پلوسی مدعی است برخی از معترضان که خواستار آتش بس در غزه هستند با روسیه مرتبط هستند:


نانسی پلوسی، نماینده آمریکا در کالیفرنیا، گفت که معتقد است برخی از معترضان که خواستار آتش بس در غزه هستند ممکن است مورد حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار گیرند. پلوسی در گفتگو در The 92nd Street Y در 16 اکتبر 2023 در نیویورک تصویر شده است.

اندی کروپا/اینویژن/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندی کروپا/اینویژن/AP


نانسی پلوسی، نماینده آمریکا در کالیفرنیا، گفت که معتقد است برخی از معترضان که خواستار آتش بس در غزه هستند ممکن است مورد حمایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار گیرند. پلوسی در گفتگو در The 92nd Street Y در 16 اکتبر 2023 در نیویورک تصویر شده است.

اندی کروپا/اینویژن/AP

نانسی پلوسی، نماینده کالیفرنیا، روز یکشنبه پیشنهاد کرد که برخی از معترضان که خواستار آتش‌بس در غزه هستند، می‌توانند با روسیه مرتبط باشند و از اف‌بی‌آی خواست در این باره تحقیق کند.

در مصاحبه با دانا باش مجری در CNN وضعیت اتحادیهرئیس سابق مجلس نمایندگان بدون ارائه مدرک گفت که معتقد است برخی از معترضان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مرتبط هستند.

او گفت: “اینکه آنها خواستار آتش بس شوند، پیام آقای پوتین است.” “اشتباه نکنید، این به طور مستقیم به چیزی که او دوست دارد ببیند مرتبط است. همین موضوع در مورد اوکراین. این در مورد پیام پوتین است. من فکر می کنم برخی از این معترضان خودجوش و ارگانیک و صادق هستند. برخی، به نظر من، به روسیه مرتبط هستند. و من می‌گویم که همانطور که می‌دانید، مدت‌هاست که به این موضوع نگاه کرده‌ام.»

پلوسی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فکر می‌کند برخی از معترضان ضد جنگ گیاهی هستند یا خیر، گفت: “من فکر نمی‌کنم آنها کارخانه باشند. فکر می‌کنم برخی منابع مالی باید بررسی شود. و من می‌خواهم از FBI بخواهم در این مورد تحقیق کند.”

اظهارات این نماینده کنگره در پاسخ به سؤالاتی در مورد اینکه آیا او نگران چالش‌های سازمان‌دهی دموکرات‌ها با توجه به خشم رای‌دهندگان از حمایت رئیس جمهور بایدن از اسرائیل در جنگش علیه حماس در غزه و امتناع وی از درخواست آتش‌بس است، بیان شد.

از زمان حمله حماس در 7 اکتبر به اسرائیل، حملات اسرائیل به گفته مقامات بهداشتی غزه بیش از 26000 فلسطینی را که اکثر آنها زن و کودک هستند، کشته و حدود 85 درصد از مردم این سرزمین را آواره کرده است. به گفته مقامات اسرائیلی، شبه نظامیان حماس در حمله 7 اکتبر حدود 1200 نفر را در اسرائیل کشتند و حدود 250 گروگان را به گروگان گرفتند که حدود 100 نفر از آنها هنوز زنده هستند و در بازداشت هستند.

پلوسی گفت: “کاری که باید انجام دهیم این است که تلاش کنیم تا رنج و شایعات را متوقف کنیم.” “این زنان و کودکان هستند. مردم جایی برای رفتن ندارند. پس بیایید به آن بپردازیم.”

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) که یک سازمان مدافع مسلمانان است، اظهارات پلوسی را به‌عنوان «لکه‌گیری بی‌اساس» محکوم کرد که به گفته این گروه، پیام‌هایی را تکرار می‌کند که هدفشان از بین بردن انسانیت مردم فلسطین است.

نیهاد عوض، مدیر اجرایی ملی CAIR در بیانیه‌ای گفت: «ما عمیقاً از اظهارات پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا ناراحت هستیم. ادعای نماینده پلوسی مبنی بر اینکه برخی از آمریکایی‌هایی که برای آتش‌بس در غزه تظاهرات می‌کنند با ولادمیر پوتین کار می‌کنند، توهم‌آمیز به نظر می‌رسد و درخواست او از اف‌بی‌آی برای تحقیق از این معترضان بدون هیچ مدرکی کاملاً مستبدانه است.

در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر، سخنگوی نماینده پلوسی بر اظهارات وی ایستاد و افزود که پلوسی همیشه از حق آمریکایی ها برای بیان نظرات خود از طریق اعتراض مسالمت آمیز حمایت کرده است.

سخنگوی پلوسی در بیانیه ای ایمیلی گفت: همانطور که پلوسی رئیس مجلس در سی ان ان گفت، ما باید بر توقف رنج غزه تمرکز کنیم و او به درخواست خود برای آزادی همه گروگان ها ادامه خواهد داد. رئیس جمهور پلوسی که از سه دهه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان مطلع شده است، به خوبی از نحوه دخالت دشمنان خارجی در سیاست آمریکا برای ایجاد تفرقه و تاثیرگذاری بر انتخابات ما آگاه است و او می خواهد تحقیقات بیشتری را پیش از انتخابات 2024 ببیند.