توله خرس سیاه زیبا هستند، اما کارشناسان حیات وحش می گویند برای حفظ فاصله:


یک توله خرس سیاه در مزرعه بازی Triple D در Kalispell، Mont.، در سال 2005 به تصویر کشیده شده است.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


یک توله خرس سیاه در مزرعه بازی Triple D در Kalispell، Mont.، در سال 2005 به تصویر کشیده شده است.

AP

کارشناسان حیات‌وحش به مردم هشدار می‌دهند که به خرس‌های سیاه نزدیک نشوند، پس از ویدئویی که اوایل این هفته مردمی در غرب کارولینای شمالی را نشان می‌داد که تلاش می‌کنند دو توله خرس را از درخت بگیرند.

این حادثه در خارج از یک مجتمع آپارتمانی در شهرستان Buncombe رخ داد و روز سه‌شنبه در ویدیو ضبط شد.

در این ویدئو که توسط کمیسیون منابع حیات وحش کارولینای شمالی ارسال شده است، چند نفر تلاش می کنند تا دو خرس سیاه را از یک شاخه کم آویزان بیرون بکشند. یک نفر موفق می شود توله ای را بگیرد و به نظر می رسد که با حیوان وحشی برای عکس گرفتن ژست گرفته است. پس از فریاد زدن، فرد توله را رها می کند و حیوان در حال دویدن در امتداد حصار دیده می شود که شخص به تعقیب آن می پردازد.

راشل استاد، یکی از ساکنان مجتمع آپارتمانی که این رویداد در آن رخ داد، به این خبر گفت اشویل سیتیزن-تایمز که او تصمیم گرفت پس از اینکه از ساکنان دیگر خواست تا از کشیدن توله های درخت دست بردارند، شروع به ضبط قسمت کند.

اشلی هابز، زیست‌شناس NCWRC و هماهنگ‌کننده BearWise، یک برنامه آموزشی سراسری برای کمک به مردم برای همزیستی ایمن با خرس‌های سیاه، به گفت که توله‌ای که در این ویدئو در حال دویدن در امتداد حصار دیده می‌شود، خیس و در حال لرزیدن در حوضچه‌ای پیدا شد. نزدیک مجتمع آپارتمانی در بیانیه خبری NCWRC آمده است که خرس دیگری که در این ویدئو نشان داده شده است پیدا نشده است.

توله پیدا شده به یک مرکز توانبخشی NCWRC آورده شد و هابز به گفت که خرس اکنون “عالی” است. او گفت که غذا خوردن و نوشیدن خوب است و پس از اینکه کارکنان NCWRC توانستند یک ارزیابی کامل از توله را انجام دهند، هیچ آسیب ماندگاری از برخورد پیدا نکردند.

همانطور که گفته شد، هابز هشدار می دهد که این حادثه بدون عواقب نیست. او گفت: “ما می خواهیم خرس های وحشی وحشی بمانند.”

توله نجات یافته قبل از رها شدن در طبیعت در پاییز در اسارت بزرگ می شود

به گفته هابز، پرورش حیات وحش در اسارت می تواند باعث ایجاد استرس برای حیوانات شود و گاهی اوقات مراکز توانبخشی قادر به تقلید از شرایط و مراقبت از حیوانات در محیط طبیعی خود نیستند. هابز می گوید که برای ایمنی و حفظ آنها، تا حد امکان از پرورش توله ها در اسارت خودداری می شود.

به گفته سرویس پارک ملی، توله خرس سیاه معمولاً حدود 18 ماه نزد مادران خود می مانند. هابز گفت: توله هایی که در شهرستان نیوکمب مشاهده شدند، تنها چند ماه سن داشتند.

او افزود: «آنها هنوز برای شیر به مادرشان متکی هستند» در آن سن.

هابز، از آنجایی که توله از درخت برداشته شد و نمی‌توانست به مادرش ملحق شود، باید در مرکز توانبخشی NCWRC بزرگ شود تا زمانی که در پاییز کاملاً از شیر گرفته شود، در کوه‌های کارولینای شمالی غربی رها شود. گفت.

در صورت برخورد با توله خرس سیاه چه باید کرد؟

یک خرس سیاه آمریکایی باریبال ماده و توله نوزادش در پارک جانورشناسی Planete Sauvage در پورت-سن-پر، نزدیک نانت، غرب فرانسه، در 3 مه 2019 در محوطه خود قدم می زنند.

Loic Venance/AFP از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Loic Venance/AFP از طریق گتی ایماژ


یک خرس سیاه آمریکایی باریبال ماده و توله نوزادش در پارک جانورشناسی Planete Sauvage در پورت-سن-پر، نزدیک نانت، غرب فرانسه، در 3 مه 2019 در محوطه خود قدم می زنند.

Loic Venance/AFP از طریق گتی ایماژ

معمولا خرس های سیاه ماده بچه های خود را در مناطق امن رها می کنند در حالی که به دنبال غذا هستند. هابز گفت: «او برای چند ساعت علوفه می‌جوید و برمی‌گردد و آنها را می‌گیرد.

او همچنین گفت که دیدن خرس‌های سیاه بیشتر در فصل بهار که فعالیت بیشتری دارند نسبت به زمستان که در کارولینای شمالی به خواب زمستانی می‌روند، طبیعی است.

به همین دلیل، هابز هشدار می‌دهد که اگر توله‌ای را به تنهایی در یک برس یا حتی در ایوان پشتی خود ببینید، به این معنی نیست که واقعاً در خطر است یا به کمک نیاز دارد. “بیشتر اوقات، اینطور نیست. بنابراین اگر یک توله را به تنهایی می بینید، لزوما چیز بدی نیست. و به همین دلیل خوب است که فضای زیادی به آنها بدهید.”

اگر توله ای را می بینید، هابز تشخیص می دهد که نزدیک شدن به آنها می تواند وسوسه انگیز باشد، زیرا آنها از جمله “بامزه ترین حیوانات کوچکی هستند که تا به حال پیدا کرده اید.” اما او هشدار می دهد، “شما هرگز نباید به یک توله خرس سیاه نزدیک شوید یا سعی کنید آن را کنترل کنید.”

برای توله خطرناک است زیرا ممکن است هنگام دست زدن به آن به طور تصادفی به او آسیب برسانید یا در خطر یتیم شدن یا جدا شدن از مادرش قرار دهید.

هابز گفت که تعامل با توله ها نیز می تواند افراد را در معرض خطر قرار دهد. به گفته BearWise، خرس های سیاه به ندرت تهاجمی می شوند. اما به گفته هابز، آنها اگر نیاز به دفاع از غذا یا فرزندان خود را احساس کنند، به شخصی آسیب خواهند رساند.

اگر با یک توله خرس سیاه مواجه شدید، فضای زیادی به آنها بدهید، “برگردید و در جهت مخالف بروید.”

اگر وسوسه می‌کنید که عکس بگیرید، فقط از راه دور این کار را انجام دهید. هابز گفت: “ما امروزه روی دوربین های خود زوم داریم. اگر می خواهید عکس بگیرید، قطعا از زوم استفاده کنید.”

آنا گورنی، سخنگوی کمیسیون، روز جمعه در ایمیلی به آسوشیتدپرس گفت که هیچ اتهامی علیه افرادی که مزاحم توله ها شده اند، ثبت نخواهد شد.