تیلور سوئیفت نمایش برزیل را به دلیل گرما به تعویق انداخت، یک روز پس از مرگ طرفدار در کنسرت:


فروشندگان خیابانی در میان موج گرما قبل از کنسرت تور Eras او در خارج از استادیوم المپیک نیلتون سانتوس در ریودوژانیرو، برزیل، شنبه، 18 نوامبر 2023، به طرفداران تیلور سویفت آب بطری می‌فروشند.

سیلویا ایزکویردو/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سیلویا ایزکویردو/AP


فروشندگان خیابانی در میان موج گرما قبل از کنسرت تور Eras او در خارج از استادیوم المپیک نیلتون سانتوس در ریودوژانیرو، برزیل، شنبه، 18 نوامبر 2023، به طرفداران تیلور سویفت آب بطری می‌فروشند.

سیلویا ایزکویردو/AP

ریودوژانیرو – طبق پیامی که در اینستاگرام این خواننده منتشر شد، تیلور سویفت کنسرت تور Eras را در ریودوژانیرو روز شنبه پس از مرگ یک طرفدار 23 ساله در جریان برنامه جمعه شب خود به تعویق انداخت.

این خواننده در دست نوشته ای در اینستاگرام خود گفت: “این را از رختکنم در استادیوم می نویسم. تصمیم به تعویق برنامه امشب به دلیل دمای شدید هوا در ریو گرفته شده است.” “ایمنی و رفاه هواداران، همنوعان و خدمه من باید و همیشه در اولویت باشد.”

هنوز علت مرگ آنا کلارا بنویدس ماچادو، زن جوانی که در ورزشگاه المپیک نیلتون سانتوس در جریان نمایش جمعه به دنبال مراقبت های پزشکی بود، اعلام نشده است. دفتر دادستان عمومی ریو تحقیقات جنایی را آغاز کرد و گفت که جسد Benevides در حال بررسی است.

مرگ Benevides بسیاری از مردم برزیل را تکان داد. او اولین پرواز خود را انجام داده بود تا از منطقه مرکز غرب کشور به ریو سفر کند تا نوازنده مورد علاقه خود را ببیند. اعضای خانواده به سایت خبری آنلاین G1 گفتند او همچنین یک گروه واتس اپ ایجاد کرد تا خانواده اش را به روز نگه دارد و در هر مرحله عکس ها و فیلم ها را ارسال می کند.

طرفداران و سیاستمداران به مرگ او با خشم واکنش نشان دادند و حدس زدند که این مرگ به گرمای شدید مرتبط است.

کنسرت‌کنندگان شکایت کردند که با وجود هوای خفه‌کننده، اجازه ندارند آب را به استادیوم ببرند. با ادامه افزایش دما در روز شنبه و دو نمایش دیگر در آن زمان، مقامات فدرال اعلام کردند که اکنون آب رایگان در کنسرت ها و سایر رویدادهای بزرگ در دسترس خواهد بود.

یکی از دوستان Benevides، که او نیز به کنسرت رفته بود، به رسانه های محلی گفت که به هر دوی آنها در حالی که منتظر ورود به استادیوم بودند، آب داده بودند.

سوئیفت در بیانیه قبلی که صبح شنبه در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته بود، گفت که “قلبش شکسته”.

این خواننده در مورد این زن جوان نوشت: “اطلاعات بسیار کمی که من دارم به جز این واقعیت که او بسیار زیبا و بسیار جوان بود.”

برگزارکننده برنامه، Time4Fun، در اینستاگرام گفت که امدادگران پس از گزارش احساس ناخوشایندی به Benevides مراجعه کردند. در بیانیه شرکت سرگرمی زنده برزیلی آمده است که او به یک مرکز کمک های اولیه و سپس به بیمارستان منتقل شد و ساعتی بعد درگذشت.

طرفداران تیلور سویفت منتظرند تا درهای استادیوم المپیک نیلتون سانتوس برای کنسرت تور اراس او در میان موج گرما در ریودوژانیرو، برزیل، شنبه، 18 نوامبر 2023 باز شود.

سیلویا ایزکویردو/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سیلویا ایزکویردو/AP


طرفداران تیلور سویفت منتظرند تا درهای استادیوم المپیک نیلتون سانتوس برای کنسرت تور اراس او در میان موج گرما در ریودوژانیرو، برزیل، شنبه، 18 نوامبر 2023 باز شود.

سیلویا ایزکویردو/AP

هوادارانی که در نمایش جمعه شرکت کردند، گفتند که اجازه ندارند بطری های آب را به استادیوم بیاورند، با وجود اینکه ریو و بیشتر برزیل در این هفته در میان موج گرمای خطرناک و پایدار، دمای بی سابقه ای داشتند. بالاترین دمای روز در ریو در روز جمعه 39.1 درجه سانتیگراد (102.4 درجه فارنهایت) بود، اما بسیار گرمتر احساس می شد.

دمای ظاهری – ترکیبی از دما و رطوبت – صبح روز جمعه در ریو به 59 درجه سانتیگراد (138 درجه فارنهایت) رسید که بالاترین شاخصی است که تاکنون در آنجا ثبت شده است.

الیزابت مورین، 26 ساله، که اخیراً از لس آنجلس به ریو نقل مکان کرد، شرایط “شبیه سونا” در داخل استادیوم را توصیف کرد.

او گفت: “بسیار گرم بود. به محض اینکه وارد شدم موهای من از عرق خیس شد.” زمانی بود که باید تنفسم را چک می‌کردم تا مطمئن شوم که از حال نمی‌روم.»

مورین گفت که مقدار زیادی آب نوشیده است اما «تعداد زیادی از مردم را که مضطرب به نظر می‌رسند» و دیگران «فریاد می‌زنند» دیده است. او گفت که می‌توانست از حاشیه منطقه‌ای که در آن ایستاده بود آب بگیرد، اما دسترسی به آن آب از قسمت‌های دیگر استادیوم بسیار سخت‌تر بود، “مخصوصا اگر نگران از دست دادن موقعیت خاص خود باشید.”

به گزارش مورین، در طول نمایش، سوئیفت اجرای خود را متوقف کرد و از صحنه درخواست کرد تا برای گروهی از افرادی که با موفقیت توجه خواننده را به خود جلب کرده بودند، آب بیاورند.

او به یاد می آورد: «آنها تلفن هایشان را بالا گرفته بودند و می گفتند «ما به آب نیاز داریم».

دو کنسرت دیگر که با آسوشیتدپرس مصاحبه کرده بودند، گفتند که در طول نمایش شاهد احساس ناراحتی مردم از گرما بودند.

Benevides در راه خود به ریو ویدئویی را برای اعضای خانواده ارسال کرد که توسط کانال تلویزیونی Globo News پخش شد و به آنها گفت: “مامان، به هواپیما نگاه کن، در حال حرکت است. مامان، من در هواپیما هستم. خدای من در بهشت! من خوشحالم!”

سپس قبل از کنسرت، او ویدئویی از خود را در اینستاگرام منتشر کرد که یک تی شرت تیلور سویفت و دستبندهای دوستی پوشیده بود، در حالی که در صف انتظار برای ورود به استادیوم، زیر چتر سایه می‌جوید.

مانند او، هزاران طرفدار ساعت‌ها زیر نور خورشید منتظر ماندند تا اجازه ورود پیدا کنند.

او در حالی که چهره‌اش را فان می‌کرد به دنبال‌کنندگانش گفت که ساعت 11 صبح رسیده است – نمایش حدود ساعت 7:30 بعد از ظهر شروع شد – و “هنوز در آشفتگی” بود.

دوست Benevides، Daniele Menin، که با او در کنسرت شرکت کرده بود، به سایت خبری آنلاین G1 گفت که دوستش در ابتدای کنسرت زمانی که سوئیفت آهنگ دوم خود را به نام «تابستان بی‌رحمانه» اجرا می‌کرد، از هوش رفت.

منین به G1 گفت: “ما همیشه می گفتیم که وقتی (تیلور سوئیفت) به برزیل آمد، راهی برای رفتن پیدا می کنیم. بلیط بسیار گران بود، اما ما هنوز راهی پیدا کردیم.”

فلاویو دینو، وزیر دادگستری، در ایکس، که قبلا توییتر نامیده می‌شد، گفت که در برزیل، «بطری‌های آب برای استفاده شخصی، با مواد مناسب، مجاز خواهد بود» در کنسرت‌ها و جشنواره‌ها و تهیه‌کنندگان نمایش باید آب آشامیدنی رایگان و در دسترس را تهیه کنند. .

ادواردو پائس، شهردار ریودوژانیرو در برنامه X نوشت که “از دست دادن زندگی یک زن جوان غیرقابل قبول است” و خواستار تعداد بیشتری تیپ و آمبولانس در نمایشگاه های آینده شد.

با این حال کنسرت به تعویق افتاد.

هلی اولیوارس، یک ونزوئلایی 41 ساله که برای دیدن این هنرمند از پاناما سفر کرده بود، گفت: “ما در قطار هستیم. و همه بسیار ناامید شده اند.”

قبل از به تعویق انداختن کنسرت، سوئیفت در اینستاگرام نوشت که از روی صحنه به این مرگ اشاره نخواهد کرد “زیرا وقتی حتی سعی می کنم در مورد آن صحبت کنم غم و اندوه من را فرا گرفته است.”

او گفت: «می‌خواهم بگویم که این فقدان را عمیقاً احساس می‌کنم و قلب شکسته‌ام به خانواده و دوستان او می‌رسد.