تشکیل می دهند. یونایتد 79 فروند از آنها را در ناوگان خود دارد و آلاسکا 65 مورد از آنها را اداره می کند.

سایر خطوط هوایی که این هواپیما را به پرواز در می آورند عبارتند از: ایرلاینز کوپا پاناما، ایرومکسیکو، ترکیش ایرلاینز، ایسلندایر، فلای دبی و خطوط هوایی SCAT در قزاقستان.

چقدر زود به هوا بر می گردند؟

خطوط هوایی آلاسکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد اولین هواپیمای مکس 9 خود را تولید کند برای بازگشت به خدمات مسافری در جمعه. و توبی انکویست، مدیر عامل شرکت، در نامه‌ای به کارمندان یونایتد در این هفته گفت که این شرکت در حال آماده شدن برای بازگشت به خدمات برنامه‌ریزی شده از روز یکشنبه است.

بررسی وضعیت پرواز شما

رابرت دیچی، مشاور هوانوردی، می‌گوید: «همیشه زیرمجموعه‌ای از مردم پرواز وجود دارد که به ویژه در مورد حوادثی مانند این نگران هستند و این بر انتخاب‌های فردی آنها تأثیر می‌گذارد. اعتماد مردم به بوئینگ به طور کلی از دست رفته است.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا پرواز بعدی شما در مکس 9 است یا نه، دیچی می‌گوید که سایت رزرو کایاک راهی را معرفی کرده است که در آن خریداران بلیت می‌توانند مکس 9 را از جستجوی خود حذف و حذف کنند. پس از جستجوی پرواز مورد نظر خود، کاربران می توانند تیک مدل Max 9 را از نتایج جستجوی خود حذف کنند.

وب سایت هایی مانند FlightAware همچنین شامل اطلاعات هواپیما برای پروازهای خاص هستند. اما مهم است که این را به خاطر بسپارید کاتلین بنگس، سخنگوی FlightAware و خلبان سابق خطوط هوایی، می گوید: هواپیمایی که قرار است با آن پرواز کنید همیشه در معرض تغییر است.

بنگس می‌گوید: «شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند هواپیماهای لحظه آخری را در هر زمان به دلایل مختلف از تعمیر و نگهداری گرفته تا محدودیت وزن، تعویض کنند.

آیا می توانم پرواز خود را برای جلوگیری از مکس 9 تغییر دهم؟

مسافران همچنین می توانند وقتی بلیط خود را مستقیماً در سایت های آلاسکا یا یونایتد رزرو می کنند، متوجه شوند که با چه مدل هواپیمای پرواز می کنند.

طبق وب سایت خطوط هوایی آلاسکا، مسافران هنگام رزرو پرواز در alaskaair.com می توانند با مراجعه به برگه “جزئیات” نوع هواپیما را بررسی کنند. پس از رزرو پرواز، مدل در قسمت رزرو مشتری در قسمت «جزئیات پرواز» فهرست می‌شود.

اگر مسافری ترجیح می‌دهد با 737 9 Max پرواز نکند، شرکت هواپیمایی در حال حاضر به یک خط‌مشی سفر منعطف اشاره می‌کند که تا 31 ژانویه برای مسافران برای انجام سایر ترتیبات سفر وجود دارد.

در این وب سایت آمده است: “برای مهمانانی که در حال حاضر با هواپیمای 737-9 MAX راحت نیستند، ما با آنها کار خواهیم کرد.” “اگر آنها درخواست کنند، ما می توانیم آنها را به یک پرواز دیگر با هواپیمای دیگر منتقل کنیم. ما به خدمات مشتریان خود افتخار می کنیم و می خواهیم همه پرواز عالی داشته باشند.”

این شرکت هواپیمایی می گوید به زودی معافیت سفر خود را تا 2 فوریه تمدید خواهد کرد.

یکی از سخنگویان آلاسکا به گفت: «پس از آن، مهمانان می‌توانند با تیم رزرواسیون ما تماس بگیرند و ما آنها را بدون هزینه اضافی، که شامل کرایه‌های Saver ما می‌شود، در پرواز دیگری قرار می‌دهیم».

یونایتد

برای یونایتد، مسافران معمولاً می‌توانند هواپیمای مدلی را که با آن سفر می‌کنند، هنگام انجام فرآیند رزرو پرواز – چه به صورت آنلاین یا از طریق برنامه تلفن همراه یونایتد، پیدا کنند.

سخنگوی یونایتد گفت: “ما مستقیماً با مشتریان کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که آنها هنگام پرواز احساس راحتی می کنند. اگر آنها مایل به تغییر پرواز خود هستند، آنها را به پرواز بعدی در دسترس منتقل خواهیم کرد.”

این سیاست هزینه ای برای مسافران نخواهد داشت، اما مشخص نیست که چه مدت اجرا خواهد شد.

سخنگوی یونایتد گفت: “من فکر می کنم منتظر خواهیم بود تا ببینیم چند بار از آن استفاده می شود.”