آریزونا گارد ملی را به مرز می فرستد:


گروهی از مهاجران پس از شکستن شکاف های دیوار مرزی سه شنبه، 5 دسامبر 2023، در لوکویل، آریز، در امتداد مرز جمع می شوند.

راس دی. فرانکلین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

راس دی. فرانکلین/AP


گروهی از مهاجران پس از شکستن شکاف های دیوار مرزی سه شنبه، 5 دسامبر 2023، در لوکویل، آریز، در امتداد مرز جمع می شوند.

راس دی. فرانکلین/AP

فرماندار آریزونا روز جمعه به گارد ملی این ایالت دستور داد تا در مرز با مکزیک به مقامات فدرال کمک کنند تا هجوم مهاجران را مدیریت کنند.

فرماندار دموکرات کیتی هابز گفت که او این فرمان اجرایی را صادر کرده است زیرا “دولت فدرال از انجام وظیفه خود برای تامین امنیت مرزها و حفظ امنیت جوامع ما خودداری می کند.”

هابز گفت: «من در جایی اقدام می کنم که دولت فدرال انجام ندهد.

معلوم نبود چه زمانی نیروها به مرز می رسند و دقیقا چه تعداد بسیج خواهند شد.

هابز یک هفته پیش از دولت جو بایدن خواست تا 243 سرباز گارد ملی آریزونا را در بخش توسان گشت مرزی که شامل لوکویل، آریزونا می شود، بسیج کند تا به افسران فدرال کمک کند تا گذرگاه مرزی را که در 4 دسامبر به طور نامحدود بسته شده بود بازگشایی کنند.

گمرک و حفاظت مرزی گفته است که بستن گذرگاه رسمی برای اجازه دادن به پرسنل مستقر در آنجا برای کمک به ماموران گشت مرزی برای مدیریت صدها مهاجری که روزانه به طور غیرقانونی از آن منطقه عبور می کنند، ضروری است.

اگرچه این گذرگاه راه دور است، اما مسیری محبوب برای مردم آریزونا است که به تفرجگاه مکزیکی پوئرتو پنیاسکو یا نقطه راکی ​​در حدود 62 مایلی (100 کیلومتری) جنوب مرز در سواحل شمالی دریای کورتز سفر می کنند.

هابز گفت که اعضای گارد ملی در چندین مکان در امتداد مرز جنوبی از جمله اطراف لوکویل مستقر خواهند شد.

در آنجا، آنها از سازمان های ایالتی و محلی که در اجرای قانون، از جمله منع مواد مخدر غیرقانونی و قاچاق انسان، درگیر هستند، حمایت خواهند کرد.

گذرگاه سان میگوئل واقع در شرق کشور توهونو اودهام نیز روزانه شاهد ورود صدها مهاجر است، اما مقامات قبیله ای گفتند که گارد ملی در این منطقه رزرو شده مستقر نخواهد شد.

ورلون خوزه، رئیس کشور توهون اوودهام گفت: «ما در ارتباط نزدیک با فرماندار هابز در مورد این موضوع هستیم. ما به صراحت اعلام کردیم که هیچ گارد ملی در کشور مستقر نخواهد شد و دفتر او موافقت کرده است. اقدام امروز فرماندار گامی ضروری برای رسیدگی به بحران کنونی در مرز است.

هابز گفت که دولت بایدن به درخواست او مبنی بر بازپرداخت هزینه های امنیت مرزی از سوی دولت آمریکا پاسخی نداده است.

مقامات گمرک و حفاظت مرزی گفتند که پاسخ فوری به تصمیم والی ندارند.

اداره امور اضطراری و نظامی آریزونا، گارد ملی بعدازظهر روز جمعه تأیید کرد که در حال فعال کردن اعضا است.

سرلشکر کری ال. موهلنبک، که بر گارد ملی آریزونا نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد که این گارد در ماه سپتامبر یک مأموریت فعال 30 ماهه را به پایان رساند که از آژانس‌های مجری قانون در جنوب آریزونا پشتیبانی می‌کرد.

Muehlenbeck گفت که ماموریت قبلی پشتیبانی لجستیکی، اداری، سایبری و پزشکی را ارائه می کرد.

رائول ام. گریجالوا، نماینده ایالات متحده، که نماینده جنوب آریزونا است، گفت که با فرمان اجرایی هابز مخالف است.

اما من قدردانی می‌کنم که فرماندار هابز تاکتیک‌های وحشیانه و بی‌رحمانه فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس را که از این بحران برای استفاده غیرانسانی و غیرقانونی از مهاجران به‌عنوان مهره‌های سیاسی استفاده کرده‌اند و به‌جای کار کردن بر روی آن‌ها برای سیاست‌زدایی و سرکشی استفاده کرده‌اند را رد کرده است. گریجالوا در بیانیه ای گفت: راه حل های واقعی.