توافق سقف بدهی اصولاً توسط بایدن و مک کارتی برای جلوگیری از نکول صورت گرفت:


کاپیتول در 22 مه در واشنگتن دیده می شود.

J. Scott Applewhite/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

J. Scott Applewhite/AP


کاپیتول در 22 مه در واشنگتن دیده می شود.

J. Scott Applewhite/AP

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، شنبه شب به خبرنگاران گفت که مذاکره‌کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به یک توافق اصولی برای اجتناب از نکول رسیدند.

او قصد دارد تا چهارشنبه آینده این طرح را در مجلس نمایندگان به رای گیری بگذارد.

مک کارتی در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت: «پس از هفته‌ها مذاکره، ما به یک توافق اصولی رسیدیم. ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم، اما من معتقدم که این یک توافق اصولی است که شایسته مردم آمریکاست.

پرزیدنت بایدن نیز شامگاه شنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت که «به شدت از هر دو مجلس می خواهد که فوراً توافق را تصویب کنند».

بایدن در این بیانیه گفت: «این توافق نشان دهنده یک سازش است، به این معنی که همه به آنچه می خواهند نمی رسند. این مسئولیت حکومت است».

رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان قصد داشتند عصر شنبه با اعضای جمهوری خواه تماس بگیرند تا جزئیات این توافق را فاش کنند.

مک کارتی توافق را به دلیل داشتن “کاهش تاریخی در هزینه ها” ستایش کرد، در حالی که همچنین اطمینان داد “هیچ مالیات جدید، هیچ برنامه دولتی جدید وجود نخواهد داشت.” او افزود که این معامله شامل “اصلاحات متعاقب است که مردم را از فقر خارج کرده و وارد نیروی کار می کند.”

مک کارتی قصد دارد متن لایحه را بعد از ظهر یکشنبه منتشر کند

مذاکره کنندگان کلیدی برای هر دو طرف در طول شب برای نوشتن این لایحه کار می کنند. مک کارتی انتظار دارد که تا یکشنبه آنها پیش نویس این لایحه را به پایان برسانند و او قبل از ارسال متن قانون بعد از ظهر یکشنبه، گفتگوی دیگری با بایدن داشته باشد.

این پیشرفت حدود یک ساعت پس از گفتگوی تلفنی مک کارتی و بایدن صورت گرفت. در اوایل روز، بایدن با چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان گفتگو کرد.

این توافق همچنین به دنبال هفته‌ها مذاکره و روندی پرتنش به سمت نکول احتمالی وام‌های کشور صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود توافق نهایی مخالفانی از طرف هر دو حزب داشته باشد، اما این اعلام نشان می‌دهد که رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند که از حمایت لازم برای تصویب این قانون برخوردارند.