زن به دلیل کمک به کشتن مادرش در بالی 26 سال زندان محکوم شد:


هدر مک از شیکاگو، ایالت ایالت، قبل از محاکمه در بالی، اندونزی، در 11 مارس 2015، داخل سلولی ایستاده است. مک، که به جرم کمک به کشتن مادرش و پر کردن جسد در چمدان در طول یک تعطیلات مجلل در بالی اعتراف کرد. روز چهارشنبه توسط یک قاضی فدرال به ۲۶ سال زندان محکوم شد.

فردیا لیسنواتی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

فردیا لیسنواتی/AP


هدر مک از شیکاگو، ایالت ایالت، قبل از محاکمه در بالی، اندونزی، در 11 مارس 2015، داخل سلولی ایستاده است. مک، که به جرم کمک به کشتن مادرش و پر کردن جسد در چمدان در طول یک تعطیلات مجلل در بالی اعتراف کرد. روز چهارشنبه توسط یک قاضی فدرال به ۲۶ سال زندان محکوم شد.

فردیا لیسنواتی/AP

شیکاگو – یک زن آمریکایی که به جرم کمک به کشتن مادرش و پر کردن جسد در چمدان در یک تعطیلات مجلل در بالی اعتراف کرد روز چهارشنبه در شیکاگو به 26 سال زندان محکوم شد.

دادستان فدرال برای هدر مک به دلیل توطئه با دوست پسرش برای کشتن شیلا فون ویزه مک در سال 2014 به 28 سال زندان توصیه کرده بود.

مایکل لئونارد، وکیل مک گفت که انتظار دارد مک، 28 ساله، تقریباً 20 سال حبس شود که شامل اعتبار رفتار خوب برای همه زندانیان فدرال است. تخمین او همچنین نشان می‌دهد که قاضی به مک برای بیش از دو سالی که او پس از اتمام دوره زندان در اندونزی در بازداشت در شیکاگو گذراند، اعتبار می‌دهد. او در سال 2021 به ایالات متحده اخراج شد.

قبل از خواندن حکم، مک در میان اشک از برادر و خواهر مادرش عذرخواهی کرد.

او به دبی کوران، خاله‌اش و خواهر ویز-مک، که وقتی دخترش بیانیه تاثیر قربانی را از طرف کوران می‌خواند، گریه‌ای شنیده بود، گفت: «از شنیدن گریه‌ات قلبم می‌شکند».

مک گفت: “هیچ بهانه ای برای تلاش برای آسیب رساندن به او وجود ندارد.” “دلم برای مادرم تنگ شده و دوست دارم.”

دولت همچنین می‌خواست مک پنج سال آزادی تحت نظارت، ۲۵۰ هزار دلار جریمه و ۲۶۲ هزار و ۷۰۸ دلار بازپرداخت دریافت کند. در پرونده ای در هفته گذشته، دادستان ها گفتند که حکم توصیه شده “مجاز و کافی است، اما نه بیشتر از حد لازم برای اجرای مجازات عادلانه و مناسب برای جنایت شنیع مک.”

جلسه صدور حکم صبح چهارشنبه با شهادت بیل ویز، برادر ویز-مک و عموی مک آغاز شد. او از قاضی متیو کنلی خواست تا حداکثر مجازات ممکن را اعمال کند و گفت که مک هرگز پشیمان نشده است.

ویز گفت: “اگر به من بستگی داشت، هدر بقیه عمرش را پشت میله های زندان سپری می کرد.”

ماک که یک لباس سرهمی نارنجی، کفش و عینک نارنجی می‌پوشید، در حین صحبت عمویش بیشتر بی‌تفاوت می‌ماند و گهگاه به حاضران نگاه می‌کرد و به برخی لبخند می‌زد.

ماک در ژوئن گذشته به اتهام توطئه برای کشتن فون ویز-مک با دوست پسرش برای دسترسی به یک صندوق 1.5 میلیون دلاری اعتراف کرد. دادستان ها گفته اند که مک که در آن زمان 18 سال داشت و باردار بود، دهان مادرش را پوشانده بود در حالی که تامی شفر با یک کاسه میوه در اتاقی از هتل، ویزه مک را با کاسه میوه کوبید.

دادستان ها گفتند که این قتل از ماه ها قبل برنامه ریزی شده بود

دادستان ها گفتند که ماک و شفر ماه ها قتل را برنامه ریزی کرده بودند و شواهد ویدئویی نشان می دهد که این زوج سعی می کنند چمدان کوچک حاوی جسد ویزه مک را به یک تاکسی اندونزیایی ببرند.

کنلی قبل از صدور حکم برای مک گفت: «این یک جنایت وحشیانه و از پیش طراحی شده بود. او همچنین او را به پرداخت 262708 دلار غرامت و 50000 دلار جریمه محکوم کرد.

مک که با مادرش در پارک اوک در حومه شیکاگو زندگی می کرد، هفت سال از محکومیت 10 ساله اندونزیایی خود را به دلیل محکومیت او در سال 2015 به اتهام دست داشتن در قتل ویزه مک گذراند.

مک در سال 2021 اخراج شد و دختر 6 ساله‌اش همراه او بود که هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو دستگیر شد. این دختر پس از درگیری برای حضانت نزد یکی از بستگانش قرار گرفت.

وکلای مک خواهان مجازات 15 سال زندان بودند، اما با اعتبار هفت سال حبس او در زندان اندونزی.

شفر به قتل محکوم شد و او در حال گذراندن دوران محکومیت 18 ساله خود در اندونزی است. او در همان کیفرخواست ایالات متحده متهم است. مادر او، کیا واکر، چهارشنبه برای صدور حکم ماک در دادگاه حضور داشت.