تسلا قیمت خودروهای خود را در سراسر جهان پس از یک هفته آشفتگی کاهش داد:


تسلا قیمت خودروهای خود را حدود 2000 دلار در ایالات متحده کاهش داد.

ابراهیم نوروزی/آپ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ابراهیم نوروزی/آپ


تسلا قیمت خودروهای خود را حدود 2000 دلار در ایالات متحده کاهش داد.

ابراهیم نوروزی/آپ

تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود را در ایالات متحده، چین و سایر کشورها کاهش داده است، مقایسه وب‌سایت‌هایش در اواخر جمعه و آخر هفته نشان می‌دهد.

در ایالات متحده، این شرکت قیمت های اولیه مدل X، مدل Y و مدل S خود را 2000 دلار کاهش داد که برای مقرون به صرفه ترین مدل کاهش کمتر از 5٪ است. قیمت مدل 3 و سایبرتراک ثابت باقی ماند.

در چین، تسلا قیمت تمام مدل‌های خود را که در آنجا به فروش می‌رسند به قیمت 14000 یوان یا کمی بیش از 5 درصد برای مقرون به صرفه‌ترین مدل کاهش داد. بر اساس آخرین گزارش سالانه این شرکت، چین بزرگترین بازار تسلا در خارج از ایالات متحده است و بیش از یک پنجم درآمد آن را به خود اختصاص می دهد.

این شرکت همچنین قیمت اولیه اکثر خودروهای خود را در آلمان کاهش داد. یکی از سخنگویان تسلا به گاردین و رویترز گفت که کاهش قیمت در بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا وجود دارد.

این خبر در حالی منتشر می شود که تسلا در سه ماهه گذشته خودروهای کمتری نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل تحویل داده است – چیزی که در چهار سال گذشته اتفاق نیفتاده است. انتظار می رود این شرکت سه شنبه آینده درآمد سه ماهه اول خود را اعلام کند. پیش از این، مالک آن، ایلان ماسک، از رقابت، به ویژه مدل های مقرون به صرفه تر خودروهای برقی ساخته شده توسط شرکت های چینی صحبت کرده بود.

تسلا روز جمعه فراخوان Cybertruck را به دلیل مشکلات ایمنی مربوط به پدال گاز خود اعلام کرد. این سازنده خودروهای برقی روز سه شنبه 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. قیمت سهام این شرکت به جایی که یک سال قبل بود کاهش یافته است.