ما در مورد هفته کاری 4 روزه صحبت می کنیم – دوباره. سراب است یا واقعیت؟ : NPR


برو خونه رفیق

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ


برو خونه رفیق

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ

به یک سری جدید NPR خوش آمدید که در آن افراد و چیزهایی را که سرفصل خبرها هستند – و داستان های پشت سر آنها را مورد توجه قرار می دهیم.

فقط مدام بالا می آید، اینطور نیست؟ مفهوم یک تعطیلات آخر هفته طولانی بدون کاهش حقوق. از نظر تئوری آنقدر جذاب است که ما به عنوان یک جامعه از رها کردن آن خودداری می کنیم.

اما انگار سراب یک واحه در بیابان شروع شده است. ما ناامید برای تسکین هستیم، اما همیشه به نظر می رسد فقط خارج از دسترس…

چیست؟ هفته کاری چهار روزه در سال‌های اخیر مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است، اما آیا ما آن را به صورت انبوه خواهیم دید؟

  • برای برخی، اکنون اینجاست. یک برنامه آزمایشی در بریتانیا آن را در ده ها شرکت آزمایش کرد. و نتایج آنقدر خوب بود که اکثر شرکت های شرکت کننده می گویند که به آن پایبند خواهند بود.
  • این مفهوم مبتنی بر این ایده است که اکثر مشاغل با یک هفته 40 ساعته می توانند همان مقدار کار را در 32 (یا حداقل چهار روز 10 ساعته) انجام دهند.
  • از آنجایی که کار به خودی خود با سرعتی سریع در حال تکامل است (همکاران ما این روزها به معنای واقعی کلمه روبات هستند)، مدل دوشنبه تا جمعه برای بسیاری بسیار قدیمی به نظر می رسد.
  • مطالعه بریتانیا فهرست سنگینی از مزایای مرتبط با کاهش کار را نیز پیدا کرد: 46 درصد از کارکنان گفتند که کمتر خسته هستند. از هر پنج نفر سه نفر گفتند که برقراری تعادل بین زندگی کار و خانه آسان تر است. خیلی خوب به نظر می رسد، درست است؟

چه چیز بزرگی است؟ خوب، به نظر می رسد این ایده در حال افزایش است – حداقل در برخی محافل.

  • یک مطالعه ارنست و یانگ در سال 2022 در مورد “آینده کار” بیش از 500 رهبر C-suite و کسب و کار ایالات متحده را در طیف وسیعی از صنایع مورد بررسی قرار داد و نشان داد که 40٪ یا شروع به استفاده از یک هفته کاری چهار روزه کرده اند یا در حال اجرا هستند. یکی
  • اما این به این سادگی نیست.
  • یک مطالعه در سال 2021 در نیوزلند نشان داد که پس از انتقال به یک هفته کاری چهار روزه، کار تشدید شد – همانطور که فشار در مورد مدیریت عملکرد نیز شدت گرفت.
  • و برخی از کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که کارمندان می‌توانند به سختی ارتباط خود را قطع کنند و ممکن است همچنان سعی کنند خود را در دسترس قرار دهند.
  • سپس سؤالات برابری مطرح می شود. برخی خاطرنشان کرده‌اند که این ایده خانه طبیعی‌تری در کارهای فنی و یقه سفید دارد. و ایده یک مجموعه کاری 40 ساعته در هفته ممکن است حتی برای کسانی که ساعات طولانی‌تر، شب‌های دیروقت یا برنامه‌های غیرقابل پیش‌بینی دارند، لوکس به نظر برسد.

آیا روزنامه نگاری بیشتری می خواهید تا شما را به فکر کار و پول وادار کند؟ گوش کن به این را در نظر بگیرید قسمت در توسعه یک جعبه ابزار رکود شخصی

کار کنید. کار کنید. کار کنید.

اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


کار کنید. کار کنید. کار کنید.

اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

مردم چه می گویند؟

دیوید فرین، محقق دانشگاه کمبریج که بر روی آزمایش اخیر بریتانیا کار می کرد، گفت: علائم مثبت بودند:

“ما واقعاً از نتایج دلگرم می‌شویم، که نشان می‌دهد شرکت‌ها راه‌های زیادی را برای تبدیل هفته چهار روزه از رویایی به یک سیاست واقعی به یک سیاست واقع‌بینانه، با مزایای متعدد نشان می‌دهند… ما فکر می‌کنیم در اینجا چیزهای زیادی وجود دارد که باید به شرکت‌های دیگر انگیزه دهد و صنایع آن را امتحان کنند.”

Simon Ursell، مدیر عامل یک مشاور محیط زیست که در آزمایش شرکت داشت، به NPR گفت که این شرکت در حال تبدیل هفته کاری چهار روزه به صورت دائمی است. اما او می‌گوید که بازسازی ساختار سنتی کار نباید به این یک ایده ختم شود:

“آنچه که من فکر می کنم آزمایش ثابت کرده است این است که کار به روشی که برای سازمان شما قابل استفاده ترین باشد تا به نقطه شیرین بهترین بهره وری در آن زمان دست یابید، این همان چیزی است که باید به آن هدف داشته باشید. لزوماً فقط چهار روز نیست. فکر می کنم سوال واقعی برای من این است که بهترین چیز برای سازمان شما چیست؟ بهترین نتایج را برای چه چیزی خواهید داشت؟”

لیندسی تیپکما، مدیرعامل یک شرکت فناوری بازاریابی به نام Casted، سال گذشته به NPR گفت که متقاعد نشده است که یک روز مرخصی اضافی آرامشی باشد که مردم آرزوی آن را دارند.

“انعطاف پذیری واقعی این است که بتوانید بگویید، “هی، می خواهم روز کاری خود را دیر شروع کنم” یا “من می خواهم چهارشنبه ها را زودتر به دلایل بچه ها، به دلایل دوستان، به دلایل شخصی، به دلایل حیوان خانگی قطع کنم. بنابراین اگر اجباری کنم. انعطاف‌پذیری در شرکت ما به این معنی است که شما جمعه‌ها را تعطیل می‌کنید، این انعطاف‌پذیری نیست. این یک روز تعطیل اجباری است.»

آیا هفته چهار روزه در هر صنعتی یک گزینه است؟

-/AFP از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

-/AFP از طریق گتی ایماژ

حالا که چی؟ این ایده فقط از بین نمی رود.

  • در مریلند، گروهی از قانونگذاران به تازگی قانونی را برای یک هفته کاری چهار روزه معرفی کرده اند. در صورت تصویب، کسب‌وکارهای شرکت‌کننده می‌توانند تا 750000 دلار اعتبار مالیات بر درآمد کل دریافت کنند.
  • در اینجا کمی به اختلال همه‌گیری اعتبار می‌دهیم، اما زمان‌بندی این گفتگو ممکن است در نهایت درست باشد. بسیاری از مدیران که مجبور شدند به کارکنان اجازه کار از راه دور را بدهند، دیدند که می توانند به کارمندان اعتماد کنند تا زمان خود را مدیریت کنند، ضرب الاجل ها و انتظارات را برآورده کنند، و به سرعت با ساختار اداری غیر سنتی سازگار شوند.
  • همچنین در اینجا به فکر سیاره زمین نیستیم: روزهای کاری کمتر به معنای خودروهای کمتر در جاده برای رفت و آمد و قبض های آب و برق کمتر است. هر چیزی که ردپای کربن را در میان هرج و مرج اقلیمی سال 2023 کاهش دهد، برای من کارساز خواهد بود.

بیشتر بدانید: