مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد سعی می کند به مشتریان اطمینان دهد که خط هوایی ایمن است:


اسکات کربی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد، می‌گوید که مجموعه‌ای از حوادث اخیر، از سقوط پنل از هواپیما گرفته تا گم شدن چرخ هواپیمای جت دیگر در هنگام برخاستن، باعث می‌شود این شرکت هواپیمایی آموزش‌های ایمنی خود را برای کارکنان بازنگری کند.

تام برنر / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تام برنر / AP


اسکات کربی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد، می‌گوید که مجموعه‌ای از حوادث اخیر، از سقوط پنل از هواپیما گرفته تا گم شدن چرخ هواپیمای جت دیگر در هنگام برخاستن، باعث می‌شود این شرکت هواپیمایی آموزش‌های ایمنی خود را برای کارکنان بازنگری کند.

تام برنر / AP

مدیر عامل شرکت هواپیمایی یونایتد می گوید که تعداد زیادی از حوادث اخیر، از افتادن یک تکه پوست آلومینیومی از هواپیما تا گم شدن چرخ هواپیمای جت دیگر در هنگام برخاستن، باعث می شود این شرکت هواپیمایی آموزش های ایمنی خود را برای کارکنان بازنگری کند.

مدیر عامل شرکت اسکات کربی گفت که این شرکت هواپیمایی در حال برنامه ریزی برای یک روز آموزشی اضافی برای خلبانان از ماه مه و تغییر در برنامه درسی آموزشی برای مکانیک های تازه استخدام شده است.

کربی در یادداشتی به مشتریان در روز دوشنبه سعی کرد به مسافران اطمینان دهد که ایمنی اولویت اصلی خطوط هوایی است.

وی گفت: متأسفانه در چند هفته گذشته شرکت هواپیمایی ما با حوادث متعددی مواجه شده است که یادآور اهمیت ایمنی است. در حالی که همه آنها به هم مرتبط نیستند، می خواهم بدانید که این حوادث توجه ما را به خود جلب کرده و تمرکز ما را بیشتر کرده است.»

کربی گفت که این شرکت هواپیمایی در حال بررسی هر حادثه اخیر است و از آموخته های خود برای “اطلاع رسانی” آموزش ایمنی و رویه ها استفاده خواهد کرد. او جزییاتی را جز اقداماتی که به گفته او از قبل برنامه ریزی شده است، مانند روز اضافی آموزش خلبانان، ارائه نکرد.

برخی از حوادث اخیر – مانند ترک در شیشه جلوی چند لایه – معمولاً توجه زیادی را به خود جلب نمی کنند، اما به دلیل تعداد زیاد رویدادهایی که در مدت زمان کوتاهی روی یک شرکت هواپیمایی تأثیر می گذارد، پوشش خبری و کلیک در رسانه های اجتماعی به دست آورده اند.

تا حدودی، یونایتد ممکن است قربانی نگرانی شدید در مورد ایمنی هوا از ژانویه باشد، زمانی که یک پانل هواپیمای بوئینگ 737 مکس خطوط هوایی آلاسکا را در ارتفاع 16000 فوتی بالای اورگان منفجر کرد. محققان می گویند پیچ ​​و مهره هایی که پانل را محکم می کردند گم شده بودند.

جان کاکس، خلبان سابق خطوط هوایی و اکنون مشاور ایمنی می‌گوید: «من مشکل ایمنی مهمی در یونایتد نمی‌بینم. “رسانه ها با بررسی بیشتر وقایع را تقویت می کنند. هر اتفاقی که در حال حاضر برای هواپیمای یونایتد رخ دهد خبرساز می شود.”

کاکس گفت که این حوادث “تاسف بار هستند و توجه زیادی را به خود جلب می کنند، اما من نمی بینم که آنها فرسایشی در ایمنی سیستم هوانوردی تجاری را نشان می دهند.”

در جدیدترین حادثه در یونایتد، روز جمعه یک تکه از پوسته آلومینیومی بیرونی از شکم یک بوئینگ 737-800 که در سال 1998 ساخته شده بود، افتاد.

همچنین هفته گذشته، یک پرواز یونایتد از دالاس به سانفرانسیسکو دچار نشت هیدرولیکی شد و پرواز دیگری که به مقصد سانفرانسیسکو بود، دو ساعت پس از بلند شدن به دلیل “مشکل تعمیر و نگهداری” نامشخص به استرالیا بازگشت.

در اوایل این ماه، یک پرواز یونایتد پس از آتش گرفتن موتور به هیوستون بازگشت و یک لاستیک از هواپیمای بوئینگ 777 یونایتد در حین برخاستن در سانفرانسیسکو افتاد.

هواپیماهای یونایتد حتی در هنگام حضور در زمین دچار حوادث ناگوار شده اند. ماه گذشته، خلبانان یک هواپیما گزارش دادند که پدال‌های سکان مورد استفاده برای هدایت روی باند پس از لمس کردن در نیوآرک، نیوجرسی، برای مدت کوتاهی از کار افتادند.

در این ماه، یک جت در هوستون فرود آمد و از تاکسی فرودگاه هیوستون خارج شد و در چمن گیر کرد. کارگران مجبور بودند پله های متحرک را برای خروج مسافران از هواپیما بیرون بیاورند.

در هیچ یک از این رویدادها آسیبی دیده نشد که تعدادی از آنها توسط مقامات فدرال تحت بررسی هستند.