کیسکا، تنهاترین اورکای جهان، در Marineland کانادا درگذشت:


کیسکا، آخرین اورکای زنده مارینلند، در پارک تفریحی در سال 2012 دیده می شود.

تارا والتون/تورنتو استار از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تارا والتون/تورنتو استار از طریق گتی ایماژ


کیسکا، آخرین اورکای زنده مارینلند، در پارک تفریحی در سال 2012 دیده می شود.

تارا والتون/تورنتو استار از طریق گتی ایماژ

به گزارش رسانه های محلی، کیسکا، آخرین نهنگ قاتل اسیر در کانادا که به عنوان «تنهاترین نهنگ جهان» نیز شناخته می شود، مرده است.

برنت راس، سخنگوی وزارت کل انتاریو به سی‌بی‌سی تایید کرد که این اورکا که گمان می‌رود 47 سال سن داشته باشد، روز پنجشنبه درگذشت. کیسکا، که بیش از چهار دهه را در اسارت گذرانده بود، پس از اسیر شدن در آبهای ایسلندی در سال 1979 در کنار کیکو، ستاره فیلم، در Marineland، یک باغ وحش و پارک تفریحی در آبشار نیاگارا اقامت کرد. ویلی آزاد، این نشریه گزارش داد.

این خبر چهار سال پس از آن منتشر می‌شود که کشور رسما پرورش نهنگ‌ها، دلفین‌ها و گرازهای دریایی را از پرورش یا نگهداری در اسارت منع کرد. با این حال، طبق قانون جدید، پستانداران دریایی، مانند کیسکا، که قبلاً در اسارت بودند، باقی خواهند ماند.

افرادی برای رفتار اخلاقی با حیوانات (PETA)، گفتند که کیسکا “سالهای پایانی خود را در انزوا در یک مخزن تنگ، شنا در دایره های بی پایان یا گاهی اوقات بی حال شناور گذراند.”

زندگی مداوم کیسکا در انزوا باعث شد که پروژه پناهگاه نهنگ او را به عنوان “تنهاترین نهنگ جهان” توصیف کند.

هر دو گروه حقوق حیوانات گزارش دادند که کیسکا بر اثر عفونت باکتریایی مرده است. بطور مستقل علت مرگ را تایید نکرده است. راس به CBC گفت که مقامات رفاه حیوانات کالبد شکافی این پستاندار را انجام داده اند. مارین لند پیام‌های متعدد را برای درخواست نظر برنگردانده است.

به گفته PETA، کیسکا در حین اقامت در شهربازی با مشکلات متعددی روبرو شد. به گفته سازمان حقوق حیوانات، این شامل مرگ هر پنج گوساله او و خروج تنها همتای او، ایکایکا، در سال 2011 بود. فیلمی از کیسکا که ظاهراً چندین بار صورت خود را به تانک خود کوبیده است در سال 2021 شروع به پخش در رسانه های اجتماعی کرد.

فعالان حمایت از حیوانات به خبر مرگ با نگرانی در مورد رفتار اورکا در زمان اسارت پاسخ داده اند.

Camille Labchuk، مدیر اجرایی Animal Justice، به CBC گفت: «دلخراش است که بدانیم کیسکا هرگز این شانس را نخواهد داشت که به پناهگاه نهنگ منتقل شود و آزادی را که عمیقاً سزاوار آن بود، تجربه کند.

به گفته سازمان حفاظت از نهنگ و دلفین، تا 9 ژانویه حداقل 55 اورکا در پارک های دریایی در سراسر جهان در اسارت نگهداری می شوند. SeaWorld که دارای سه پارک دریایی در ایالات متحده است، بیش از هر پارک دیگری اورکا را در اسارت نگه می دارد.