مجسمه جکی رابینسون از پارکی در کانزاس به سرقت رفت:


مجسمه برنزی پیشگام افسانه ای بیسبال، جکی رابینسون، از پارکی در ویچیتا، کان، در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه، 25 ژانویه 2024 به سرقت رفت.

تراویس هیینگ/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تراویس هیینگ/AP


مجسمه برنزی پیشگام افسانه ای بیسبال، جکی رابینسون، از پارکی در ویچیتا، کان، در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه، 25 ژانویه 2024 به سرقت رفت.

تراویس هیینگ/AP

ویچیتا، کان – مجسمه باارزش جکی رابینسون از یک پارک عمومی در کانزاس به سرقت رفت، که جست‌وجوی پلیس در روز جمعه و خشم در شهر ویچیتا را برانگیخت.

این مجسمه به افتخار اولین بازیکنی است که در سال 1947 سد رنگ لیگ برتر بیسبال را شکست. ویدئوی نظارتی از دو نفر منتشر شد که مجسمه را در تاریکی دور می‌کشیدند. پلیس ویچیتا در یک پست فیس بوک اعلام کرد که صبح پنجشنبه ناپدید شده است.

مجسمه از مچ پا بریده شد تا برداشته شود. تنها چیزی که از مجسمه جمعه باقی مانده بود، پای رابینسون بود.

“من از اقدامات افرادی که جسارت داشتند مجسمه جکی رابینسون را از پارکی که در آن بچه ها و خانواده های جامعه ما جمع می شوند تا تاریخ جکی رابینسون، نماد آمریکایی را بیاموزند، ببرند و این بازی را انجام دهند، ناامید شده ام. بیسبال، رئیس پلیس ویچیتا، جو سالیوان، روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت. این باید همه ما را ناراحت کند.»

او گفت حتی نگران‌کننده‌تر دزدی مجسمه کمی قبل از ماه تاریخ سیاه بود.

رابینسون قبل از پیوستن به بروکلین داجرز برای کانزاس سیتی مونارکز لیگ سیاهان بازی کرد و راه را برای نسل‌های توپ‌بازان سیاه‌پوست آمریکایی هموار کرد. او نه تنها یک اسطوره ورزشی بلکه نماد حقوق مدنی نیز محسوب می شود.

براندون جانسون، عضو شورای شهر ویچیتا، این سرقت را “وحشتناک” و “منزجر کننده” خواند و گفت که ساکنان احساس آسیب و عصبانیت می کنند و خواهان عدالت هستند.

جانسون گفت: “بسیاری از مردم می خواهند آن افراد را قبل از اجرای قانون پیدا کنند.” “پس دوباره، همانطور که رئیس و (دادستان) گفتند، اگر آن مجسمه را دارید، امروز آن را به اینجا بیاورید.

کمیسیون جرایم مترو ویچیتا برای انعام هایی که منجر به دستگیری شود تا 2500 دلار جایزه و برای انعام هایی که منجر به بازیابی مجسمه شود 5000 دلار دیگر جایزه تعیین کرد.

سالیوان گفت که امیدوار است اگر مجسمه برای پول آورده شود، محوطه های نجات منطقه با پلیس تماس بگیرند.

سالیوان گفت: «پس از بازگرداندن مجسمه، ما همچنین می‌خواهیم افرادی که از جامعه ما یک گنج را سرقت کرده‌اند، پاسخگوی اعمال خود باشند.» “و من به شما اطمینان می دهم که آنها این کار را خواهند کرد. منابع اداره پلیس ویچیتا بسیج شده است.”

باب لوتز، مدیر اجرایی، گفت: لیگ غیرانتفاعی لیگ کوچک، لیگ 42، که به نام شماره رابینسون با داجرز نامگذاری شده است، حدود 50000 دلار برای مدل او پرداخت کرد. این مجسمه در سال 2021 در پارک مک آدامز نصب شد، جایی که تقریباً 600 کودک در لیگ بیسبال جوانان بازی می کنند.