اداره کلانتر لس آنجلس در قتل یک اسقف کاتولیک دستگیر می کند: NPR


معاونان کلانتر روز یکشنبه از ورودی خیابان اسقف کمکی اسقف اعظم لس آنجلس، دیوید اوکانل، در هاسیندا هایتس، کالیفرنیا، محافظت می کنند. اداره کلانتر شهرستان لس آنجلس می گوید که شوهر خانه دار اوکانل را به عنوان مظنون به مرگ او دستگیر کرده است.

دامیان دوارگانس/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دامیان دوارگانس/AP


معاونان کلانتر روز یکشنبه از ورودی خیابان اسقف کمکی اسقف اعظم لس آنجلس، دیوید اوکانل، در هاسیندا هایتس، کالیفرنیا، محافظت می کنند. اداره کلانتر شهرستان لس آنجلس می گوید که شوهر خانه دار اوکانل را به عنوان مظنون به مرگ او دستگیر کرده است.

دامیان دوارگانس/AP

اداره کلانتر شهرستان لس آنجلس روز دوشنبه اعلام کرد که پلیس مظنون به قتل یک اسقف کاتولیک را دستگیر کرده است.

اسقف کمکی اسقف اعظم لس آنجلس، دیوید اوکانل، 69 ساله، روز شنبه در خانه اش در هاسیندا هایتس، کالیفرنیا بر اثر اصابت گلوله جسد پیدا شد. شماسی که برای بررسی او رفته بود. به گفته ایستگاه LAist عضو NPR، جسد را کشف کرد.

کلانتر رابرت لونا در یک کنفرانس خبری گفت که مظنون کارلوس مدینا، 65 ساله، شوهر خانه دار اوکانل است. مدینه نیز در اطراف خانه اوکانل کارهایی انجام داده بود.

لونا گفت که مقامات در حال بررسی ادعاهایی هستند مبنی بر اینکه مظنون اظهاراتی در مورد بدهکار بودن اوکانل به او کرده است.

پلیس این مظنون را حوالی ساعت 8:15 صبح روز دوشنبه به وقت محلی در خانه اش پس از اینکه برای چند ساعت در داخل خانه سنگر کرده بود، دستگیر کرد. کلانتر گفت که مقامات “اسلحه های گرم و دیگر شواهدی را که احتمالا مدینه را به جنایت مرتبط می کند” کشف کردند. همسر مظنون با تحقیقات همکاری می کند.

اوکانل در سال 1979 در لس آنجلس منصوب شد، سایت خبری انجلوس نیوز گزارش داد. پاپ فرانسیس در سال 2015 او را به عنوان اسقف کمکی معرفی کرد.

اسقف اعظم لس آنجلس، خوزه اچ. گومز، درباره اوکانل – که در شهرستان کورک، ایرلند به دنیا آمد – گفت: «از جمله چیزهایی که در زندگی و خدمت او تحسین می کردم این بود که او به زبان اسپانیایی – با لهجه ایرلندی – مسلط بود. کنفرانس خبری روز دوشنبه.

او هر روز برای ابراز همدردی با فقرا، بی خانمان ها، مهاجران، و به همه کسانی که حتی در حاشیه جامعه بودند کار می کرد.

گومز در حالی که اشک هایش را مهار می کرد، افزود: «از از دست دادن او بسیار ناراحت هستیم.

بسیاری از جماعت اوکانل در سراسر محله های منطقه لس آنجلس به گزارش آنجلوس نیوز، از جوامع حاشیه نشین و مهاجر بودند. در طول چهار دهه به عنوان کشیش و اسقف، او برای مهار خشونت و مراقبت از مهاجران تلاش کرد.

اوکانل در سال 2015 به آنجلوس نیوز گفت: “من بخشی از زندگی مردم بوده ام و در طول رنج جوانانی که بارها جان خود را از دست داده اند، آنجا بوده ام، اما هیچ مشکلی نداشته ام.” من معتقدم آنچه واقعاً مهم است این است که در محله ها باشیم و در کنار مردم باشیم.”

او گفت “خوشبختی بزرگ زندگی من بود که کشیش این مردم، به ویژه کسانی که رنج می برند یا نیازمند یا با مشکل مواجه هستند.”

مقامات دولتی و کلیسا دارند ابراز همدردی کردند و خاطراتی را بیان کردند.

سناتور ایالتی باب آرچولتا در این کنفرانس خبری گفت اوکانل «توانایی آن را داشت که در خیابان‌ها به هر کجا که می‌رفت راه برود» و مردم را از هر طبقه‌ای – از اعضای باند گرفته تا روحانیون – گرد هم می‌آورد.

مردم محلی و کشیشان در آخر هفته بیرون از خانه اوکانل – صحنه مرگ او – برای دعا و عزاداری جمع شدند.

اسقف فینتان گاوین از اسقف نشین کورک و راس در ایرلند در بیانیه ای گفت که اوکانل “همیشه ارتباط خود را با خانواده و دوستان در کورک” از طریق بازدیدهای منظم از ایرلند حفظ کرده است.

اسقف گفت که مرگ او “موج های شوک” را در سراسر اسقف وارد کرد.