کارولینای جنوبی آماده تمدید ممنوعیت 6 هفته ای سقط جنین است:


سناتور پنری گوستافسون، آر-کامدن، سناتور کارولینای جنوبی، در جریان بحث در سنا درباره تصویب قانون سخت‌گیرانه‌تر در مورد سقط جنین، سه‌شنبه، 23 مه 2023، در کلمبیا، SC صحبت می‌کند.

جفری کالینز/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جفری کالینز/AP


سناتور پنری گوستافسون، آر-کامدن، سناتور کارولینای جنوبی، در جریان بحث در سنا درباره تصویب قانون سخت‌گیرانه‌تر در مورد سقط جنین، سه‌شنبه، 23 مه 2023، در کلمبیا، SC صحبت می‌کند.

جفری کالینز/AP

کلمبیا، اس سی – سنای کارولینای جنوبی لایحه ای را روز سه شنبه تصویب کرد که اکثر سقط جنین ها را بعد از حدود شش هفته بارداری ممنوع می کند – قبل از اینکه اکثر مردم بدانند باردار هستند – و آن را به فرماندار فرستاد که قول امضای آن را داده است.

این پیشنهاد ممنوعیتی را که کارولینای جنوبی اعمال کرده بود، زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده سال گذشته Roe v. Wade را لغو کرد، بازگرداند – ممنوعیتی که پس از اجرایی شدن، توسط عالی‌ترین دادگاه ایالت لغو شد، زیرا حق حریم خصوصی قانون اساسی ایالت را نقض می‌کرد.

جمهوری خواهان به دنبال پاسخی برای این حکم بودند، زیرا سقط جنین را تا هفته 22 بارداری قانونی می کرد و به شدت تعداد سقط جنین هایی را که در کارولینای جنوبی انجام می شد افزایش داد زیرا بسیاری از ایالت های جنوبی قوانین سخت گیرانه تری وضع کردند.

کارولینای جنوبی یکی از معدود ایالت های جنوبی بوده است که سقط جنین قانونی داشته است

کارولینای جنوبی یکی از آخرین سنگرهای منطقه برای کسانی است که به دنبال سقط جنین قانونی هستند، اما این وضعیت احتمالاً به زودی پایان خواهد یافت.

اکثر سقط جنین‌ها پس از 12 هفته بارداری در کارولینای شمالی از اول ژوئیه پس از آنکه قانون‌گذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان هفته گذشته با موفقیت وتوی فرماندار دموکرات را زیر پا گذاشت، ممنوع خواهد شد. سقط جنین در بسیاری از مناطق جنوبی ممنوع یا به شدت محدود شده است، از جمله ممنوعیت در طول بارداری در آلاباما، آرکانزاس، کنتاکی، لوئیزیانا، می سی سی پی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس و ویرجینیای غربی. در گرجستان، فقط در شش هفته اول مجاز است.

لایحه کارولینای جنوبی شامل استثنائاتی برای ناهنجاری های کشنده جنین، زندگی و سلامت بیمار و تجاوز جنسی یا زنای با محارم تا 12 هفته است. پزشکان ممکن است با دو سال زندان و جریمه 10000 دلاری روبرو شوند.

هنری مک مستر فرماندار جمهوری خواه گفته است که به سرعت این لایحه را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد.

ویکی رینگر، مدیر امور عمومی Planned Parenthood South Atlantic، پس از رای گیری روز سه شنبه گفت که سازمان او پس از امضای فرماندار این اقدام را برای یک دستور منع موقت درخواست خواهد کرد. شین ماسی، رهبر اکثریت سنا به خبرنگاران گفت که مطمئن است که این قانون اجرا خواهد شد.

فرصت سنا به رهبری جمهوری خواهان برای تصویب این لایحه پس از آن به دست آمد که مجلس کارولینای جنوبی از پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت سقط جنین تقریباً به طور کامل در هنگام لقاح حمایت کرد. سناتورها پس از سه تلاش مختلف نتوانسته بودند رای برای آن پیشنهاد را به دست آورند.

هر پنج سناتور زن به این لایحه رای منفی دادند

این رأی گیری همچنین پس از آن صورت گرفت که سه زن جمهوری خواه در سنا از دیگر اعضای حزب خود خواستند تا یک ممنوعیت 12 هفته ای سقط جنین را تصویب کنند، زیرا آنها یک ماه پس از کمک به رفع ممنوعیت تقریباً کامل، با محدودیت های اضافی مبارزه کردند. آنها به همه دموکرات ها در رای مخالف به این لایحه پیوستند.

زنان سنا که به عنوان “خواهر سناتور” شناخته می شوند – سه جمهوری خواه، یک دموکرات و یک مستقل که تنها زنان در مجلس 46 نفره هستند – روز سه شنبه با تشویق ده ها حامی حقوق سقط جنین با هم وارد مجلس ایالتی شدند. در طبقه اصلی هر پنج دکمه روی آنها نوشته شده بود “زنان بیشتری را انتخاب کنید”.

این سه زن جمهوری‌خواه در سخنرانی‌های تاول‌زا گفتند که پیشنهاد ۱۲ هفته‌ای به زنان فرصت کافی برای تصمیم‌گیری نمی‌دهد و آنها از تغییراتی مانند نیاز به حمایت از کودک در ابتدای بارداری انتقاد کردند و آن‌ها را مضحک دانستند.

سناتور جمهوری خواه کاترینا شیلی ممنوعیت 12 هفته ای را به عنوان یک “مصالحه واقعی” تایید کرد.

شیلی و سناتور جمهوری خواه پنری گوستافسون ادعاهایی مبنی بر اینکه آنها مسیحی واقعی نیستند به دلیل مواضع خود عقب نشینی کردند.

شیلی گفت: “ما در مجلس قانونگذاری کارولینای جنوبی خدا نیستیم. نمی دانیم در زندگی دیگران چه می گذرد. ​​ما حق نداریم برای شخص دیگری تصمیم بگیریم.”

ماسی مقررات و تعاریف جدیدی را که هفته گذشته توسط مجلس کارولینای جنوبی تحت سلطه جمهوری‌خواهان درج شده بود، در جریان اقداماتی که توسط صدها اصلاحیه از سوی دموکرات‌ها طی دو روز کاهش یافت، ارائه کرد. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بخشی از این مصوبه را حذف کرده بودند که به خردسالان اجازه می داد تا هفته 12 بارداری برای سقط جنین از دادگاه درخواست کنند.

سقط جنین در سال گذشته یکی از مسائل مهم قانونی در ایالت بوده است

سه‌شنبه چهارمین باری است که این اتاق از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن 2022 رو علیه وید را لغو کرد، سقط جنین را پذیرفت.

15 دموکرات سنا، که علیه هر دو ممنوعیت سقط جنین متحد شده اند، عمدتاً به اکثریت جمهوری خواه اجازه داده اند که این موضوع را بین خود به بحث بگذارند. مخالفان استدلال می کنند که نرخ بالای مرگ و میر مادران در کارولینای جنوبی – با پیامدهای ضعیف تر در میان بیماران سیاه پوست – تحت محدودیت های جدید بدتر می شود.

در حال حاضر سقط جنین تا 22 هفته در کارولینای جنوبی قانونی است، اگرچه سایر مقررات تا حد زیادی دسترسی پس از سه ماهه اول در سه کلینیک این ایالت را مسدود می کنند. اما این قانون در بحبوحه اختلاف نظر جمهوری خواهان در مورد محدودیت دسترسی که اخیراً به سمت حل و فصل حرکت کرده است، بدون تغییر باقی مانده است.

رهبران جمهوری خواه به داده های موقت وزارت بهداشت ایالتی اشاره کرده اند که نشان دهنده افزایش تعداد سقط جنین در کارولینای جنوبی است.

دادگاه عالی کارولینای جنوبی قانون مشابهی در سال 2021 را به عنوان نقض قانون اساسی ایالتی برای حفظ حریم خصوصی در یک تصمیم 3-2 در ژانویه امسال لغو کرد. اما بسیاری از جمهوری خواهان بر این باورند که آخرین نسخه پس از تغییراتی در زبان پیشنهاد و ساختار دادگاه باقی خواهد ماند.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که جمهوری‌خواهان در مجمع عمومی کارولینای شمالی با نادیده گرفتن حق وتوی فرماندار دموکرات، یک ممنوعیت 12 هفته‌ای سقط جنین را تصویب کردند و ویرجینیا را به آخرین ایالت منطقه با دسترسی نسبتاً آسان نزدیک‌تر کرد.