قاضی ممنوعیت مراقبت از تراجنسیتی در آرکانزاس را لغو کرد:


روز سه شنبه، 20 ژوئن 2023، یک قاضی فدرال ممنوعیت آرکانزاس در مورد مراقبت جنسیتی برای افراد زیر سن قانونی را مسدود کرد. در این عکس، مخالفان لایحه آزادی مذهبی در کنگره ایالت آرکانزاس در لیتل راک، آرک، پنجشنبه، 2 آوریل 2015 گرد هم می آیند.

دنی جانستون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دنی جانستون/AP


روز سه شنبه، 20 ژوئن 2023، یک قاضی فدرال ممنوعیت آرکانزاس در مورد مراقبت جنسیتی برای افراد زیر سن قانونی را مسدود کرد. در این عکس، مخالفان لایحه آزادی مذهبی در کنگره ایالت آرکانزاس در لیتل راک، آرک، پنجشنبه، 2 آوریل 2015 گرد هم می آیند.

دنی جانستون/AP

LITTLE ROCK، Ark. – یک قاضی فدرال برای همیشه اولین قانون این کشور را که مراقبت های تایید کننده جنسیت از خردسالان را ممنوع می کند، مسدود کرده است، که نشان دهنده پیروزی حامیان LGBTQ است.

حکم قاضی منطقه ای ایالات متحده، جیمز مودی جونیور در روز سه شنبه می گوید که ایالت آرکانزاس چندین بخش از قانون اساسی ایالات متحده را نقض کرده است، زیرا تمام درمان های تأیید کننده جنسیت برای افراد زیر 18 سال را ممنوع کرده است. این حکم 80 صفحه ای می گوید که ترنس های خردسال از درمان هایی مانند هورمون محروم می شوند. درمان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد می‌کند و به تعویق انداختن مراقبت تا بزرگسالی، نوجوانان را مجبور می‌کند تغییراتی را که با هویت جنسیتی‌شان سازگار نیست، تجربه کنند.

این حکم پس از یک محاکمه هشت روزه در ماه دسامبر صادر شد، جایی که چندین شاهد ایالتی اعتراف کردند که تجربه ای در درمان نوجوانان ترنسجندر نداشته اند و هیچ مدرکی برای مخالفت با دهه ها تحقیقات علمی ارائه نکرده اند.

در این حکم آمده است: «به جای حمایت از کودکان یا حفظ اخلاق پزشکی، شواهد نشان داد که مراقبت‌های پزشکی ممنوع، سلامت روان و رفاه بیماران را بهبود می‌بخشد و دولت با ممنوعیت آن، منافعی را که ادعا می‌کند در حال پیشبرد است، تضعیف می‌کند». . “شهادت کارشناسان معتبر، پزشکانی که مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت را در آرکانزاس ارائه می دهند، و خانواده هایی که به این مراقبت تکیه می کنند مستقیماً هر ادعای ایالت را مبنی بر اینکه این قانون منافعی در حمایت از کودکان دارد را رد می کند.”

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا این شکایت را از طرف خانواده‌های نوجوانان تراجنسیتی و دو پزشک مطرح کرد. قاضی مودی قبلاً این قانون را چند روز قبل از اجرای آن در سال 2021 مسدود کرده بود.

زمانی که قانونگذاران قانون 626 را در سال 2021 تصویب کردند، آرکانزاس اولین ایالت در این کشور شد که مراقبت های تایید کننده جنسیت برای کودکان ترنس را ممنوع کرد. آلاباما، فلوریدا و ایندیانا قوانین مشابهی در مورد کتاب ها دارند که همه آنها به طور موقت متوقف شده اند.

دیلن برانت، یک تراجنسیتی، گفت: «خیلی ممنونم که قاضی تجربه من را شنید که چگونه این مراقبت های بهداشتی زندگی من را به سمت بهتر شدن تغییر داده است و تأثیر خطرناکی را که این قانون می تواند بر زندگی من و تراجنسیتی های بی شمار دیگر داشته باشد، دید. نوجوان و یکی از شاکیان پرونده.

درخواست نظر از سوی تیم گریفین، دادستان کل آرکانزاس، در مهلت مقرر بازگردانده نشد.

ادعاهای قانون اساسی

حکم مودیز می‌گوید قانون 626 سه بخش از قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند: متمم اول، بند حفاظت برابر متمم چهاردهم و بندهای روند قانونی اصلاحیه‌های پنجم و چهاردهم.

ACLU استدلال کرده بود که قانون آرکانزاس حقوق آزادی بیان پزشکان را با ممنوعیت ارجاع بیماران به سایر ارائه دهندگان برای مراقبت های تایید کننده جنسیت محدود می کند. مودی موافقت کرد و گفت که محدود کردن سخنرانی مربوط به “رویه های انتقال جنسیت” نقض متمم اول است.

این حکم همچنین می‌بیند که این قانون با سلب توانایی والدین برای تصمیم‌گیری در مورد مراقبت‌های بهداشتی فرزندشان، حقوق دادرسی آرکانزان را نقض می‌کند. این قانون می افزاید که این قانون بر اساس جنسیت افراد زیر سن قانونی تبعیض قائل می شود، زیرا در صورتی که افراد زیر سن قانونی با جنسیت تعیین شده در بدو تولد مطابقت داشته باشد، دسترسی به مراقبت های تایید کننده جنسیت را منع نمی کند.

زمینه

در حالی که جمهوری خواهان از اکثریت فوق العاده راحت در هر دو مجلس قانونگذاری آرکانزاس برخوردار هستند، تصویب قانون 626 بدون بحث نبود.

پس از شنیدن ساعت‌ها شهادت مدافعان و جوانان ترنس، قانون‌گذاران این لایحه را در آوریل 2021 تأیید نهایی کردند. آسا هاچینسون، یک جمهوری خواه، این لایحه را وتو کرد و گفت که این طرح در تصمیمات بهداشتی خصوصی خانواده ها تداخل خواهد داشت.

در آرکانزاس، برای نادیده گرفتن حق وتوی فرماندار، رای اکثریت ساده در مجلس و سنا لازم است. قانونگذاران در هر دو مجلس به راحتی وتوی هاچینسون را در روز بعد نادیده گرفتند و راه را برای اجرایی شدن این قانون در اواخر همان سال باز کردند.

هاچینسون در آن زمان گفت: «امیدوارم وتوی من باعث شود که همکاران جمهوری‌خواه من در سراسر کشور در برابر وسوسه قرار دادن دولت در وسط تصمیم‌گیری‌های والدین و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مقاومت کنند.»

در آگوست 2021، قاضی مودی – همان قاضی که حکم روز سه شنبه را صادر کرد – حکم منع موقت قانون 626 را صادر کرد. یک دادگاه تجدیدنظر فدرال بعداً حکم دادگاه بدوی را در اوت 2022 تأیید کرد.

در یک محاکمه هشت روزه در ماه دسامبر، وکلای دادستانی کل ایالت استدلال کردند که وظیفه ایالت محافظت از کودکان در برابر اقدامات پزشکی «غیرقابل برگشت» است. چندین شاهد در ایالت مخالف درمان های تایید کننده جنسیت، مانند مسدود کننده های بلوغ و هورمون ها بودند، اما اعتراف کردند که هرگز آنها را برای نوجوانان ترنس تجویز نکرده اند.

دادگاه دریافت که سه تن از شاهدان ایالتی در جلسه ای از سازمان حمایت از مسیحیان اتحاد دفاع از آزادی که به طور خاص برای جمع آوری شهود آموزش دیده در زمینه های مختلف که مایل به شهادت به نفع قوانین تصویب شده که مراقبت از تراجنسیتی ها را محدود می کند، استخدام شده اند.

«در حالی که هیچ چیز شرورانه ای در مورد استخدام سازمانی برای شهادت دادن برای اهداف خود وجود ندارد، از گوش دادن به شهادت مشخص می شود که پروفسور مارک رگنروس، دکتر پل هروز، و دکتر. [Patrick] لاپرت بیشتر از منظر اعتقادی دینی شهادت می‌داد تا آن چیزی که برای کارشناسان لازم است.»