مطمئن بدون استرس در مورد رژیم کتوژنیک

نان کتوژنیک چیست در این مطلب یک راهنمای کامل از هر آنچه لازم است در باره رژیم کتوژنیک بدانید هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 ارائه گردیده است. این وعده غذایی بدون کربوهیدرات، بدون گلوتن و کاملاً مطابق با قواعد رژیم کتو است. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانی مدت تعیین شود. وعده غذایی شما با این رسپی غذای کتویی به همین سادگی آماده است. اما، بسته به عادات غذایی فعلی شما، این رویکرد غذایی ممکن است صورتحساب غذای شما را افزایش دهد. گواکامولی، سسی است که از آووکادو درست میشود و در اصل متعلق به کشور مکزیک است. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی باعث ایجاد شرایط متابولیکی میشود که نام آن را کتوزیس گذاشته اند. کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. آیا این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه خوبی است؟ در این رژیم حذف هر نوع کربوهیدرات یا حداقل میزان کرب ممکن است (مثل رژیم لاغری اتکینز). پس همیشه باید به دنبال یک نمونه ایده آل و استاندارد از این رژیم باشید. برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در مورد رژیم کتوژنیک، ادامه این مطلب از مجله ورزشی اکتین را دنبال کنید.

راهنمای کامل رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود. بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. آووکادوی شکمپر یک غذای سریع، سالم و متفاوت در دوران رژیم غذایی شما است و میتواند یک ناهار ایدهآل در رسپی غذاهای کتویی باشد. مرحلهی پنجم: وقتی سطح کتون بهمرورزمان بالا برود، شما کاهش وزن پایدار و سریعی را تجربه میکنید که سبب میشود، سلامت بدن شما را تضمین کند و در نهایت وزنی پایدار و سالم خواهید داشت. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. رژیم کتوژنیک (به اختصار «رژیم کتو»)، یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب بوده که فواید بسیاری را برای سلامتی به همراه میآورد. رژیم کتو یک رژیم با کربوهیدرات کم است که در آن همه گوشتهای قرمز، سفید و دریایی قابل طبخ و استفاده هستند. مزایای این رژیم غذایی همانند دیگر رژیمهای کم کربوهیدرات بوده، اما قویتر از آنها است. Th is content was gen er​ated wi th GSA C᠎ontent᠎ G᠎en​er​ator ᠎DE᠎MO.

در دنیای کاهش وزن و لاغری، همیشه به رژیمهای غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا توجه زیادی میشود. هنگامی که بدن به

دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز از آن محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. نهار: میلکشیک تهیهشده از شیر بادام، کره بادامزمینی، پودر کاکائو، و استویا (جایگزین شکر به منظور حذف کربوهیدرات). مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. برخی از چاشنیها و سسها: این مواد اغلب حاوی شکر و چربی ناسالم هستند. برخی چاشنیها و سسها: مواردی که حاوی قند و چربیهای غیرسالم هستند. برخی از چاشنیها و سُسها: این محصولات معمولا محتوی شکر و چربیهای ناسالماند. پس از آن، بیکنها را مقداری تفت دهید و به همراه پیازچه خردشده و سیر رندهشده به ترکیب قبلی اضافه کنید.

بعد از اینکه پیاز از حالت خام درآمد، سیر را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه با پیاز تفت دهید. صبحانه: املت شامل، آووکادو، سس سالسا، فلفل، پیاز و ادویههای مختلف. پیاز را اضافه کنید و تفت دهید. سپس گوجهفرنگی، نمک، فلفل، پونه کوهی، ریحان، رب گوجهفرنگی و آب را اضافه کنید. سبزیجات کمکربوهیدرات: اغلب سبزیجات سبز، گوجهفرنگی، پیاز، فلفلها و… برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. مصرف غذاهای حاوی فیبر بیشتر باعث میشود تا زودتر احساس سیری کنید و از احساس پرخوری در امان بمانید. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است. رژیم غذایی کتوژنیک بر اساس یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب طراحی شده است. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند.

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. رژیم کتو یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی است. برای گرفتن روزه در رژیم کتوژنیک باید لیست غذاهای کتو مجاز برای مصرف در زمان سحری و افطار را تهیه کنید. خیلی از افراد بعد از گرفتن اولین دوره ی رژیم کتوژنیک، دیگه تمایلی به استفاده از کربوهیدرات پیدا نمیکنن و ترجیح میدن اون رو از برنامه غذایی روزانشون حذف کنن. پس دست بجنبانید و با گرفتن یک رژیم مناسب و کوتاه مدت، هر چه زودتر چربیهای اضافهتان را آب کنید. بنابراین دستور پخت سوپ ساده و متفاوت زیر را که تنها در ۳۰ دقیقه حاضر میشود، از دست ندهید. این غذاها میتوانند بهخوبی باعث سیر شدن شما شوند و مقدار کمی از آنها، انرژی مورد نیاز شما را بهخوبی تأمین خواهد کرد. بله. با استفاده از آووکادو میتوانید مدلهای متنوعی از سالادها و غذاها را طبخ کنید.

یکی از بهترین مشاوران تغذیه که تنها رژیم های اصولی و درست که مناسب شماست، پیشنهاد میدهد و هم میتوانید از راهنماییهای او در این مسیر استفاده کنید بهاره غفاری است. افزایش ریزش مو در چند ماه اول رژیم کتوژنیک امری طبیعی است و معمولا بعد از کذشت مدتی بهبود پیدا می کند. برای تزیین هر آووکادو نیز میتوانید در نهایت از مقداری پیازچه، بیکن و یک قاشق ماست استفاده کنید. سوپ میتواند یک وعده غذایی مفید و آسان در میان رسپی غذاهای کتویی باشد. دقت کنید که لازم نیست پنیر فتا در سوپ حل شود، چراکه تکههای پنیر در سوپ میتواند به دلچسبتر شدن آن کمک کنند. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. ماهی چرب: مانند سالمون، قزلآلا، تن و ماهی خالمخالی. مخلوط سس مایونز را روی سطح هر قطعه ماهی قزلآلا بمالید. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

کره و خامه: بهتر است به سراغ انواع محلی آن بروید.

2. آنفولوانزا در رژیم کتوژنیک کاملا طبیعی است که بعد از مدتی خود به خود قطع میشود. این کاهش شدید می تواند به عنوان یک شوک برای بدن باشد و ممکن است علائمی شبیه به ترک مواد مخدر را ایجاد کند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و با پروتئین کم تا متوسط است. بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. آووکادو: مصرف آووکادوی کامل و تازه. تخمها: به سراغ مصرف کامل تخمهای ماکیان مراتع و حاوی امگا-۳ بروید. کره و خامه: بهتر است به سراغ انواع محلی آن بروید. اما این حرف درست نیست و پایه رژیم بر مصرف چربی است. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. پایه رژیم غذایی خود را بر روی گوشت، ماهی، تخمها، کره، مغزها، چربیهای سالم، آووکادو و مقادیر زیادی از سبزیجات کمکربوهیدرات بگذارید. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. ماهی قزلآلا با رویه شوید و پارمسان یک غذای خوشمزه و فوری در وعدههای شما است.

ناهار: با آرد بادام و مرغ یک نان بپزید همراه با کاهو و خیار و پنیر سرو کنید. امیدواریم که از سرو آن لذت ببرید. از باقیمانده مخلوط سس نیز میتوانید هنگام سرو غذا استفاده کنید. به طور کلی هیچ مشکلی نداره و به جرات میتونیم بگیم تعداد خانمهایی که در مجموعه زیبیتو با استفاده از این رژیم لاغر شدن بیشتر از آقایون هستش. اطلاعات موجود در این مقاله نباید به عنوان توصیه پزشکی تلقی شده و جایگزین راهنماییهای پزشک متخصص شود. برای مثال موز نباید بخورید. نباید مصرف کربوهیدرات رو بعد از برنامه غذایی ناگهانی بالا ببرین چون باعث نوسانات قند خون در بدن میشه. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. مهمترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام بدید تهیه برنامه غذایی با شرایط خودتون هستش. اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید. برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. اگر یک غذای سریع و ساده دریایی در رژیم غذایی خود میخواهید، این دستور پخت را از دست ندهید.

اما جایگزین سدیم از دست رفته بسیار حیاتی است ، به ویژه زمانی که در حال تمرین هستید. شنیدم کتوز بسیار خطرناک است. غذاهای رژیم کتو میتوانند تنوع بسیار زیادی داشته باشند. آیا غذا با آووکادو برای رژیم کتو وجود دارد؟ در قدم اول سس مایونز، پنیر پارمسان، شوید و خردل را با هم مخلوط کنید تا به یک ماده یکدست تبدیل شوند. در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. صبحانه: یک میلکشیک کتوژنیک (این مورد یا این مورد را امتحان کنید). با این حال، خوردن چربی کافی ، منبع سوخت اولیه در رژیم کتوژنیک، به کاهش این هوس کمک می کند و احساس رضایت را در شما حفظ می کند. برخی از این مواد غذایی منبع خوبی از الکترولیت ها نیز هستند. محصولات رژیمی و کمچرب: این محصولات بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی از مصرف بیشتر کربوهیدرات است. میزان تناسب درشتمغذیها در این رژیم به صورت ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین، و ۵٪ کربوهیدرات است. این رژیم غذایی شامل کاهش شدید میزان مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. بسیاری از سلبریتیها نیز از این روش برای کاهش وزن و کاهش ولع به شیرینی جات استفاده کردهاند که یکی از آنها کورتنی کارداشیان است.