رهبران کنگره برای تأمین مالی دولت، جلوگیری از تعطیلی: به توافقی دست یافتند


رهبران کنگره برای تامین بودجه دولت و جلوگیری از تعطیلی به توافق رسیدند. این توافق همچنان باید از کنگره عبور کند، جایی که احتمالاً با مخالفت محافظه کاران روبرو خواهد شد.

استفان زاکلین/ گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

استفان زاکلین/ گتی ایماژ


رهبران کنگره برای تامین بودجه دولت و جلوگیری از تعطیلی به توافق رسیدند. این توافق همچنان باید از کنگره عبور کند، جایی که احتمالاً با مخالفت محافظه کاران روبرو خواهد شد.

استفان زاکلین/ گتی ایماژ

رهبران کنگره بر سر چارچوبی برای جلوگیری از تعطیلی و حفظ بودجه دولت فدرال تا پایان سال مالی به توافق رسیده اند.

این توافق سطح هزینه‌های اصلی را 886 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی برای سال مالی جاری و تقریباً 773 میلیارد دلار برای هزینه‌های غیردفاعی تعیین می‌کند. رقم دفاعی منعکس کننده توافقی است که سال گذشته توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه سابق مجلس نمایندگان به دست آمد.

تملک کنندگان همچنان باید متن توافق را نهایی کنند و کنگره باید لوایح را قبل از اولین ضرب الاجل بودجه دولت در 19 ژانویه تصویب کند. این توافق احتمالاً محافظه کاران راست افراطی مجلس نمایندگان را که بر کاهش شدید هزینه ها و محدودیت های مرزی اصرار داشتند خشمگین می کند. به عنوان بهایی برای رای آنها به یک لایحه هزینه.

در واقع، نماینده چیپ روی، آر-تگزاس، یکی از اعضای حزب راست افراطی آزادی، از توافق انتقاد کرد به عنوان “وحشتناک” و اضافه کرد که “اهرمی را که در قرارداد (که قبلاً عالی نبود) را از بین می برد. و 2) طبق معمول، پول بیشتری را که نداریم خرج می کنیم.”

مخالفت جمهوری خواهان راست افراطی به این معنی است که این قانون احتمالاً باید با حمایت قابل توجه دموکرات ها در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان تصویب شود.

“توافق چارچوبی که باید ادامه یابد، تملک کنندگان را قادر می سازد تا به بسیاری از چالش های عمده ای که آمریکا در داخل و خارج با آن مواجه است رسیدگی کنند. همچنین به ما اجازه می دهد تا سرمایه گذاری برای خانواده های سخت کوش آمریکایی را با دستاوردهای قانونی رئیس جمهور بایدن و دموکرات های کنگره تضمین کنیم.” چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریس، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای مشترک گفتند.

جانسون این قرارداد را برای تامین پول برای کهنه سربازان و تضمین کاهش بیشتر در صندوق های امدادی IRS و COVID جشن گرفت.

جانسون اذعان داشت که سطوح هزینه‌ها «همه را راضی نمی‌کند و آن‌طور که بسیاری از ما می‌خواهیم هزینه‌ها را کاهش نمی‌دهند»، اما او گفت که این توافق کنگره را در مسیری قرار می‌دهد تا برای سیاست‌گذاران بیشتر و کاهش هزینه‌ها در آینده مبارزه کند.

پرزیدنت بایدن در بیانیه ای این توافق را اعلام کرد ما را یک قدم به جلوگیری از تعطیلی بیهوده دولت و حفاظت از اولویت های مهم ملی نزدیک تر می کند.»

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از ایالت کی، گفت که از این توافق “تشویق” شده است. او در پلتفرم X، پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می شد، گفت: «آمریکا با چالش های جدی امنیت ملی مواجه است و کنگره باید به سرعت برای ارائه منابع تمام سال مورد نیاز این لحظه اقدام کند.

قانون‌گذاران اکنون باید قوانینی را که کنگره تصویب می‌کند، پیش از تمام شدن پول برای برخی برنامه‌های کلیدی در 19 ژانویه کنار هم بچینند. بودجه برای بقیه دولت در 2 فوریه منقضی می‌شود.