روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی، ممنوعیت 12 هفته ای سقط جنین را وتو کرد:


روی کوپر، فرماندار دموکرات کارولینای شمالی، مهر وتوی خود را به لایحه ممنوعیت تقریباً تمام سقط جنین پس از 12 هفته بارداری در یک راهپیمایی عمومی در روز شنبه در رالی، NC می چسباند.

هانا شوئنبام/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

هانا شوئنبام/AP


روی کوپر، فرماندار دموکرات کارولینای شمالی، مهر وتوی خود را به لایحه ممنوعیت تقریباً تمام سقط جنین پس از 12 هفته بارداری در یک راهپیمایی عمومی در روز شنبه در رالی، NC می چسباند.

هانا شوئنبام/AP

رالی، NC – فرماندار دموکرات کارولینای شمالی در برابر جمعیت پرشور روز شنبه قانونی را وتو کرد که تقریباً تمام سقط جنین ها را در ایالت او پس از 12 هفته بارداری ممنوع می کرد.

فعالان حقوق سقط جنین و رای دهندگان در میدانی در پایتخت رالی، فرماندار روی کوپر در یک نمایش عمومی غیرمتعارف، مهر وتوی خود را روی این لایحه چسباند. این وتو آزمون بزرگی را برای رهبران مجمع عمومی تحت کنترل جمهوری‌خواهان آغاز می‌کند تا پس از اینکه اخیراً اکثریتی را در هر دو مجلس به دست آورده‌اند، رأی لغو کنند. این لایحه پاسخ جمهوری خواهان به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته مبنی بر لغو رو علیه وید بود.

کوپر در جمع حاضران گفت: «وقتی مهر وتو پایین آمد، باید آن را به یک دنده حتی بالاتر ببریم. “اگر فقط یک جمهوری خواه در مجلس یا سنا به وعده تبلیغاتی خود مبنی بر حفاظت از سلامت باروری زنان عمل کند، می توانیم این ممنوعیت را متوقف کنیم.”

آندریا لانگ، 42 ساله، مادر سه فرزند از کری، گفت که از او مفتخر است که بخشی از جمعیت “الکتریک” در آن چیزی که او آن را “روز تاریخی آزادی” در کارولینای شمالی می نامد، باشد.

لانگ می‌گوید: «نمی‌توانستم اشک‌های شوق گریه‌ام را با دیدن فرماندار که مهر وتو را در دست داشت، متوقف کنم، اما می‌دانم که برای ادامه این حرکت، نبردی دشوار است. در بیانیه ای که اواخر روز شنبه از طریق دفتر کوپر ارائه شد، تری گرین، معاون رئیس پلیس ایالت کاپیتول گفت که جمعیت جمعیت بیش از 2000 نفر برآورد شده است.

کوپر، یکی از حامیان قوی حقوق سقط جنین، تا یکشنبه شب فرصت داشت تا بر اساس اقدامی که قوانین فعلی ایالت را تشدید می کند، که اکثر سقط جنین پس از هفته بیستم بارداری را ممنوع می کند، عمل کند. این قانون در راستای خطوط حزبی هفته گذشته در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد. رای گیری لغو ممکن است هفته آینده آغاز شود.

کوپر این هفته را در جاده سپری کرد و در مورد جزئیات کمتر شناخته شده این لایحه صحبت کرد و از ساکنان خواست تا بر قانونگذاران کلیدی جمهوری خواه که در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته در مورد محدودیت های بیشتر مردد بودند، فشار بیاورند.

جمهوری خواهان این اقدام را به عنوان یک تغییر میانه در قوانین ایالتی سقط جنین پس از ماه ها مذاکره خصوصی بین اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا مطرح کرده اند. این قانون استثناهایی را به ممنوعیت 12 هفته ای اضافه می کند و این محدودیت را تا 20 هفته برای تجاوز جنسی و زنای با محارم و تا 24 هفته برای ناهنجاری های “محدود کننده زندگی” جنین افزایش می دهد.

فیل برگر، رهبر سنا روز شنبه کوپر را متهم کرد که “به دروغ های عمومی تغذیه می کند” و اعضای حزب خود را “قلدری” می کند تا مانع از تصویب این قانون شود. او در بیانیه‌ای گفت: «من مشتاق هستم که فوراً حق وتوی او را لغو کنم.

کوپر بارها گفته است که جزئیات مندرج در لایحه 47 صفحه ای نشان می دهد که این اقدام یک مصالحه معقول نیست و در عوض به شدت حقوق باروری را از بین می برد. او موانع جدیدی را برای زنان برای سقط جنین ذکر می کند – مانند نیاز به چندین ویزیت حضوری، مدارک اضافی برای اثبات رضایت آگاهانه بیمار برای سقط جنین و افزایش مقررات کلینیک های ارائه دهنده این روش.

کوپر و متحدانش گفته‌اند که این تغییرات در عمل، کلینیک‌هایی را تعطیل می‌کند که نمی‌توانند به‌روزرسانی‌های عمده الزام‌آور استانداردهای مجوز جدید را داشته باشند و دسترسی به خدمات سقط جنین را برای زنانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند یا ساعات طولانی کار می‌کنند تقریبا غیرممکن می‌سازد.

در مقایسه با اقدامات اخیر مجالس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان در جاهای دیگر، ممنوعیت گسترده پس از 12 هفته را می توان در مقایسه با ایالت های دیگر که این رویه تقریباً به طور کامل ممنوع شده اند، دشوارتر دانست. اما فعالان حقوق سقط جنین استدلال کرده‌اند که این امر محدودکننده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و پیامدهای گسترده‌ای در پی خواهد داشت. از زمانی که Roe سرنگون شد، بسیاری از بیمارانی که از ایالت‌های محدودتر سفر می‌کردند به کارولینای شمالی به عنوان محلی برای سقط جنین در اواخر بارداری وابسته شده‌اند.

جمهوری خواهان این قانون را طرفدار خانواده و حمایت از کودک می نامند و به حداقل 160 میلیون دلار هزینه برای خدمات سلامت مادران، مراقبت از فرزندخواندگی، دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری و مرخصی با حقوق معلمان و کارمندان ایالتی پس از تولد فرزند اشاره می کنند.

کوپر چهار قانونگذار جمهوری خواه را فراخوانده است – سه عضو مجلس نمایندگان و یک سناتور – که به گفته او سال گذشته به رای دهندگان گفته اند که از دسترسی به سقط جنین محافظت خواهند کرد. فعالان حقوق سقط جنین روز شنبه بروشورهایی را با نام و شماره تلفن دفترشان در میان جمعیت پخش کردند. گروه های ضد سقط جنین از کمپین بین ایالتی کوپر برای تحت تأثیر قرار دادن یک یا چند جمهوری خواه انتقاد کردند.

وس برایانت، یکی از حدود 60 معترض ضد سقط جنین که در مقابل تظاهرات کوپر برای یک مراسم دعا در آن سوی خیابان جمع شده بودند، گفت: «طرز حضور او در مناطق آنها و آزار و اذیت رای دهندگان آنها، منزجر کننده است.

یکی از اعضای مجلس که کوپر به آن اشاره کرد، نماینده تریشیا کاتام از شهرستان مکلنبورگ است که تنها چند هفته پس از تغییر از حزب دموکرات به حزب جمهوری‌خواه به این لایحه رای داد. این اقدام به جمهوری‌خواهان در صورتی که همه قانون‌گذاران آن‌ها حضور داشته باشند و رای دهند، دارای اکثریت فوق‌العاده وتو هستند.

کاتام در گذشته در مورد حقوق سقط جنین صحبت کرده است و حتی در اوایل سال جاری لایحه ای را برای تدوین حمایت از سقط جنین در قوانین ایالتی حمایت کرد. تد دیویس، نماینده ویلمینگتون – یکی دیگر از قانونگذاران مورد هدف – تنها جمهوری خواه غایب در رای گیری اولیه هفته گذشته مجلس نمایندگان بود. حاشیه مجلس سنا پس از پیروزی حزب جمهوری‌خواه در نوامبر گذشته، دارای حق وتو بود.

دیویس در پاییز گذشته گفت که از “آنچه در حال حاضر در کارولینای شمالی قانون وجود دارد” حمایت می کند، که یک محدودیت 20 هفته ای بود. دیویس از اظهار نظر در مورد این لایحه خودداری کرده است، اما تیم مور، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گفته است که دیویس یک رای “آری” برای لغو است.

مانند برگر، مور کوپر را به انتشار اطلاعات نادرست در مورد این لایحه “برای ترساندن رای دهندگان” متهم کرد و پیش بینی کرد که یک لغو سریع در اتاق او وجود دارد.