کریستین زیگلر جمهوری‌خواه برکنار شده فلوریدا با اتهام فضول ویدیویی مواجه می‌شود:


پلیس روز جمعه کریستین زیگلر زیگلر، رئیس برکنار شده حزب جمهوری خواه فلوریدا را از اتهامات تجاوز به عنف تبرئه کرد، اما گفت که از دادستان ها خواسته است که او را به ضبط غیرقانونی ویدیوی برخورد جنسی او با یکی از آشنایان زن متهم کنند.

Phelan M. Ebenhack/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Phelan M. Ebenhack/AP


پلیس روز جمعه کریستین زیگلر زیگلر، رئیس برکنار شده حزب جمهوری خواه فلوریدا را از اتهامات تجاوز به عنف تبرئه کرد، اما گفت که از دادستان ها خواسته است که او را به ضبط غیرقانونی ویدیوی برخورد جنسی او با یکی از آشنایان زن متهم کنند.

Phelan M. Ebenhack/AP

پلیس روز جمعه رئیس برکنار شده حزب جمهوری‌خواه فلوریدا را از اتهامات تجاوز به عنف پاک کرد، اما گفت که از دادستان‌ها خواسته است که او را متهم به ضبط غیرقانونی ویدیوی تماس جنسی او با یکی از آشنایان خود کنند.

اداره پلیس ساراسوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی ویدیویی که کریستین زیگلر از رویارویی 2 اکتبر 2023 با تلفن همراه تهیه کرده بود، نشان داد که “احتمالاً توافقی” بوده و اتهام تجاوز به او را غیرممکن می‌کند. با این حال، پلیس گفت، این زن گفت که او هرگز راضی به فیلمبرداری نشده است و از وقوع آن بی اطلاع بوده است.

پلیس گفت که روز جمعه از دفتر دادستان ایالتی شهرستان ساراسوتا درخواست کرده است تا علیه زیگلر اتهامات فضولی ویدیویی ارائه کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. دادستان ها فوراً تماس تلفنی روز جمعه را برای اظهار نظر نکردند. بر اساس قانون فلوریدا، فضول ویدیویی یک جنایت درجه سوم است که مجازات آن پنج سال زندان است.

درک برد، وکیل زیگلر، در بیانیه ای گفت که “از روز اول، ما مطمئن بوده ایم که آقای زیگلر از این اتهامات بی اساس تبرئه خواهد شد.”

برد گفت: «او کاملاً صادق، صریح بوده و در هر مرحله از این تحقیقات با مجریان قانون همکاری کامل داشته است. “در حالی که ما از اینکه اداره پلیس ساراسوتا تصمیم را در مورد بخش باقیمانده پرونده به دفتر دادستانی ایالت “پنجره” کرد، ناامید هستیم، ما قویاً معتقدیم که دادستان ایالت آقای زیگلر را به خاطر هیچ جرمی تحت تعقیب قرار نخواهد داد.”

زیگلر، 40 ساله، قبلاً اعتراف کرده بود که با این زن رابطه جنسی داشته است، اما اصرار داشت که این رابطه توافقی بوده و مخالفان سیاسی را به دلیل ایجاد شور و هیجان در این موضوع سرزنش می کند. سوابق دادگاه نشان می دهد که همسرش، بریجت زیگلر، به کارآگاهان گفت که این سه یک بار بیش از یک سال پیش با هم رابطه جنسی داشتند. پلیس گفت بریجت زیگلر از رویارویی برنامه ریزی شده عقب نشینی کرد اما شوهرش به تنهایی به آپارتمان متهم رفت.

بریجت زیگلر همچنین یک محافظه‌کار برجسته است که از بنیانگذاران سازمان مادران برای آزادی است و همچنین یکی از اعضای منتخب هیئت مدیره مدرسه شهرستان ساراسوتا است. او همچنین توسط فرماندار ران دیسانتیس به هیئت مدیره ای که اکنون بر توسعه زمین والت دیزنی ورلد نظارت دارد منصوب شد. دیسانتیس سال گذشته پس از مخالفت این شرکت با لایحه او مبنی بر محدود کردن آموزش جنسی در مدارس، قانونی را تصویب کرد و هیئت مدیره تحت کنترل دیزنی را منحل کرد.

حزب جمهوری خواه فلوریدا در اوایل ماه جاری در حالی که پلیس در حال بررسی اتهام تجاوز علیه او بود، زیگلر را برکنار کرد. این حزب ماه گذشته زیگلر را به حالت تعلیق درآورد و خواستار استعفای او شد و گفت که او نمی تواند در یک سال حساس انتخاباتی با اتهامات مطرح شده در اطراف او به طور موثر رهبری کند. دیسانتیس، سناتورهای آمریکایی مارکو روبیو و ریک اسکات و دیگر رهبران جمهوری خواه نیز از زیگلر خواسته بودند تا از قدرت کناره گیری کند.

هنوز مشخص نیست که نتیجه تحقیقات تجاوز جنسی چه معنایی برای آینده زیگلر با حزب جمهوری خواه فلوریدا خواهد داشت. ایوان پاور، که معاون رئیس جمهور ایالتی بود، قبلاً به جای زیگلر انتخاب شده است.

پیش از این، آنجلا کاکس، کارآگاه پلیس ساراسوتا، در استشهادنامه‌های حکم جست‌وجو گفت که بازرسان به دنبال ایمیل‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین و سایر اطلاعات از تلفن همراه زیگلر و حساب Google به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد اتهامات این زن هستند.

این زن به کارآگاهان گفت که او و زیگلر بیش از 20 سال است که یکدیگر را می شناسند. او گفت که در 2 اکتبر، موافقت کرد که با زیگلر و همسرش رابطه جنسی داشته باشد، اما پس از اینکه به همسر زیگلر “نمی‌توانست” پاسخ داد.

این زن گفت که مدتی بعد، او آپارتمانش را ترک کرد تا سگش را پیاده کند و زیگلر را دید که در راهرو ایستاده بود. او می گوید که او را به داخل هل داده و بر اساس سوگندنامه ها به او تجاوز کرده است. بازرسان می گویند فیلم امنیتی مجتمع آپارتمانی نشان می دهد که زیگلر وارد ساختمان شده و از آن خارج می شود.

خواهر این زن به کاکس گفت که زن با او تماس گرفت و به او گفت که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. زن دو روز بعد تجاوز را گزارش کرد.

در اواخر اکتبر، پس از اینکه زیگلر سعی کرد با این زن تماس بگیرد، پلیس مکالمات تلفنی و پیامکی او را تحت نظر داشت. با توجه به سوگندنامه ها، او اصرار داشت که آنها با هم دوست هستند و در یک مقطع به آنها پیشنهاد داد که حضوری ملاقات کنند.

“لعنتی نه، نه بعد از کاری که با من کردی. فهمیدی که من از تو می ترسم؟” او به او نوشت

او پاسخ داد که باید برود.

این زن در یک تماس تلفنی به زیگلر گفت که او به او تجاوز جنسی کرده است.

او پاسخ داد: «اینها حرفهای بزرگی هستند، لطفاً این کار را نکنید، نه من این کار را نکردم. “تو من را به داخل دعوت کردی.”

او قبل از اینکه مشکوک شود که تماس های آنها ضبط می شود، به او “کمک مالی” داد.

زیگلر در مصاحبه ای در 2 نوامبر با کارآگاهان با حضور وکیلش گفت که رابطه جنسی توافقی بوده و او آن را ضبط کرده است. او گفت که سپس ویدیو را حذف کرده است، اما پس از اتهام، آن را بازیابی کرده و در گوگل آپلود کرده است.