جامعه بوفالو قربانیان تیراندازی در سوپرمارکت تاپس را گرامی می دارد:


پس از تیراندازی در یک سوپرمارکت در 14 مه 2022، در بوفالو، نیویورک، مردم بیرون صحنه در آغوش می‌گیرند.

جاشوا بسکس/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاشوا بسکس/AP


پس از تیراندازی در یک سوپرمارکت در 14 مه 2022، در بوفالو، نیویورک، مردم بیرون صحنه در آغوش می‌گیرند.

جاشوا بسکس/AP

شهر بوفالو آخر هفته را به احترام 10 جانی که در جریان قتل عام یک سال پیش در یک سوپرمارکت از دست دادند، برگزار کرد.

در 14 مه 2022، یک طرفدار برتری نژاد سفید به سوپرمارکت جفرسون استریت تاپس در شرق بوفالو، محله ای عمدتا سیاهپوست حمله کرد و 10 نفر را کشت و سه نفر را زخمی کرد که تقریباً همگی سیاه پوست بودند.

روبرتا آ. دروری، مارگوس دی. موریسون، آندره مکنیل، آرون سالتر، جرالدین تالی، سلستین چانی، هیوارد پترسون، کاترین ماسی، پرل یانگ و روث ویتفیلد کشته شدند.

روز یکشنبه، شهر مراسم یادبودی را در مقابل خواربارفروشی تاپس که پس از تیراندازی بازگشایی شد، با یک لحظه سکوت در ساعت 2:28 بعد از ظهر به وقت شرقی، زمانی که حمله آغاز شد، برگزار کرد.

“[The gunman] بایرون براون، شهردار بوفالو در یک سخنرانی در حین مراسم گفت: روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از تیراندازی در جامعه شرق، 10 جان، 10 جان گرانبها را گرفت و سه نفر دیگر را مجروح کرد و کل شهر را آسیب دیده و غمگین کرد. بوفالو و وسترن نیویورک گرد هم آمده اند.

به گفته دفتر براون، در طول آخر هفته، یک نمایشگر نور بازتابنده بر روی ستون‌های تالار شهر بوفالو به عنوان بخشی از ادای احترام به 10 قربانی کشته شده نشان داده شد. اعضای خانواده بازمانده رنگ هایی را انتخاب کردند که به بهترین وجه نشان دهنده عزیزانشان بود.

علاوه بر این، تمام پرچم‌های ساختمان‌های ایالتی به اهتزاز در آمدند و مکان‌های دیدنی دولتی روز یکشنبه به احترام قربانیان به رنگ نارنجی روشن شدند.

کار با کمیسیون یادبود 14 مه شهر برای ساخت یک بنای یادبود ادامه دارد. قرار است نشست های عمومی در مورد این تلاش در ماه آینده برگزار شود.

براون در هفته گذشته از این تلاش گفت: «این مهم است که در حالی که به گذشته نگاه می کنیم و به آنچه رخ داده است فکر می کنیم، همچنان منتظر چگونگی کمک به بهبود جامعه خود و چگونگی ایجاد تغییرات لازم برای غلبه بر نابرابری های تاریخی در شرق باشیم. بوفالو.”

بسیاری از شهرها هنوز در پی تیراندازی با مشکل مواجه هستند

برای بسیاری از افراد جامعه، آسیب ناشی از حمله باقی می ماند.

Na’Kya McCann، مجری پادکست جاسازی شده: Buffalo Extreme، صحبت کرد نسخه آخر هفته در مورد تأثیرات ماندگار تیراندازی، به ویژه برای جوانان منطقه.

یک سال پیش، مک کان در یک باشگاه تشویقی در شهر به نام Buffalo All-Star Extreme یا BASE کار می کرد.

مک کان گفت: خواربارفروشی “به معنای واقعی کلمه درست در مرکز جامعه است، درست در مرکز سمت شرقی بوفالو”.

او گفت: “قرار بود روز خوبی مثل، می دانید، پر از هیجان باشد، زیرا ما وارد فصل جدیدی می شویم. و در عوض وارد یک کابوس شدیم که یک قتل عام در شهر ما بود.”

او گفت: “و بعد از قتل عام، واقعاً چیزهایی را در چشم انداز قرار می دهد که من نمی توانم زندگی کنم. به دلیل رنگ پوستم. من نمی توانم آزادانه زندگی کنم زیرا به رنگ پوستم نگاه می کنم.”

مک کان گفت که او به فروشگاه بازگشایی شده Tops نمی رود یا حتی در کنار سایت سوار نمی شود.

او گفت که ساکنان بوفالو شرقی از هم جدا شده اند. “بعضی از مردم مانند، می دانید، ما فقط باید ادامه دهیم. و سپس 50٪ دیگر هستند که اساساً خانواده ها هستند. این هنوز آسیب می زند، و این هنوز تاثیر بزرگی دارد. و من هنوز در غم و اندوه زندگی می کنم. و از طریق افسردگی،” او گفت.

مک کان دیده است که چگونه بچه های منطقه هنوز تحت تأثیر قرار می گیرند.

او گفت: “بعد از قتل عام، بچه ها دست به اقدام زدند. برخی احتمالاً از رفتن به مدرسه منصرف شده اند، ما بچه هایی داریم که به دلیل آن BASE را رها کرده اند.” ما بچه‌هایی داریم که وقتی مردم در مورد چیزهای خاصی صحبت می‌کنند یا بعضی چیزها را می‌گویند یا صداهای خاصی می‌شنوند می‌پرند. و این نباید باشد. هیچ کودکی نباید چنین احساسی داشته باشد.»

افرادی که در رویداد «مارش برای زندگی‌های ما» شرکت می‌کنند، در 11 ژوئن 2022 در محل یادبود مردگان در سوپرمارکت تاپس توقف می‌کنند.

مت بورکهارت/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مت بورکهارت/گتی ایماژ

اولین سالگرد در حالی برگزار می شود که پرونده فدرال حل نشده است

مرد مسلح، پیتون گندرون، در ماه فوریه به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد.

رسیدگی به اتهامات فدرال او پس از اعتراف بی گناهی او به 27 اتهام، از جمله چندین مورد جنایات ناشی از نفرت که منجر به مرگ شد، همچنان در حال بررسی است.

هفته گذشته، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، شکایتی علیه تولید کننده لوازم جانبی اسلحه، Mean Arms، شرکتی که قطعه ای را ساخت که تغییر دادن و مرگبارتر کردن تفنگ AR-15 را برای گندرون آسان کرد، تنظیم کرد.

یک روز بعد، اعضای خانواده سه نفر از قربانیان یک شکایت جداگانه برای مرگ غیرقانونی در دادگاه عالی ایالت نیویورک علیه چندین سایت رسانه اجتماعی از جمله فیس بوک، اسنپ چت، دیسکورد و ردیت تنظیم کردند. این پرونده ادعا می‌کند که جندرون توسط الگوریتم‌هایی که در پشت محصولات رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کرد و محتوای نژادپرستانه، یهودی‌ستیزانه و خشونت‌آمیز او را تغذیه می‌کرد، رادیکال شده بود.

این شکایت توسط یکی از بازماندگان این حمله، لاتیشا راجرز، و اعضای خانواده مکنیل، مسی و پترسون تنظیم شده است.