ممنوعیت سقط جنین در تگزاس در شهادت 3 زن در دادگاه به چالش کشیده شد: تیراندازی


سامانتا کاسیانو در دادگاه تگزاس گفت که باید می‌توانست به دخترش که مبتلا به آنسفالی است اجازه می‌داد زودتر استراحت کند.

دانیل ویلاسانا برای


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دانیل ویلاسانا برای


سامانتا کاسیانو در دادگاه تگزاس گفت که باید می‌توانست به دخترش که مبتلا به آنسفالی است اجازه می‌داد زودتر استراحت کند.

دانیل ویلاسانا برای

آستین، تگزاس – سامانتا کاسیانو، که نوزادی به دنیا آورد که تنها چهار ساعت زنده ماند، در حالی که داستان بارداری محکوم به شکست خود را در دادگاهی در آستین، تگزاس در روز چهارشنبه تعریف می‌کرد، در جایگاه شاهد از هم پاشید و از نظر جسمی بیمار شد. شوهرش، لوئیس ویلاسانا، در طول جلسه رسیدگی به پرونده ای که ممنوعیت سقط جنین در تگزاس را به چالش می کشد، برای کمک به او به جلوی دادگاه شتافت.

کاسیانو یکی از سه زنی بود که در پرونده ای که توسط مرکز حقوق باروری مطرح شد، درباره بارداری خود شهادت داد. این پرونده به نمایندگی از 13 بیمار و دو پزشک، استدلال می‌کند که استثنائات پزشکی در قوانین تگزاس برای پزشکان نامشخص و غیرقابل اجرا هستند، به گونه‌ای که به بیماران آسیب می‌رساند و این ایالت هیچ کاری برای شفاف‌سازی قوانین خود انجام نداده است.

در دادرسی روز چهارشنبه که روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، وکلای کاسیانو و سایر شاکیان از قاضی خواستند تا به طور موقت ممنوعیت افرادی را که در دوران بارداری خود دارای عوارض پزشکی هستند، به حالت تعلیق درآورد. دفتر دادستان کل ایالت کن پکستون خواستار رد این پرونده شده است.

نیمکت‌های دادگاه جادار و کاملاً جدید در دادگاه مدنی شهرستان تراویس مملو از خبرنگاران، شاکیان و حامیان آنها، از جمله چند شوهر بود. اعضای گروه حقوق ضد سقط جنین تگزاس Alliance for Life نیز در این مراسم حضور داشتند.

هشت وکیل مدافع بیماران و پزشکانی بودند که قانون را به چالش می کشیدند. در طرف دیگر اتاق، دو وکیل مدافع دادستان کل تگزاس، کن پکستون بودند. قاضی جسیکا منگروم که در سال 2020 به عنوان نامزد قضایی دموکرات انتخاب شد، ریاست را بر عهده داشت.

در طول ساعت ها شهادت عاطفی، دادگاه احساس تنش و سکوت می کرد. کاسیانو که برای اولین بار داستان خود را در ماه آوریل برای تعریف کرد، وقتی تجربیات خود را تعریف کرد، گریه کرد، سرفه کرد، خفه شد و سپس در جعبه شاهد استفراغ کرد. دادگاه برای تعطیلی در آن نقطه به تعویق افتاد.

وقتی دوباره شروع شد، کاسیانو توضیح داد که تولد دختری که اسمش را هالو گذاشتند چگونه بود. کاسیانو گفت: «او نفس نفس می زد. من فقط به خودم و بچه ام می گفتم که خیلی متاسفم که این اتفاق برای شما افتاده است. حالم خیلی بد شد. او هیچ رحمی نداشت. هیچ رحمی برای او وجود نداشت.

وقتی کاسیانو صحبت می کرد، مردم حاضر در دادگاه گریه می کردند.

زنان دیگری که حاملگی های پیچیده داشتند آماندا زوراوسکی و اشلی برانت بودند. برانت توانست به خارج از تگزاس سفر کند تا برای دوقلویی که جمجمه اش به درستی رشد نکرده بود، کوچک کردن انتخابی دریافت کند. آب زوراوسکی خیلی زود شکست، اما او از القاء یا سقط جنین خودداری کرد. او دچار شوک سپتیک شد و سه روز در بخش مراقبت های ویژه بود.

آماندا زوراوسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه شهرستان تراویس در 19 ژوئیه 2023 در آستین، تگزاس صحبت می کند.

سوزان کوردیرو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سوزان کوردیرو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


آماندا زوراوسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه شهرستان تراویس در 19 ژوئیه 2023 در آستین، تگزاس صحبت می کند.

سوزان کوردیرو/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

وکیل Amy Pletscher، نماینده دفتر Paxton، به طور مکرر مخالفت کرد زیرا زنان تجربیات خود را در مورد عوارض بارداری که در تگزاس درمان نشده بود، توصیف کردند. او استدلال کرد که بحث در مورد سابقه پزشکی گذشته مربوط نیست، اما قاضی اجازه داد تا شهادت ادامه یابد. پلتچر همچنین از هر شاهد بیمار پرسید که آیا دادستان کل کن پکستون شخصاً سقط جنین را رد کرده است یا خیر. هر کدام گفتند نه.

مولی دوان، وکیل مرکز حقوق باروری، به استدلال های متهم که در یک پرونده قضایی در ماه ژوئن بیان شده بود، حمله کرد، مبنی بر اینکه هیچ یک از شاکیان بیمار ایستاده نیستند. در این سند، دولت استدلال می‌کند که آسیب‌های گذشته آنها تقصیر پزشکان زنان است و آسیب آینده آنها – مانند آسیب به سلامت باروری آنها – فرضی است.

دوان پاسخ داد: “آیا دولت فکر می کند تنها کسی که می تواند قانون سقط جنین را به چالش بکشد زنی است که با مایع آمنیوتیک یا خونی که از پایش می چکد به دادگاه می آید؟”

شاهد نهایی که روز چهارشنبه شهادت داد، دکتر داملا کارسان، یکی از شاکیان پزشک در این دعوی بود. او در مورد بیماری که جنینش دچار بیماری کشنده بود، گفت که باید 14 ساعت رانندگی می کرد تا در خارج از حالت سقط شود. کارسان شهادت داد: «احساس می‌کنم دست‌هایم بسته است – من آموزش، مهارت، تجربه، حتی امکانات لازم برای ارائه مراقبت‌ها را دارم، و نمی‌توانم این مراقبت را ارائه دهم و این باعث ناراحتی روده می‌شود.»

وکلای تگزاس به ویژه در بازجویی متقابل کارسان پرخاشگر بودند. وکیل جاناتان استون بارها این سوال را مطرح کرد که آیا قبل از قوانین فعلی با زبان استثنا در قوانین تگزاس آشنا بود یا خیر. او همچنین از او درباره سیاست‌های مختلف بیمارستان‌هایی که در آن کار می‌کند، سؤال کرد. در پرونده ماه ژوئن، وکلای دفتر پکستون از کارسان به عنوان یک “سقط جنین” نام بردند تا یک پزشک یا متخصص زنان.

در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تعویق جلسه دادرسی، شاکی آماندا زوراوسکی گفت که از بی رحمی بازجویی متقابل خود شوکه شده است. او گفت: «من از سپسیس جان سالم به در بردم و فکر نمی‌کنم امروز خیلی کمتر از این آسیب‌زا بود.

جلسه رسیدگی به مدت یک روز کامل در روز پنجشنبه ادامه دارد. پس از پایان آن، قاضی منگروم می تواند در هر زمان در مورد دستور موقت و درخواست عزل حکم کند.