وضعیت ویژه Disney World ضربه دیگری توسط ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا وارد کرد: NPR


در نمای هوایی، قلعه سیندرلا نمادین دنیای والت دیزنی در ماه فوریه در محوطه پارک موضوعی دیده می شود. روز دوشنبه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا کنترل منطقه مالیاتی ویژه دیزنی را به دست گرفت.

جو رادل/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جو رادل/گتی ایماژ


در نمای هوایی، قلعه سیندرلا نمادین دنیای والت دیزنی در ماه فوریه در محوطه پارک موضوعی دیده می شود. روز دوشنبه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا کنترل منطقه مالیاتی ویژه دیزنی را به دست گرفت.

جو رادل/گتی ایماژ

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا روز دوشنبه لایحه‌ای را برای پایان دادن به یک منطقه مالیاتی ویژه که والت دیزنی ورلد را در بر می‌گیرد، امضا کرد و ضربه دیگری به توانایی این شرکت برای کار با خودمختاری وارد کرد.

دیسانتیس در یک کنفرانس خبری دوشنبه در نزدیکی اورلاندو گفت: «پادشاهی شرکتی بالاخره به پایان می رسد. یک کلانتر جدید در شهر وجود دارد، و پاسخگویی دستور روز خواهد بود.

DeSantis می‌گوید که منطقه ویژه شرکت را قادر می‌سازد تا قوانین مالیاتی و کدهای ساختمانی را کنار بگذارد.

منتقدان سیاسی DeSantis می‌گویند که این لایحه به نظر تلافی‌ای است برای اختلافات فزاینده بین شرکت و فرماندار، که سال گذشته با مخالفت دیزنی با لایحه آموزشی که بحث جهت‌گیری جنسیتی را در کلاس درس محدود می‌کند، به نقطه اوج خود رسید.

به عنوان بخشی از امضای لایحه روز دوشنبه، DeSantis هیئت ایالتی را برای نظارت بر خدمات شهری مانند حفاظت از آتش سوزی و تعمیر و نگهداری جاده، جایی که Disney World در آن فعالیت می کند، منصوب کرد. به گفته امی گرین، خبرنگار WMFE، بریجت زیگلر، یکی از اعضای محافظه کار هیئت مدیره مدرسه و همسر رئیس حزب جمهوری خواه فلوریدا، در میان اعضای هیئت مدیره است.

ایجاد منطقه خودگردان، معروف به Reedy Creek Improvement District، در تصمیم دیزنی برای ساخت پارک موضوعی خود در نزدیکی اورلاندو در دهه 1960 نقش اساسی داشت. این زمین نزدیک به 40 مایل مربع در اطراف دنیای والت دیزنی امتداد دارد.

به گفته یک مامور مالیات محلی، دیزنی هر سال حدود 53 میلیون دلار برای ساخت زیرساخت های لازم برای حمایت از پارک از خود مالیات گرفته است.

هیئت مدیره تازه منصوب شده توانایی افزایش درآمد برای پرداخت بدهی های زیرساختی و خدمات مالی را خواهد داشت، اقدامی که این نگرانی را ایجاد کرد که مالیات دهندگان محلی ممکن است مسئول بدهی های دیزنی باشند.

دیزنی بلافاصله به درخواست NPR برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما این شرکت قبلاً به رسانه ها گفته بود که با تصاحب دولت مبارزه نخواهد کرد.