بوئینگ پرتاب Starliner را با فضانوردان ناسا به تاخیر انداخت:


در این عکس جزوه ارائه شده توسط ناسا، یک موشک اطلس V با فضاپیمای CST-100 استارلاینر بوئینگ در 19 مه 2022 از کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب می شود. این دومین آزمایش پرواز بدون خدمه استارلاینر بود که بعداً در ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخت.

ناسا از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ناسا از طریق گتی ایماژ


در این عکس جزوه ارائه شده توسط ناسا، یک موشک اطلس V با فضاپیمای CST-100 استارلاینر بوئینگ در 19 مه 2022 از کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب می شود. این دومین آزمایش پرواز بدون خدمه استارلاینر بود که بعداً در ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخت.

ناسا از طریق گتی ایماژ

بوئینگ به طور نامحدود پرتاب کپسول استارلاینر خود را – که می توانست اولین انسان ها را حمل کند – در ماه آینده به تعویق انداخت، زیرا مهندسان چندین مشکل نگران کننده را پیدا کردند.

اینها شامل استفاده از “صدها پا” نوار چسب قابل اشتعال و نقص در سیستم چتر نجات فضاپیما بود. بوئینگ اواخر پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با عجله با مقامات ناسا اعلام کرد.

این آخرین شکست برای بوئینگ است که سال ها با تاخیر در توسعه مواجه بوده و هنوز اولین ماموریت استارلاینر خدمه خود را انجام نداده است.

پس از بازنشستگی شاتل فضایی در سال 2011، ناسا به راهی برای انتقال افراد به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیاز داشت. در سال 2014، ناسا بیش از 4 میلیارد دلار تحت برنامه Commercial Crew برای ساخت این کپسول به بوئینگ اعطا کرد. در همان زمان، ناسا همچنین SpaceX را برای ساخت و طراحی یک سیستم رقیب انتخاب کرد که قبلاً ده بار انسان را به فضا فرستاده است (از جمله هفت ماموریت برای ناسا).

استارلاینر دو بار پرواز کرده است. اولین ماموریت، در سال 2019، پس از خرابی ساعت درونی آن، نتوانست به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد. دومین پرواز آزمایشی، در سال 2022، به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد و موفقیت آمیز تلقی شد. بوئینگ برای پرتاب در 21 جولای کار می کرد تا دو فضانورد ناسا را ​​به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد. این ماموریت چندین بار به تعویق افتاده است و این آخرین شکست نگران کننده است.

تنها چند هفته قبل از تلاش برای پرتاب، مدیران بوئینگ تشخیص دادند که نوار چسبی که برای بسته‌بندی و محافظت از صدها یارد سیم‌کشی داخل کپسول استفاده می‌شود، تحت شرایط خاصی قابل اشتعال است.

علاوه بر این، خطوطی که کپسول را به چترهای سه گانه آن متصل می کند، آنقدر قوی نبود که بوئینگ تصور می کرد. در حین فرود، ممکن است برخی از خطوط شکسته شده باشند – که به طور بالقوه خدمه را به خطر می اندازد. استارلاینر برای فرود تنها با دو چتر نجات طراحی شده است. اما اگر یک چتر نجات از کار بیفتد – بقیه نیز می توانند شکست بخورند.

به همه این دلایل، معاون رئیس شرکت بوئینگ و مدیر برنامه استارلاینر، مارک ناپی، به خبرنگاران گفت که شرکت در حال کنار رفتن است، “ایمنی همیشه اولویت اصلی ما است و این تصمیم را هدایت می کند.” تاریخ پرواز آزمایشی آینده مشخص نیست.

Nappi می‌گوید که آنها چندین هفته آینده را برای بررسی مسائل طراحی و ارائه راه‌حل‌های بالقوه زمان خواهند برد. در حال حاضر، بوئینگ می‌گوید که کاملاً به این برنامه متعهد است و علیرغم اینکه سال‌ها از برنامه زمان‌بندی عقب مانده است، هیچ برنامه‌ای برای توقف توسعه Starliner ندارد.