کابینه نتانیاهو به بستن دفاتر الجزیره در اسرائیل رای داد:


بایگانی – بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاه نظامی کریا در تل آویو، اسرائیل در 28 اکتبر 2023 شرکت کرد.

ابیرسلطان/آپ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ابیرسلطان/آپ


بایگانی – بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاه نظامی کریا در تل آویو، اسرائیل در 28 اکتبر 2023 شرکت کرد.

ابیرسلطان/آپ

تل آویو، اسرائیل – بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که دولتش به اتفاق آرا به تعطیلی دفاتر محلی شبکه تلویزیونی الجزیره متعلق به قطر رای داده است.

نتانیاهو این تصمیم را در توییتر X اعلام کرد، اما جزئیات مربوط به پیامدهای این اقدام در کانال، زمان اجرایی شدن آن یا دائمی یا موقت بودن این اقدام بلافاصله مشخص نیست.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی دفتر مرکزی این کانال در دوحه، قطر منتشر نشده است. خبرنگار الجزیره در سرویس عربی خود گفت که این دستور بر عملیات این شبکه تلویزیونی در اسرائیل و در شرق اورشلیم تأثیر خواهد گذاشت، جایی که از ماه‌ها پس از حمله 7 اکتبر که جرقه جنگ در غزه را آغاز کرد، به پخش مستقیم تصاویر پرداخته است.

خبرنگار گفت که این بر عملیات الجزیره در سرزمین های فلسطین تأثیری نخواهد داشت.

بر اساس این تصمیم، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که این رای به اسرائیل اجازه می دهد تا به مدت 45 روز از فعالیت این کانال در این کشور جلوگیری کند.

نتانیاهو در ایکس. الجزیره در حالی که به شدت تحریک کردن علیه اسرائیل را تکذیب کرد، نوشت: “دولت من به اتفاق آرا تصمیم گرفت: کانال تحریک الجزیره در اسرائیل بسته شود.”

این تصمیم باعث تشدید دشمنی طولانی مدت اسرائیل علیه الجزیره شد. همچنین تهدید کرد که تنش‌ها را با قطر که مالک این کانال است، در زمانی که دولت دوحه نقش کلیدی در تلاش‌های میانجی‌گری برای توقف جنگ در غزه بازی می‌کند، افزایش خواهد داد.

اسرائیل مدت‌هاست که روابط سختی با الجزیره دارد و آن را به تعصب علیه خود متهم می‌کند.

الجزیره یکی از معدود رسانه های بین المللی است که در طول جنگ در غزه باقی مانده است و صحنه های خونین حملات هوایی و بیمارستان های شلوغ را پخش می کند و اسرائیل را به قتل عام متهم می کند. اسرائیل الجزیره را به همکاری با حماس متهم می کند.

الجزیره، شبکه تلویزیونی مستقر در دوحه که توسط دولت قطر تأمین مالی می شود، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در حالی که عملیات انگلیسی الجزیره اغلب شبیه برنامه هایی است که در سایر شبکه های پخش عمده دیده می شود، بازوی عربی آن اغلب بیانیه های ویدئویی را از حماس و دیگر گروه های شبه نظامی در منطقه منتشر می کند. به طور مشابه در جریان اشغال عراق توسط آمریکا پس از تهاجم سال 2003 و سرنگونی صدام حسین، کارگردان، مورد انتقاد شدید ایالات متحده قرار گرفت.

هنوز مشخص نیست که چگونه چنین دستوری توسط اسرائیل اجرا می شود.