تحقیقات نشان می دهد که ، اختلاف نژادی در مشارکت رای دهندگان از زمان صدور حکم دادگاه افزایش یافته است


رای دهندگان در 16 اکتبر 2020 در شمال چارلستون، SC، رای خود را به صندوق انداختند. یک مطالعه جدید می گوید شکاف مشارکت بین رای دهندگان سفیدپوست و غیرسفیدپوست در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است. در حوزه های قضایی که با تصمیم دادگاه عالی از حمایت فدرال رأی گیری محروم شده اند.

لوگان سایرس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لوگان سایرس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


رای دهندگان در 16 اکتبر 2020 در شمال چارلستون، SC، رای خود را به صندوق انداختند. یک مطالعه جدید می گوید شکاف مشارکت بین رای دهندگان سفیدپوست و غیرسفیدپوست در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است. در حوزه های قضایی که با تصمیم دادگاه عالی از حمایت فدرال رأی گیری محروم شده اند.

لوگان سایرس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

شکاف مشارکت بین رای دهندگان سفیدپوست و غیرسفیدپوست در ایالات متحده با بیشترین سرعت در حال افزایش است طبق یک مطالعه جدید، در حوزه های قضایی که یک دهه پیش از حمایت رای گیری مربوط به دوران حقوق مدنی فدرال محروم شده بودند.

حمایت های مندرج در بخش 5 قانون حقوق رای 1965، برخی از ایالت ها و مناطقی را که سابقه تبعیض در رأی گیری داشتند، ملزم می کرد تا قبل از ایجاد هرگونه تغییری در قوانین یا روش های رأی گیری، تأیید فدرال را دریافت کنند.

اخیراً نه ایالت را پوشش می‌دهد که بیشتر آنها در جنوب، و همچنین شهرستان‌ها و شهرستان‌ها در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های دیگر هستند.

در سال 2013، دادگاه عالی عملاً بخش 5 را لغو کرد شهرستان شلبی در مقابل هولدر – باز کردن راه برای تصویب قوانین برای اقداماتی مانند تقسیم مجدد، تغییر مکان های رأی گیری و اضافه کردن الزامات محدود کننده شناسه رای دهنده بدون بررسی فدرال.

یک مطالعه جدید توسط مرکز برنان برای عدالت، یک اتاق فکر که از گسترش دسترسی به رای حمایت می کند، تاثیر شهرستان شلبی تصمیم بین 2012 و 2022.

محققان به نزدیک به یک میلیارد سوابق رای دهنده نگاه کردند و میزان رای دادن سفیدپوستان و غیرسفیدپوستان آمریکایی در انتخابات را مقایسه کردند. این مطالعه به تفاوت میان رأی دهندگان سفیدپوست و سایر گروه ها به عنوان «شکاف مشارکت» اشاره می کند.

این شکاف می تواند گسترده باشد: در سه انتخابات از سال 2018 تا 2022، 43 درصد از سفیدپوستان واجد شرایط هر بار رأی خود را به صندوق انداختند، در حالی که این رقم برای رأی دهندگان سیاه پوست 27 درصد، برای رأی دهندگان آمریکایی آسیایی آمریکایی و 19 درصد برای رأی دهندگان اسپانیایی بود. به مرکز تحقیقات پیو.

درک تأثیر هر قانون رأی گیری می تواند دشوار باشد زیرا تعدادی از عوامل می توانند میزان مشارکت را تغییر دهند، از جمله اینکه انتخابات چقدر رقابتی است و چه کسی در برگه رأی حضور دارد.

و در سراسر ایالات متحده، شکاف مشارکت بین رای دهندگان سفید و غیرسفیدپوست به دلایل مختلف در حال افزایش است.

اما اتاق فکر دریافت که شکاف مشارکت در مکان‌هایی که قبلاً تحت بخش 5 پوشش داده می‌شد سریع‌تر رشد می‌کرد و بین رأی‌دهندگان سفیدپوست و سیاه‌پوست در آن مناطق سریع‌تر رشد می‌کرد.

کریم کریتون، مدیر ارشد مرکز برای حقوق رای و نمایندگی، می‌گوید: «آنچه که ما دریافتیم این بود که این حوزه‌های قضایی به الگوی خود در اتخاذ قوانین و سیاست‌هایی که رأی‌دهی را برای رنگین پوستان دشوار می‌کرد، بازگشتند.

که در شهرستان شلبی، دادگاه عالی حکم داد که حمایت ها در برابر تبعیض در رأی گیری منسوخ شده است

در سال 2008، ارنست مونتگومری، یکی از اعضای شورای شهر سیاهپوست در شهرستان شلبی، آلا، پس از اینکه منطقه او مجددا ترسیم شد تا تعداد رای دهندگان سیاه پوست کمتری را شامل شود، تلاش خود را برای انتخاب مجدد از دست داد.

طبق بند 5 قانون حق رای تبعیض آمیز تلقی شد. بنابراین به شهر دستور داده شد نقشه جدیدی ترسیم کند و انتخابات دیگری را برگزار کند که مونتگومری برنده شد.

در پاسخ، رهبران شهرستان شلبی با این استدلال که بخش 5 منسوخ شده و خلاف قانون اساسی است، یک شکایت فدرال تنظیم کردند. در سال 2013، دادگاه عالی با رای محدود 5-4 از شهرستان شلبی حمایت کرد.

به عقیده اکثریت او، جان رابرتز، رئیس قاضی، نوشت که “شرایطی که در ابتدا این اقدامات را توجیه می کرد، دیگر مشخصه رای گیری در حوزه های قضایی تحت پوشش نیست.”

اما کرایتون استدلال می‌کند که شخصیت‌پردازی رابرتز نه تنها دقیق نبود، بلکه پیامدهای عمده‌ای بر دسترسی به رای داشت.

کرایتون می‌گوید: «متاسفانه، این در واقع یک سری قوانین وحشتناک را ایجاد کرد، و بار آن قوانین را رای دهندگان رنگین‌پوست تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش مرکز برنان، ایالت هایی که قبلا به طور کامل یا جزئی تحت بخش 5 قرار می گرفتند، حداقل 29 قانون را تصویب کرده اند که در دهه گذشته رأی گیری را دشوارتر کرده است.

کرایتون می افزاید که ردیابی همه تغییرات ایجاد شده در قوانین رای گیری در سطوح ایالتی و محلی نیز دشوار است زیرا مقامات دیگر ملزم به ارائه آن تغییرات به دولت فدرال نیستند.

بسیاری از برگه‌های رای توسط واجدین شرایط به دلیل شهرستان شلبی تصمیم، مطالعه می گوید

حوزه های قضایی بخش 5 شامل کل ایالت های آلاباما، آلاسکا، آریزونا، جورجیا، لوئیزیانا، می سی سی پی، کارولینای جنوبی، تگزاس و ویرجینیا و همچنین بخش های خاصی از کالیفرنیا، فلوریدا، میشیگان، نیویورک، کارولینای شمالی و داکوتای جنوبی بود.

این مطالعه شکاف مشارکت را بین رای دهندگان سفیدپوست و غیرسفیدپوست در مناطقی که زمانی تحت پوشش بخش 5 بود، با تخمین شکاف مشارکت در مکان هایی که هرگز بخشی از بخش 5 نبودند اما ویژگی های جمعیت شناختی و اجتماعی-اقتصادی مشابهی داشتند، مقایسه کرد.

این نشان داد که بین سال‌های 2012 و 2022، شکاف مشارکت بین رأی‌دهندگان سفیدپوست و غیرسفیدپوست در شهرستان‌هایی که زمانی تحت پوشش بخش 5 قرار می‌گرفت، 9 درصد افزایش یافت، در حالی که شکاف در شهرستان‌های غیر تحت پوشش 5 درصد افزایش یافت.

به طور مشابه، شکاف بین رای دهندگان سفیدپوست و فقط سیاهپوست در مناطق بخش 5 11 امتیاز افزایش یافت، در حالی که شکاف در مناطق قابل مقایسه غیر تحت پوشش از زمان حکم دادگاه عالی 6 امتیاز افزایش یافت.

کرایتون می‌گوید: «ممکن است از نظر تعداد درصد زیاد به نظر نرسد، اما این تعداد نشان‌دهنده صدها هزار رأی‌دهنده در طول زمان است که بخشی از روند سیاسی ما نیستند، زیرا آن آرا ریخته نشده است».

با توجه به این مطالعه، اثر شهرستان شلبی این تصمیم به افزایش شکاف مشارکت ادامه می دهد. به گفته محققان، شکاف مشارکت بین مناطق تحت پوشش و غیر تحت پوشش در سال 2022 بیشتر از هر انتخابات دیگری از زمان صدور حکم بود.