ویوک راماسوامی از پیشنهاد ریاست جمهوری انصراف داد:


نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ویوک راماسوامی در یک رویداد تبلیغاتی در رستوران ماشین شید در 15 ژانویه 2024 در Urbandale، آیووا صحبت می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کوین دیچ/گتی ایماژ


نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ویوک راماسوامی در یک رویداد تبلیغاتی در رستوران ماشین شید در 15 ژانویه 2024 در Urbandale، آیووا صحبت می کند.

کوین دیچ/گتی ایماژ

ویوک راماسوامی، کارآفرین بیوتکنولوژی و نویسنده “Woke, Inc.” دوشنبه شب اعلام کرد که کمپین ریاست جمهوری خود را به حالت تعلیق در می آورد.

او گفت: «ما به غافلگیری که می‌خواستیم امشب ارائه کنیم، نرسیدیم.

راماسوامی، که در ماه اکتبر برای آکسیوس یک “ثبت دوم یا سوم محکم” در رقابت‌های حزبی آیووا را پیش‌بینی کرده بود، در اولین رقابت ریاست‌جمهوری چهارم شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، بر مجامع عمومی تسلط داشت. راماسوامی از ترامپ برای نامزدی حمایت کرده است.

راماسوامی در مبارزات انتخاباتی سعی کرد بر سیاست‌های «اول آمریکا» تأکید کند، موضعی که در میان حامیان ترامپ به اثبات رسیده است.

راماسوامی در ماه مه گذشته به گفت: «من خود را مرید دونالد ترامپ نمی دانم. من برچسب “اول آمریکا” را می پذیرم تا به این نکته اشاره کنم که “اول آمریکا” بزرگتر از دونالد ترامپ است. این به دونالد ترامپ تعلق ندارد.”

راماسوامی گفت که کمپین او بر بازگرداندن حس هویت ملی متمرکز بود.

من به دنبال نیازی در کشورمان و کاری هستم که باید انجام شود و می بینم که افراد بسیار کمی برای انجام آن تلاش می کنند، یعنی پاسخ دادن به معنای امروز آمریکایی بودن – احیای ملیت گمشده ما. هویت، به ویژه در نسل بعدی آمریکایی ها.”

پیشنهادات سیاستی او شامل کاهش حداقل 90 درصدی نیروی کار فدرال رزرو، اخراج کودکان آمریکایی تبار مهاجران غیرقانونی و افزایش سن رای دادن به 25 سال بود.

به عنوان یکی از اعضای برجسته جنبش “ضد بیداری”، کارآفرین سابق ادعا کرد که ریاست جمهوری او علیه سیاست های “بیدار” مبارزه خواهد کرد.

اما کمپین او همچنین با تقویت تئوری‌های توطئه مشخص شد – از جمله اینکه قیام 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده یک “کار داخلی بود”، انتخابات 2020 به سرقت رفت، و نظرات او در مورد “تئوری جایگزینی بزرگ” که ریشه در ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوستان، بخشی از پلت فرم حزب دمکرات است.

شخصیت او همچنین مورد انتقاد رقبای خود قرار گرفت. نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، راماسوامی را پس از اظهار نظر در مورد پدر و مادر شدن هیلی و بزرگ کردن دخترش، در یک مناظره حزب جمهوری خواه خواند. هیلی همچنین با انتقاد از موضع راماسوامی در قبال جنگ در اوکراین گفت: “شما تجربه سیاست خارجی ندارید و این نشان می دهد.”

در مناظره ای دیگر، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، راماسوامی را “نفوذ کننده ترین مرد آمریکایی” خواند.

راماسوامی قبل از اینکه وارد عرصه سیاست شود، شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی خود را با نام Roivant Sciences Ltd. در سال 2022، Strive Asset Management را تأسیس کرد، یک ارائه دهنده صندوق شاخص “ضد بیداری”.