واکسن Mpox JYNNEOS توجه جدیدی را به خود جلب می کند زیرا CDC نسبت به احیای مجدد احتمالی هشدار می دهد: شات


علامتی برای واکسیناسیون آبله میمون در یک سایت واکسیناسیون در ساحل میامی، فلوریدا نشان داده شده است.

لین اسلدکی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لین اسلدکی/AP


علامتی برای واکسیناسیون آبله میمون در یک سایت واکسیناسیون در ساحل میامی، فلوریدا نشان داده شده است.

لین اسلدکی/AP

هنگامی که واکسن JYNNEOS برای mpox تابستان گذشته عرضه شد، مقامات بهداشتی معتقد بودند که کار خواهد کرد. این یک حدس آموزشی بود، در اوج یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، که بیشتر بر اساس داده های مطالعات حیوانی است.

اکنون، پس از تجویز 1.2 میلیون دوز در ایالات متحده، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها شواهد واقعی در دست دارند که نشان می دهد واکسن های mpox برای جلوگیری از بیماری کار می کنند.

سه مطالعه جدید نشان می دهد که دو دوز واکسن JYNNEOS بین 66 تا 86 درصد در پیشگیری از mpox در بین افراد در معرض خطر موثر است. این تحقیق روز پنجشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند و هفته نامه بیماری و مرگ و میر CDC منتشر شد.

لئورا فلدشتاین، اپیدمیولوژیست در CDC می گوید: دو دوز واکسن بهترین محافظت را در برابر بیماری mpox ارائه می دهد. ما واقعاً توصیه می کنیم در تابستان و فصل غرور در مورد واکسیناسیون به روز باشید.

داده‌های جدید در حالی به دست می‌آیند که مقامات بهداشتی در حال تلاش برای جلوگیری از موج تابستانی احتمالی mpox هستند.

نگرانی CDC در مورد تجدید حیات mpox بر اساس یک خوشه اخیر از موارد کشف شده در شیکاگو است. به گفته دکتر دمتر دااسکالاکیس، معاون مدیر سازمان ملی پاسخ به آبله میمون کاخ سفید که در یک نشست مطبوعاتی در روز پنجشنبه صحبت کرد، در ماه گذشته، 21 نفر در آنجا به mpox مبتلا شدند.

خوشه ای از موارد یک رگه سه ماهه را می شکند که تقریباً هیچ موردی در شیکاگو پیدا نشد. موارد روزانه در سراسر ایالات متحده کم است. هیچ کدام در بیمارستان بستری نشدند

داسکالاکیس می‌گوید: «حتی اگر از عفونت جلوگیری نکند… واکسیناسیون باعث کاهش احتمال ابتلا و انتشار تأثیرات می‌شود و ممکن است احتمال بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ را کاهش دهد».

Mpox بیماری است که باعث ایجاد بثورات و ضایعات می شود و عمدتاً از طریق تماس جنسی منتشر می شود. بیشتر موارد در ایالات متحده در مردان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و سایر مردانی که با مردان، با چندین شریک جنسی رابطه جنسی دارند، شناسایی شده است.

CDC تخمین می زند که حدود 1.7 میلیون نفر در معرض خطر بالای ابتلا به mpox هستند، اما، تا کنون، تنها یک چهارم آنها به طور کامل واکسینه شده اند – یعنی آنها دو دوز واکسن JYNNEOS را دریافت کرده اند.

“اگر اولین دوز خود را دریافت نکردید، آن را دریافت کنید. و اگر دوز دوم خود را دریافت نکردید، آن را دریافت کنید. به دنبال مراقبت های بهداشتی باشید و اگر بثورات پوستی دارید، آزمایش دهید، حتی اگر قبلا واکسینه شده اید یا mpox داشته اید. داسکالاکیس می گوید در گذشته. “ما باید آماده استفاده از همه ابزارهای موجود در جعبه ابزار پیشگیری باشیم – که شامل واکسن، آزمایش و مهمتر از همه آموزش است – تا مردم بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد زندگی جنسی خود بگیرند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند.”

دااسکالاکیس می گوید که آنها با مقامات بهداشتی محلی و سازمان دهندگان برای ارائه واکسن و اطلاعات بهداشتی خوب در رویدادهای آینده پراید کار می کنند. CDC همچنین پایگاه داده ای از مراکز بهداشتی ایجاد کرده است که واکسن های mpox رایگان ارائه می دهند.

در حالی که ایالات متحده به اورژانس بهداشت عمومی برای mpox در ژانویه پایان داد، CDC می‌گوید این موارد اخیر نشان می‌دهد که شیوع بیماری تمام نشده است و این بیماری به گردش خود ادامه می‌دهد.