پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟ رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق بررسی های اخیر رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

در این رژیم ، بدن انرژی بیشتری نسبت به چربی تأمین می کند که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای خوردن قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر سنگین بدون نان معمولی مصرف می شود.

در عوض ، غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها و سبزیجات نشاسته ای در این رژیم قربانی می شوند تا وارد مرحله کتوز شوند.

وقتی بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک - پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی تغذیه آمریکا ،”

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع ناشی از سیستم ایمنی ، بهبود فشار خون و کاهش کلسترول و همچنین تری گلیسیریدها و تغییر نوع سوخت بدن در چربی مورد استقبال قرار گرفته است. گزارش های مردمی همچنین نشان می دهد که دولت اقدام کرده و نتایج مثبتی به دست آورده است.

دکتر ویلیام یانسی ، مدیر مرکز رژیم و تناسب اندام دوک ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید که می تواند هم با بنزین و هم با بنزین روشن شود. این خودرو همیشه با بنزین کار می کرد ، حالا بنزین در وسط جاده وجود ندارد و خاموش می شود. چه کار می کنی؟ خوب ، دکمه گاز را فشار می دهید زیرا می توانید از سوخت دیگری استفاده کنید. فقط با بنزین ماشین شما حتی بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما شبیه به این موتور است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا چه اتفاقی می افتد وقتی او کربوهیدرات ندارد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین با چربی سوزی بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد (حدود 5) و چربی جایگزین می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی بدن را در کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو این است که از طریق متابولیسم چربی وارد حالت کتوز شود. در کتوز بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای انرژی استفاده می کند. با مقدار کمی کربوهیدرات ، چربی به کتون تبدیل می شود و انرژی بدن را تامین می کند.

b3uf photo 2018 10 09 23 45 12 726x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

سوخت اصلی بدن برای انرژی کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) است ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن برای سوخت به چربی می رود. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن از سوزاندن گلوکز به چربی سوزی کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

معمولاً چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد ، چرخه یا رژیم کتوژنیک معمولی ، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا به تفصیل در زیر توضیح داده شده است. در ادامه مقاله با عبارت macronutrients برخورد خواهید کرد. غذاهایی که روزانه می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. میکروارگانیسم ها و مواد در مقیاس بزرگ. درشت مغذی ها دارای سه دسته اصلی چربی ، پروتئین و کربوهیدرات هستند و مکمل های غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم شامل 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معنی است که محتوای چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک معمولی ، همه وعده ها و میان وعده های اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، روغن های سالم ، ماهی و گوشت چرب ، زیتون و روغن زیتون است. در این رژیم غذایی روزانه ، مصرف چربی باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و …) و میوه های بدون کربوهیدرات مانند توت و خربزه استفاده کنید. میانگین مصرف پروتئین در هر وعده حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ است.

2- رژیم کتوژنیک چرخه ای یا منظم (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت مواد اولیه در این رژیم: 75٪ چربی ، 15٪ تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای آزاد

رژیم کتوژنیک دایره ای یا منظم راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک معمولی شامل رژیم کتوژنیک پنج روزه معمولی و دو روز رژیم بدون کتون در هفته است. برخی افراد تعطیلات خود را در مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، تولد و عروسی انتخاب می کنند.

توصیه ما این است که از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین) برای نتایج بهتر در روزهای آزاد استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد اولیه در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم کتونی هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند رایج است. در این رژیم غذایی ، افراد مجاز هستند 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل و بعد از ورزش مصرف کنند تا شدت ورزش افزایش یابد (میزان مصرف کربوهیدرات در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، محصولات لبنی یا غلات صبحانه است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین

مناسب برای افرادی که ورزش زیادی دارند. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60 تا 65 درصد چربی ، 30 درصد پروتئین ، 5 تا 10 درصد کربوهیدرات

در این نوع رژیم کتوژنیک ، شما باید 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی در روز مصرف کنید. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند و کمتر از 10 درصد کالری روزانه را تشکیل می دهند.

بسیاری از مردم این رژیم را انتخاب می کنند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک معمولی مصرف کنند. البته این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود زیرا پروتئین هایی مانند کربوهیدرات ها می توانند به گلوکز و سوخت تبدیل شوند. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

چه نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنیم؟

اینکه کدام نوع رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک معمولی است که برای مبتدیان انتخاب خوبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم منظم یا دایره ای استفاده کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا همچنین برای افرادی که فعالیت بدنی دارند مفید است. به عنوان مثال ، اگر یک رژیم معمولی فقط باید 20 درصد کالری پروتئین را تامین کند ، این مقدار باید در رژیم کتو پروتئین 35 درصد افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو می توانید در 2 تا 6 ماه وزن بیشتری از دست بدهید و از هر رژیم غذایی استاندارد سالم تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید