نیک سابان به عنوان مربی فوتبال آلاباما پس از رکورد 7 عنوان ملی: بازنشسته شد


نیک سابان، سرمربی آلاباما، پس از بازی در نیمه دوم در جریان بازی نیمه نهایی فوتبال کالج رز باول CFP NCAA مقابل قهرمان ملی احتمالی میشیگان در روز دوشنبه، 1 ژانویه 2024، در پاسادنا، کالیفرنیا، واکنش نشان داد.

کیوسانگ گونگ/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کیوسانگ گونگ/AP

دوران مربیگری نیک سابان به پایان رسید. با این حال، تسلط او بر فوتبال دانشگاهی برای همیشه در فرهنگ این ورزش باقی خواهد ماند.

به گفته چندین رسانه، سابان، که هفت قهرمانی ملی – بیش از هر مربی بزرگ فوتبال کالج دیگری – کسب کرد و تنها در 17 فصل، آلاباما را با شش عنوان از این عنوان ها به یک قدرت ملی تبدیل کرد، در حال بازنشستگی است.

سابان 72 ساله پس از تصدی مسئولیت در سال 2007، یک برنامه جزر و مد زرشکی را که زمانی توسط پل “خرس” برایانت اداره می شد، به اوج فوتبال کالج بازگرداند. تصمیم او برای کناره گیری در روز چهارشنبه، ابتدا توسط ESPN و سپس توسط سایر رسانه ها گزارش شد. پایان دادن به حرفه ای که عناوین متعددی را به همراه داشته است و به راه اندازی یا راه اندازی مجدد حرفه مربیگری کربی اسمیت از جورجیا، استیو سرکیسیان تگزاس و لین کیفین از می سی سی پی کمک کرده است.

او در آخرین فصل خود به صدرنشینی خجالتی رسید و جزر و مد را از یک شروع متزلزل به قهرمانی در کنفرانس جنوب شرقی هدایت کرد و به پلی آف فوتبال کالج بازگشت و قبل از سقوط در وقت اضافه به میشیگان در بازی نیمه نهایی در رز باول.

سابان تاید را به 9 عنوان قهرمانی کنفرانس جنوب شرقی هدایت کرد و اولین عنوان ملی خود را در آلاباما با یک فصل 14-0 در سال 2009 به دست آورد. عناوین دوباره در سال های 2011، 2012، 2015، 2017 و 2020 به دست آمد. او همچنین با LSU در سال 2001 قهرمان SEC شد. 2003.

دیون سندرز، مربی کلرادو، که همراه با سابان در یک سری آگهی های تبلیغاتی ظاهر شده است، واکنش شدیدی هم به بازنشستگی مربی آلاباما و هم به وضعیت فوتبال دانشگاهی داشت.

سندرز در ایکس پست کرد: “وای! فوتبال کالج همین الان بز را به خاطر بازنشستگی از دست داد.” آینه هایمان را بالا بگیر و صادقانه آنچه را که می بینی بگو».

تثبیت میراث خود در آلاباما

سابان قبل از بازگشت به فوتبال کالج، یک حمله دو ساله به NFL با میامی دلفین انجام داد تا یکی از داستانی ترین برنامه های فوتبال کالج را احیا کند، که 15 سال بود که موفق به کسب عنوان ملی نشده بود. سابان به عنوان سرمربی کالج 297-71-1 است، با توقف در تولدو، ایالت میشیگان و LSU، جایی که او یک عنوان ملی را نیز کسب کرد. اما آلاباما جایی است که او موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین مربیان فوتبال دانشگاهی تثبیت کرد.

سابان مربی چهار برنده اول Heisman Trophy آلاباما بود و تعداد زیادی از بازیکنان NFL را جذب کرد و با نتیجه 206-29 پیش رفت، یک کلیپ برنده 87.7%. تیم های او 44 انتخاب دور اول درافت را انتخاب کردند، از جمله کوارتربک شماره 1 سال گذشته برایس یانگ.

در طول آن مدت، او همچنین خود را با زمان‌های تغییر حملات تند تطبیق داد و پس از پیروزی با برخی از بهترین دفاع‌های کشور، همراه با قوانین جدید NIL و نقل و انتقالات، تیم‌های امتیازآور را به‌وجود آورد.

او تولدو را در سال 1990 به قهرمانی در کنفرانس میانی آمریکا رساند، فصلی که تنها او به عنوان سرمربی آن برنامه بود. سابان به مدت چهار فصل به عنوان هماهنگ کننده دفاعی بیل بلیچیک با کلیولند براونز NFL کار کرد تا اینکه اولین مربی ایالت میشیگان شد که سه تیم اول خود را به بازی های کاسه ای هدایت کرد و سپس LSU را به عنوان قهرمانی ملی در سال 2003 رساند.

آخرین تیم او در اوایل با مشکلات زیادی از جمله باخت به تگزاس دست و پنجه نرم کرد، اما با ظهور جالن میلرو کوارتربک بازگشت تا آن زمان را ناراحت کند. 1 گرجستان در بازی قهرمانی SEC.

سابان به نظر مربی ای نبود که به زودی بعد از بازی کار را رها کند. اما راه بدی نبود، حتی بدون عنوان.

این یکی از شگفت‌انگیزترین فصول در تاریخ فوتبال آلاباما از نظر این است که این تیم از کجا آمده است، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، قهرمانی SEC را به دست آورد، و واقعاً واقعاً به این گروه افتخار می‌کند. ” او گفت.

فقط آرزو می‌کنم که می‌توانستم به‌عنوان مربی کارهای بیشتری انجام بدهم تا به آنها کمک کنم تا موفق شوند و به آنها کمک کنم تا به پایان برسند، و تنها کاری که اکنون می‌توانیم انجام دهیم این است که از درس‌هایی که گاهی شکست‌ها برای ما به ارمغان می‌آورد، یاد بگیرم.»