سازمان بهداشت جهانی از چین اطلاعاتی در مورد خوشه های ذات الریه در کودکان می خواهد:


ساکنانی که ماسک به چهره دارند، در پشت نوارهای مسدود شده برای آزمایش انبوه کووید در نزدیکی یک منطقه مسکونی در 15 می 2022، در پکن صف می‌کشند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید درخواستی رسمی از چین برای دریافت اطلاعات در مورد افزایش احتمالی نگران‌کننده بیماری‌های تنفسی و خوشه‌هایی از ذات‌الریه در کودکان ارائه کرده است.

اندی وانگ / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اندی وانگ / AP


ساکنانی که ماسک به چهره دارند، در پشت نوارهای مسدود شده برای آزمایش انبوه کووید در نزدیکی یک منطقه مسکونی در 15 می 2022، در پکن صف می‌کشند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید درخواستی رسمی از چین برای دریافت اطلاعات در مورد افزایش احتمالی نگران‌کننده بیماری‌های تنفسی و خوشه‌هایی از ذات‌الریه در کودکان ارائه کرده است.

اندی وانگ / AP

ژنو – سازمان جهانی بهداشت می گوید که درخواست رسمی از چین برای دریافت اطلاعات در مورد افزایش احتمالی نگران کننده در بیماری های تنفسی و خوشه های ذات الریه در کودکان کرده است.

آژانس بهداشت سازمان ملل به گزارش های رسانه ای نامشخص و یک سرویس جهانی نظارت بر بیماری های عفونی به عنوان گزارش خوشه هایی از ذات الریه تشخیص داده نشده در کودکان در شمال چین اشاره کرد. در بیانیه ای در اواخر چهارشنبه، WHO گفت مشخص نیست که آیا این موارد با افزایش عفونت های تنفسی گزارش شده توسط مقامات چین مرتبط است یا خیر.

دانشمندان خارجی گفتند که وضعیت مستلزم نظارت دقیق است، اما متقاعد نشدند که افزایش اخیر در بیماری های تنفسی در چین نشان دهنده شروع یک شیوع جهانی جدید باشد.

ظهور گونه‌های جدید آنفولانزا یا سایر ویروس‌هایی که می‌توانند همه‌گیری را ایجاد کنند، معمولاً با خوشه‌های تشخیص داده نشده بیماری‌های تنفسی شروع می‌شود. هر دو SARS و COVID-19 ابتدا به عنوان انواع غیرعادی ذات الریه گزارش شدند.

WHO خاطرنشان کرد که مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین در 13 نوامبر افزایش بیماری های تنفسی را گزارش کردند که به گفته آنها به دلیل لغو محدودیت های قرنطینه COVID-19 بود. سایر کشورها نیز با پایان یافتن محدودیت های همه گیر، شاهد افزایش بیماری های تنفسی مانند ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV بودند.

WHO گفت که گزارش های رسانه ها حدود یک هفته بعد از خوشه هایی از ذات الریه تشخیص داده نشده در کودکان در شمال چین خبر دادند.

سازمان جهانی بهداشت گفت: «معلوم نیست که آیا اینها با افزایش کلی عفونت‌های تنفسی که قبلاً توسط مقامات چینی گزارش شده است یا رویدادهای جداگانه مرتبط است یا خیر» و افزود که از چین جزئیات بیشتری در مورد ویروس‌های در حال گردش و هرگونه افزایش بار بر بیمارستان‌ها درخواست کرده است. یک مکانیسم حقوقی بین المللی

دکتر دیوید هیمن از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن گفت که احتمالا پس زمینه ای از عفونت های تنفسی فصلی وجود دارد.

هیمن در بیانیه ای گفت: «چالش تشخیص شیوع و تعیین علت است. او رهبری واکنش سازمان جهانی بهداشت به شیوع سارس در سال‌های 2002-2003 را بر عهده داشت.

فرانسوا بالو از دانشگاه کالج لندن گفت که موج فعلی بیماری در چین احتمالاً به دلیل بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا، RSV یا عفونت باکتریایی است.

او گفت چین احتمالاً موج قابل توجهی از عفونت های دوران کودکی را تجربه می کند زیرا این اولین زمستان از زمان برداشته شدن محدودیت های قرنطینه است که احتمالاً ایمنی کودکان را در برابر حشرات رایج کاهش می دهد.

بالوکس گفت: «تا زمانی که شواهد جدیدی ظاهر نشود، هیچ دلیلی برای مشکوک شدن به ظهور یک عامل بیماری‌زا وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد شمال چین از اواسط اکتبر نسبت به سه سال گذشته افزایشی را در بیماری های شبه آنفلوانزا گزارش کرده است. به ندرت پیش می آید که آژانس بهداشت سازمان ملل علناً اطلاعات دقیق تری از کشورها درخواست کند، زیرا چنین درخواست هایی معمولاً در داخل انجام می شود.

شیوع این بیماری برخی از بیمارستان‌های شمال چین از جمله پکن را درگیر کرده است و مقامات بهداشتی از مردم خواسته‌اند تا کودکانی را که علائم کمتری دارند به کلینیک‌ها و سایر امکانات ببرند.

رادیو ملی دولتی چین در مقاله ای آنلاین در اوایل این هفته گفت که میانگین تعداد بیماران در بخش داخلی در بیمارستان کودکان پکن به بیش از 7000 نفر در روز رسید که از ظرفیت بیمارستان فراتر رفت.

کمیسیون ملی بهداشت چین، در یک پرسش و پاسخ کتبی که توسط خبرگزاری رسمی شین‌هوا به صورت آنلاین منتشر شد، پنج‌شنبه پیشنهاد کرد که کودکان با علائم خفیف «ابتدا به موسسات مراقبت‌های بهداشتی اولیه یا بخش‌های اطفال بیمارستان‌های عمومی مراجعه کنند» زیرا بیمارستان‌های بزرگ شلوغ هستند و زمان انتظار طولانی دارند.

کمیسیون بهداشت گفت که توجه زیادی به شیوع بالای بیماری‌های عفونی در میان کودکان داشته و “مقامات محلی را برای ارتقای برنامه‌ریزی هماهنگ و اجرای یک سیستم تشخیص و درمان پلکانی راهنمایی می‌کند.”

پس از شیوع سارس در جنوب چین در سال 2002، مقامات پکن به پزشکان گفتند که بیماران را مخفی کنند و برخی از آنها با آمبولانس ها در حالی که دانشمندان WHO در حال بازدید از کشور بودند رانده شدند. این امر باعث شد سازمان جهانی بهداشت تهدید کند که دفتر خود در چین را می بندد.

تقریباً دو دهه بعد، چین پس از ظهور ویروس جدید در اواخر سال 2019، در به اشتراک گذاشتن جزئیات مهم در مورد ویروس کرونا با آژانس بهداشت سازمان ملل متوقف شد. WHO به طور علنی تعهد چین برای متوقف کردن این ویروس را تحسین کرد – هفته‌ها قبل از شروع ایجاد اپیدمی‌های انفجاری در سراسر جهان.

این آژانس گفت: «در حالی که WHO به دنبال این اطلاعات اضافی است، ما به مردم چین توصیه می‌کنیم اقداماتی را برای کاهش خطر بیماری‌های تنفسی دنبال کنند. به عنوان مورد نیاز.