ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، لایحه‌ای را امضا می‌کند که ابتکارات DEI را در کالج‌های دولتی ممنوع می‌کند:


ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که در تصویر اینجا در 21 آوریل 2023 نشان داده شده است، روز دوشنبه لوایحی را امضا کرد که یکی از آنها طرح های DEI را در دانشگاه های ایالت خود ممنوع می کند.

الکس براندون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الکس براندون/AP


ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که در تصویر اینجا در 21 آوریل 2023 نشان داده شده است، روز دوشنبه لوایحی را امضا کرد که یکی از آنها طرح های DEI را در دانشگاه های ایالت خود ممنوع می کند.

الکس براندون/AP

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز دوشنبه لایحه‌ای را امضا کرد که به موجب آن کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی این ایالت از هزینه کردن برای برنامه‌های تنوع، برابری و مشارکت منع می‌شود.

دیسانتیس طی یک کنفرانس خبری در کالج جدید فلوریدا در ساراسوتا گفت: «اگر به روشی که واقعاً در سراسر کشور اجرا شده است نگاه کنید، DEI بهتر است به عنوان یک تبعیض، طرد و تلقین در نظر گرفته شود. و این در نهادهای عمومی ما جایی ندارد.»

بسیاری از مؤسسات در سراسر ایالات متحده دارای دفاتر DEI با هدف تنوع بخشیدن به کارکنان و ترویج فراگیری برای اساتید و دانشجویان هستند.

محل امضای لایحه قابل توجه است زیرا DeSantis کالج جدید فلوریدا را هدف قرار داده است تا آن را در جهت محافظه کارانه تر قرار دهد. اوایل سال جاری، او شش عضو جدید را برای هیئت امنای مدرسه منصوب کرد و متحدان محافظه‌کار را در کنترل هیئت مدیره قرار داد. او رهبری مدرسه را به تأکید بیش از حد بر DEI، نظریه نژاد انتقادی و ایدئولوژی جنسیتی متهم کرد، که او آن را «آنچه که آموزش هنرهای لیبرال باید باشد» توصیف نمی کند.

دیسانتیس روز دوشنبه گفت که او ابتکارات DEI را اقدامی تبعیض آمیز می داند. “این لایحه می گوید که کل آزمایش DEI در ایالت فلوریدا به پایان می رسد. ما در حال حذف برنامه های DEI هستیم.”

قانون جدید همچنین آنچه را که می توان در موسسات آموزش عالی ایالتی تدریس کرد ممنوع می کند. دوره های آموزش عمومی نمی توانند “رویدادهای تاریخی مهم را تحریف کنند یا شامل برنامه درسی که سیاست هویت را آموزش می دهد” یا نظریه نژاد انتقادی را شامل شود.

این تلاش بخشی از کار بزرگتر دسانتیس برای سرکوب چیزی است که او آن را «تلقین بیدار» در مدارس می نامد. در دو سال گذشته، مقامات آموزش و پرورش ایالتی ده ها کتاب درسی ریاضیات و مطالعات اجتماعی را برای دانش آموزان مدارس K-12 رد کرده اند.

تگزاس روی یک لایحه مشابه کار می کند که برنامه های DEI را در سیستم دانشگاه ایالتی خود ممنوع می کند.

ایرنه مولوی، رئیس انجمن آمریکایی اساتید دانشگاه، گفت: «وقتی رهبران منتخب را می‌بینید که معلمان را شیطان صفت می‌کنند و آموزش را به سلاح تبدیل می‌کنند، این یک آتش پنج زنگ خطر برای دموکراسی است. طبیعت. درک این نکته مهم است که وقتی فرمانداران به تلاش‌های DEI حمله می‌کنند، آنها را کاملاً بد توصیف می‌کنند تا یک شیطان کاهی ایجاد کنند که اکنون باید آن را از بین ببرند.

این قانون از اول جولای اجرایی می شود.