به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری را به شما خواهم گفت

موفقیت رژیم کتوژنیک بدین دلیل بوده است که به تنظیم متابولیسم بدن هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 کمک می کند. رژیم کتو به کاهش قند خون، افزایش کتون ها و تنظیم حساسیت به انسولین (هورمون مسئول ذخیره چربی در بدن) کمک می کند. سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته کمک می کند و سطح آب بدن را تنظیم می کند. علاوه بر سردرد، سطوح پایین سدیم در بدن می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ، خستگی و اختلالات شناختی شود. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. دریافت کالری از 75 درصد چربی ،20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا به وضعیت متابولیکی به نام کتوز وارد شود که در آن چربی ها برای انرژی سوزانده می شود. کربوهیدرات ها منبع انرژی مورد نیاز بدن هستند بنابراین کمبود کربوهیدرات ها باعث می شود تا یک خستگی جدی داشته باشید. Con tent has  been created with G​SA᠎ Conte nt  Ge​ne​ra​tor DEMO!

به خاطر اینکه رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد. با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. نکته مهم این است که باید بدانید مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. هنگامی که سطح الکترولیت های کلیدی مانند سدیم، پتاسیم و منیزیم پایین است، مهم است که آنها را دوباره پر کنید. کم آبی می تواند منجر به عدم تعادل سدیم، منیزیم و پتاسیم نیز شود. ویتامین D علاوه بر اینکه به حفظ تراکم استخوان ها کمک میکنه، باعث جذب منیزیم هم میشه. به همین دلیل به غذای خود نمک اضافه کنید و منیزیم محلول را مصرف کنید. این نوع از رژیم برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند و اشخاصی که مبتلا به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت وسار بدن خود می باشند بسیار عالی است. خیلی از افراد برای کاهش وزن، رژیم های غیر اصولی را دنبال می کنند. این کار ممکن است فرد را در کوتاه مدت به وزن دلخواهش برساند اما مطمئنا هر رژیمی که به صورت غیر اصولی اجرا شود، عوارض های زیادی خواهد داشت. در نهایت بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی خواهد کرد که باعث کاهش وزن خواهد شد. Th is ​data h as be᠎en w​ri​tt​en with the he lp of G SA C on᠎te nt Gen᠎er᠎at​or DEMO.

دانلود برنامه رژیم کتوژنیک

بدن برای انرژی روزانه خود نیاز به سوخت دارد. از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. برای مثال برخی از مواد مجاز و غیر مجاز در این رژیم وجود دارد که باید لیستی از آنها را تهیه کنید. در این نوع از رژیم باید مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات دارد بسیار محدود شود. میزان ابتلا به آلزایمر با افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد. علائم کتو فلو کمبود انرژی، کاهش عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، تهوع و یبوست است. اما از کجا بفهمیم چه زمانی برای توقف رژیم کتو مناسب است؟ زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم.

با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. با این حال، برای انتقال موثر به کتوز و داشتن انرژی کافی، باید حداقل 70 تا 80 درصد از کل کالری روزانه خود را از چربی مصرف کنید. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند. پیروی طولانی مدت از کتو باعث می شود بدن مقدار کافی از کتون را تولید نکرده و در کتوز تغذیه ای باقی بمانید و اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. معمولاً حاوی مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، پنیر، ماهی، آجیل، کره، غلات و سبزیجات غیر نشاسته ای است. گوشت: گوشت کوسفندی و گاو، مرغ، ماهی و … مصرف روغنهای MCT مثل (ماهی قزل آلا و ساردین صید وحشی، آووکادو، گردو، بادام، روغن زیتون و روغن آووکادو)، یک راه عالی برای افزایش چربی است.

تغذیه کتوژنیک چیست

چربی های سالم: روغن آووکادو، روغن نارگیل، روغن زیتون و … میوه های مجاز با کربوهیدرات کم: کیوی، آووکادو، شاتوت، تمشک، طالبی، هندوانه، لیمو و … در حالت عادی بدن، سوخت وساز انرژی بدن از کربوهیدرات ها به دست می آید. بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند از قند خون (که از کربوهیدراتها به دست میآید)، به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. ورزش به جلوگیری از از دست دادن عضلات کمک میکند. این نوع رژیم بهتون اجازه میده که موقع تمرین و ورزش کربوهیدرات بخورید؛ ولی موقعهای دیگه برمیگردید به کتوی استاندارد. سلام، اطلاعات این پست تمام چیزایی که باید برای شروع بدونید رو بهتون میده. میتونید دستور تهیه غذاهای کتو و لیست خرید رو هم در انتهای این پست دانلود کنید. از غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده پرهیز کنید و بیشتر غذاهای کامل و طبیعی بخورید تا به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید. سندروم تخمدان پلیکیستیک: در این نوع بیماری، اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. برای اینکه بیشتر با این رژیم آشنا شوید در ادامه با نجوا نیوز همراه باشید. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد.

اگر همچنان به کاهش وزن ادامه میدهید، شروع به افزایش وعدههای غذایی خود در روز کنید. اگر فقط یک وعده غذایی میخورید، به سراغ دو وعده غذایی بروید. ابتدا درباره مفهوم و هدف رژیم کتوژنیک (Keto Diet) برای لاغری صحبت خواهیم کرد سپس سراغ قوانین، مزایا و معایب آن خواهیم رفت. » صحبت کنیم. همونطور که میدونید این روزها، طرفدارهای این رژیم توی ایران روز به روز در حال افزایش هستن. نشانههای این تغییرات سریع و گسترده معمولاً ناخوشایند است و در اصطلاح آنفولانزای کتو نامیده میشود. مانند همه رژیم های غذایی، پیروی از رژیم کتو هم فواید و مضرات مختلفی دارد. نصف یک آوووکادو 160 کالری، 2 گرم کربوهیدرات خالص، 2 گرم پروتئین و 15 گرم چربی دارد. یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. حتی اگر از رژیم کتو مناسب پیروی کنید، ممکن است در چند هفته اول عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید.

اگر در حین پیروی از رژیم کتو مایعات کافی ننوشید، می تواند منجر به کم آبی بدن و سردرد شود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر. رژیم اتکینز اولین بار در سال 1960 توسط دکتر اتکینز ارائه شد و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. خطری که رژیم های کتو ممکن است در رابطه با سلامت سیستم قلبی عروقی در استفاده طولانی مدت ایجاد کند همچنان مورد بررسی است . افزایش مصرف چربی می تواند بر سیستم هضم دستگاه گوارش شما تاثیر بگذارد. ولی در عوض این رژیم برای ورزشکارهای حرفه ای که قصد عضله سازی در بدن خود را دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رزیم درستی نخواهد بود. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. از کجا بفهمید که وارد فاز کتوزیس شدهاید؟ وقتی بدن ما شروع به تغییر حالت کتوزیس می کند، ممکن است دچار تکرر ادرار یا افزایش تعداد دفعات ادرار شویم که همین وضعیت می تواند منجر به کم آبی بدن شود. همه سبزیجات برگ سبز، از جمله قاصدک یا چغندر سبز، کولارد (نوعی کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسنی تلخ، کاسنی سالادی، اسکارول، رازیانه، کاسنی قرمز، رومین (نوعی کاهو) ، گیاه گوزن نر، اسفناج، کلم پیچ و چارد (نوعی چغندر) و غیره که در ۱ فنجان، حدود ۵/۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی بنابراین در انتخاب نوشیدنی مجاز باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و خودسرانه آنها را مصرف نکنید. تا اینجا فهمیدیم که رژیم کتو یک رژیم غذایی مبتنی بر انتخاب غذاهایی با سطوح کم کربوهیدرات و سرشار از چربی های سالم است. به علاوه آنکه بسیاری از متخصصان بهداشت در این باره هشدار نیز داده اند که کتو راه حلی سالم و طولانی مدت برای کاهش وزن نمی باشد. چربیها زمانی که وارد بدن میشوند برای تولیدِ موادِ مورد استفاده در بدن، به کتون تبدیل میشوند و این کتون اثرات مفیدی دارد، مثلاً وزن کم شده و اشتها کاهش مییابد. رژیم کتوژنیک مانند همه رژیم های دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت زمان طولانی صورت بگیرد. بدن به جای کربوهیدرات های مضر که باعث چاقی می شود، به عنوان منبع انرژی و سوزاندن از همین چربی های سالم استفاده می کند. این همچنین می تواند به حفظ سطح قند خون سالم و به حداقل رساندن سردرد کمک کند. برای به حداقل رساندن خطر کم آبی بدن و سردرد، هیدراته ماندن و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ضروری است. آب برای هیدراته ماندن ضروری است، اما شما باید الکترولیت های خود را از طریق غذاهایی که می خورید یا مکمل های الکترولیت لازم برای بدن خود را تامین کنید.

افراد بعد از محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI خود، با توجه به میزان اضافه وزنی که دارند؛ سعی می کنند بهترین نوع رژیم لاغری را انتخاب کنند. پرسش 4. چه میزان پروتئین باید مصرف کرد؟ بله، اما شما به طور استراتژیک خود را از کتوز خارج خواهید کرد تا جلسات تمرینی شما برای بقیه هفته بهبود یابد. وی همچنین اصطلاح “رژیم کتوژنیک” را ابداع کرد. ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. در مورد میزان کربوهیدرات در غذاها تحقیق کنید. این مقدار به وزن و میزان فعالیت و … مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. ولی در این رژیم سوخت انرژی از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین استفاده می شود. در یک رژیم غذایی معمولی، بدن شما از گلوکز و گلیکوژن ذخیره شده در عضله برای انفجار سریع انرژی استفاده می کند.