فرماندار نیوزوم گارد ملی و CHP را برای مقابله با بحران فنتانیل سانفرانسیسکو می فرستد:


عابران پیاده در امتداد لبه یک پیاده رو راه می روند تا از چادر و کیسه خواب دوری کنند، در 13 آوریل 2020، در منطقه فیله ماهی سانفرانسیسکو.

بن مارگوت / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بن مارگوت / AP


عابران پیاده در امتداد لبه یک پیاده رو راه می روند تا از چادر و کیسه خواب دوری کنند، در 13 آوریل 2020، در منطقه فیله ماهی سانفرانسیسکو.

بن مارگوت / AP

فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام به گشت بزرگراه کالیفرنیا و گارد ملی دستور می دهد تا به مقامات سانفرانسیسکو در مبارزه با بحران فنتانیل در شهر کمک کنند.

این دو آژانس با اداره پلیس محلی و دفتر دادستان منطقه برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر مصنوعی مرگبار همکاری خواهند کرد.

نیوسام گفت: «دو حقیقت می‌توانند همزمان وجود داشته باشند: میزان جرم و جنایت خشونت‌آمیز سانفرانسیسکو کمتر از شهرهای بزرگی مانند جکسون‌ویل و فورت ورث است – و همچنین کارهای بیشتری برای رسیدگی به نگرانی‌های ایمنی عمومی، به‌ویژه بحران فنتانیل، باید انجام دهیم». در بیانیه مطبوعاتی روز جمعه

انتظار می رود که این چهار سازمان جرایم مرتبط با فنتانیل را “سرکوب” کنند و حضور نیروهای اجرای قانون را در مناطق عمومی افزایش دهند. با این حال، دفتر نیوسام متعهد شد که این عملیات کسانی را که معتاد به مواد مخدر هستند هدف قرار نخواهد داد و در عوض بر تامین کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر تمرکز خواهد کرد.

CHP به پلیس محلی در اجرای قاچاق مواد مخدر در مناطق کلیدی شهر کمک خواهد کرد، از جمله منطقه Tenderloin، جایی که شهردار لندن برید در دسامبر 2021 به دلیل جرم و جنایت و مصرف بیش از حد مواد مخدر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در همین حال، گارد ملی کالیفرنیا در تجزیه و تحلیل عملیات مواد مخدر، با تمرکز ویژه بر حلقه‌های قاچاق فنتانیل، حمایت خواهد کرد.

در اطلاعیه نیوزام جزئیاتی در مورد تعداد پرسنل درگیر، بودجه و نحوه اجرای آن ذکر نشده است. دفتر فرماندار بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این تلاش چند سازمانی در حالی انجام می شود که سانفرانسیسکو با افزایش هشدار دهنده مرگ و میر مرتبط با فنتانیل دست و پنجه نرم می کند، ماده مخدری که قوی تر و کشنده تر از هروئین است.

در سال 2021، 474 نفر در اثر مصرف بیش از حد فنتانیل در این شهر جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش ها، بین ژانویه تا مارس سال جاری، 200 نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر تصادفی جان خود را از دست داده اند که اکثریت قریب به اتفاق مرگ و میر ناشی از مواد افیونی مصنوعی بوده است. سانفرانسیسکو کرونیکل.

مت دورسی، سرپرست سانفرانسیسکو، از نیوسام تشکر کرد توییتر برای تأمین شهر “منابع دولتی بسیار مورد نیاز برای برهم زدن، برچیدن و بازدارندگی بازارهای وقیحانه مواد مخدر در فضای باز.”

سناتور ایالتی اسکات وینر گفت که او همچنین از این تلاش هماهنگ استقبال می کند، اما همچنین خاطرنشان کرد که فرماندار قانون خود را برای ایجاد یک برنامه آزمایشی برای مکان های مصرف ایمن در شهر وتو کرد. استاندارد سانفرانسیسکو گزارش شده است.