حقیقت ممنوع در مورد رژیم غذایی کتوژنیک که توسط یک حرفه ای قدیمی فاش شد

در این مقاله از شادمگ هر آنچه که درباره ی رژیم کتوژنیک باید بدانید را برایتان شرح داده ایم. در ادامه هریک از این موارد را شرح میدهیم. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی با یک کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار پایین است. در روزهای آتی رژیم کتوژنیک، مصرف قند مصنوعی را کاهش دهید. این کار کمک می کند تا در طول روز با مصرف این میان وعده ها حس لذت بخش و احساس سیری داشته باشید. با این حال، هنگامی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنید و چربی بیشتری مصرف می کنید، بدن شما وارد حالت کتوز می شود، که در آن شروع به تجزیه چربی های ذخیره شده به مولکول هایی به نام کتون می کند.

در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل می کند که مغز و سایر اندام ها می توانند از آن برای انرژی مورد نباز سیگار در رژیم کتوژنیک خود استفاده کنند. سپس این کتون ها به منبع اصلی سوخت برای بدن شما تبدیل می شوند که منجر به کاهش وزن می شود. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد. با آنکه اطلاعات موجود دربارهٔ این رژیم از تعداد کمی بیمار (۱۲۶ کودک و بزرگسال از ۱۱ مطالعه در پنج مرکز درمانی) بهدست آمدهاست، اما نتایج نهایی گزارششده در ۲۰۰۹ میلادی، به نحو مطلوبی، قابل مقایسه با رژیم سنتی کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) می تواند فوایدی دیگری در نیز در دیابت، سرطان، صرع، آلزایمر و بعضی بیماری های دیگر داشته باشد. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند، استفاده از مکملهای مناسب و با مشاوره پزشک مفید است. در این مطلب سعی کردیم به رایجترین سوالات مربوط به این رژیم کاهش وزن اشاره کنیم. یک متاآنالیز اشاره کرد که یکی از دلایل کاهش وزن احتمالی این است که رژیم های کتویی گرسنگی را سرکوب کنند. عبارت «کربوهیدرات خالص» صرفاً به کربوهیدراتهای جذب شده توسط بدن اشاره دارد. This was gener​ated by GSA᠎ C ontent ᠎Generato​r DEMO!

کاهش مصرف کربوهیدرات و کاهش سطح انسولین بدن میتواند به کاهش آکنه کمک کند. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید. افت قند خون: چنانچه برای کنترل سطح قند خون، دارو مصرف می کنید پیش از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید شاید لازم باشد دوز داروها را تغییر دهد. در روزهای اول و شاید هفتههای اول باید وسوسه خوردن شیرینی و قندها را کنترل کنید. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند.

انسولین علاوه بر افزایش و کاهش وزن، وضعیت متابولیکی کتوز را نیز تنظیم می کند. همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تریگلیسیرید در خون تبدیل میشود که ریسک بیماریهای قلب را به شدت افزایش میدهد. پس مصرف الکترولیت در رژیم کتوژنیک به قول معروف از نان شب هم واجب تر است. این شامل تعیین میزان چربی، پروتئین و کربوهیدراتی است که باید هر روز بر اساس اهداف و سطح فعالیت خود مصرف کنید. رژیم استاندارد کتو معمولاً حاوی 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک را چگونه شروع کنیم؟

هنگامی که از رژیم کتو پیروی می کنید، بدن شما وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز می شود که در آن به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می کند. یعنی مواد غذایی که مناسب استفاده در این رژیم هست رو در لینک بالا ببینید و هرکدوم که قابل تهیه بود رو یادداشت کنید. با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم ؟ از مصرف ماست کم چرب طعم دار که اغلب مملو از قند اضافه شده است خودداری کنید. Con᠎te nt was gen er ated ​with t᠎he he lp of G SA  Con​tent G en er​ator ​DEMO!

بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. 3. به برنامه پایبند باشید: برای دنبال کردن موفقیت آمیز رژیم کتوژنیک، مهم است که به برنامه غذایی خود پایبند باشید و پیشرفت خود را دنبال کنید. رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و کم کردن چربیهای آزاردهنده شکم کمک میکند. یک بررسی نشان داد که رژیم کتو می تواند باعث کاهش چربی در افرادی که چاق هستند زمانی که برای چند هفته و تا یک سال استفاده می شود.

چقدر می توانید با کتو در 7 روز وزن کم کنید ؟ با کاهش گلیکوژن، وزن آب را (اغلب به طرز چشمگیری) کاهش می دهید. اگر میخواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، باید به آرامی پیش بروید، تا بتوانید به آرامی این تغییر را انجام دهید و شروع به استفاده از رژیم کتوژنیک کنید. یکی از نکات مهم این است که در رژیم کتوژنیک باید از غذاهایی که کربوهیدرات یا قند بالایی دارند پرهیز کنید. از جمله مواد مغذی مهم که رژیم کتوژنیک فاقد آن است عبارتند از ویتامین های C,E,D,B6، ید، آهن، فولات، سلنیوم و …

این بدان معناست که بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. او عدم تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن و افزایش خطر بروز کمبود آنها را مهمترین عارضه رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. به همین دلیل رژیم لاغری کتوژنیک و بارداری با یکدیگر اختلال دارند و نیاز به رعایت یک برنامه غذایی اصولی سرشار از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی است. شما همچنین ممکن است با یک متخصص تغذیه محلی کار کنید تا کمبود مواد مغذی احتمالی را محدود کرده و درباره مکمل های ویتامین صحبت کند زیرا شما دانه های غلات، لبنیات و میوه ها را نخواهید خورد و بسیاری از سبزیجات را حذف می کنید.

این وضعیت میتواند باعث کمبود اسیدهای چرب و ویتامینهای محلول در چربی در بدن بشود. این نوع چربیها با سازوکار متفاوتی نسبت به تری گلیسیریدها (چربیهای غذایی) در بدن متابولیزه میشوند. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. کربوهیدراتها موادی هستند که به صورت پنهان در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند و شما ممکن است ناخواسته مقدار زیادی کربوهیدرات روزانه مصرف کنید. رژیم های کتوژنیک باعث کاهش وزن در هفته اول می شوند.

اما تا به امروز هیچ تحقیقی درباره اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر روی دیابت و کلسترول انجام نشده است. برخی دیگر به مدت 10 تا 12 روز کتو انجام می دهند و سپس سه تا چهار روز مرخصی خواهند داشت. در آغاز یک جلسهٔ مشاوره با والدین و سایر مراقبین کودک انجام میشود و سپس کودک، به مدت کوتاهی در بیمارستان بستری میشود. افرادی که می خواهند در مدت زمان بسیار کوتاه به وزن ایده آل برسند یا مدت ها درگیر استپ وزنی بوده اند به سراغ این رژیم غذایی می روند.

اما رژیم کتو می تواند در طول زمان موثر باشد. مطالعات مورد استفاده در مجله پزشکی New England Journal of Medicine توسط محققان هاروارد، همگی این موضوع را روشن میکردند که شکر برای سلامتی بی ضرر و چربی اشباع شده مقصر به نظر میرسد، اما واقعیت این بود که شرکت کوکاکولا میلیون ها دلار بودجه در اختیار محققان قرار داد تا نقش شکر را در چاقی و بیماری کم رنگ کنند. مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

سپس دکتر خود را ببینید. Ketosis نیز اتفاق می افتد اگر شما یک رژیم غذایی بسیار کم کالری را مصرف می کنید تنها رژیم های توصیه شده از 600 تا 800 کالری تحت نظارت دکتر توصیه می شود. اما در رژیم کتوژنیک وقتی مصرف کربوهیدرات و قند کم میشود، انسولین کاهش یافته و این پیام و دستور اتفاق نمیافتد. گاهی جوش های پوستی ما با قند خونمان در ارتباط است. شیرینی یا قند هم این ۳ عنصر اصلی را دارد.

اما با پیروی رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات و قند کاهش پیدا میکند. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. آیا می توانید 7 روز در هفته کتو انجام دهید ؟ با دیدن نتایج علاقهمند خواهید شد رژیم خود را ادامه دهید. این رژیم غذایی چطور کار میکند ؟ صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از چگونه التهاب را قبل از اینکه سلامتی شما را از بین ببرد کاهش دهید؟ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.