حکم زندان الیزابت هولمز بنیانگذار ترانوس با تشکیل پرونده تجدیدنظر به تعویق افتاد:


الیزابت هولمز، بنیانگذار و مدیر عامل سابق ترانوس، در 28 ژوئن 2019 به دادگاه فدرال رابرت اف پکهام ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا می رسد.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاستین سالیوان/گتی ایماژ


الیزابت هولمز، بنیانگذار و مدیر عامل سابق ترانوس، در 28 ژوئن 2019 به دادگاه فدرال رابرت اف پکهام ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا می رسد.

جاستین سالیوان/گتی ایماژ

الیزابت هولمز، مدیر عامل Theranos شرمسار، هنوز زندان را شروع نخواهد کرد.

بر اساس قوانین دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده، تاریخ تسلیم هولمز که برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، به طور خودکار به تعویق افتاد تا زمانی که دادگاه در مورد استیناف او تصمیم بگیرد.

تأخیر برای تجدید نظرهای مدار نهم معمول است و همه طرف‌ها انتظار آن را داشتند.

سخنگوی دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا از اظهار نظر خودداری کرد.

این پنج ماه پس از آن اتفاق می افتد که یک قاضی فدرال هولمز را به دلیل گمراه کردن سرمایه گذاران در مورد استارتاپ آزمایش خون خود به 11 سال زندان محکوم کرد، که او را روی جلد مجلات ملی قرار داد و او را به یکی از عزیزان سیلیکون ولی تبدیل کرد.

هولمز، 39 ساله، مادر دو فرزند، قرار بود خود را به دفتر مارشال ایالات متحده تسلیم کند تا او را به یک زندان فدرال منتقل کند.

دادگاه اردوگاه زندان فدرال در برایان، تگزاس، حدود 100 مایلی خارج از هیوستون، جایی که هولمز خانواده دارد، توصیه کرد.

در حالی که مشخص نیست دادگاه تجدیدنظر چه زمانی در مورد آخرین تلاش هولمز برای لغو محکومیت خود رای خواهد داد، متهم همکار او، رامش “سانی” بالوانی، شماره 2 در ترانوس، توانست حدود یک ماه حکم خود را به تعویق بیاندازد. تأخیر دادگاه تجدیدنظر خودکار مشابه.

بالوانی در حال حاضر در یک زندان فدرال در جزیره ترمینال در سن پدرو، کالیفرنیا زندانی است.

اوایل این ماه، ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که ریاست دادگاه هولمز را برعهده داشت، دریافت که درخواست تجدیدنظر او «سوالات اساسی حقوقی یا واقعی» را مطرح نمی کند و نباید به او اجازه داده شود در حالی که محکومیت خود را محکوم می کند، به قید وثیقه باقی بماند. .

اما آزادی هولمز اکنون در دستان مدار نهم است.

ژانویه گذشته، هولمز به دلیل فریب دادن سرمایه‌گذاران در مورد فناوری، به دلیل کلاهبرداری و توطئه محکوم شد که به گفته او انقلابی در نحوه انجام آزمایش خون با آزمایش صدها وضعیت تنها با یک نیش خون است.

اما این فناوری هرگز آنطور که وعده داده بود کار نکرد. برای مثال، دادستان‌ها نشان دادند که هولمز برای انجام آزمایش‌های خون، که اغلب مملو از نادرستی بود، به دستگاه‌های شخص ثالث تغییر یافته، نه دستگاه‌های اختصاصی خود شرکت، تکیه می‌کرد.

در طول محاکمه، هولمز ابراز پشیمانی کرد و گفت که ای کاش شرکت را طور دیگری اداره می کرد.

هولمز در آن زمان گفت: «در سال‌های گذشته هر روز درد عمیقی را برای آنچه مردم از سر گذرانده‌اند احساس می‌کردم، زیرا در آنها شکست خوردم.

وکلای هولمز استدلال کردند که او به‌خاطر اداره‌ی کسب‌وکاری که شکست خورده بود، به‌طور ناعادلانه مجازات می‌شد و او قبل از فروپاشی شرکت تلاش خوبی برای موفقیت کرد.

وکلای هولمز از قاضی برای حبس خانگی و خدمات اجتماعی و حداکثر یک سال بعد از نیم سال حبس، با اشاره به کودک نوپا و اکنون تازه متولد شده او که نیاز به مراقبت دارد، درخواست کردند.

دادستان ها از قاضی خواستند که هولمز به 15 سال زندان محکوم شود و استدلال کردند که او “دروغ ها، هیاهو و چشم انداز میلیاردها دلاری را به جای ایمنی بیمار و برخورد منصفانه با سرمایه گذاران انتخاب کرده است.”

در نهایت داویلا به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

داویلا در نوامبر گذشته قبل از اعلام مجازات خود گفت: “این یک مورد کلاهبرداری است که در آن یک سرمایه گذاری هیجان انگیز با انتظارات و امید زیاد پیش رفت تا با دروغ، اظهارات نادرست، غرور و دروغ های آشکار از بین برود.”

“فکر می‌کنم ما عقب‌نشینی کرده و به این موضوع نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنیم که آسیب‌شناسی تقلب چیست؟ آیا ناتوانی یا امتناع از پذیرش مسئولیت یا ابراز پشیمانی به هر طریقی است؟ حالا، شاید این داستان هشدار دهنده باشد که از بین برود. جلوتر از این پرونده.”