فرماندار تگزاس ابوت به دنبال عفو گروهبان ارتش محکوم به قتل است:


آستین، تگزاس – فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، شنبه گفت که او به دنبال عفو یک گروهبان ارتش ایالات متحده است که در تیراندازی مرگبار سال 2020 به یک معترض مسلح در جریان اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی به قتل محکوم شد.

این عکس رزرو ارائه شده توسط اداره پلیس آستین، تگزاس، گروهبان ارتش ایالات متحده را نشان می دهد. دنیل پری. هیئت منصفه تگزاس روز جمعه اعلام کرد که پری به دلیل تیراندازی مرگبار به یک معترض مسلح در سال 2020 به قتل محکوم شد.

AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

AP


این عکس رزرو ارائه شده توسط اداره پلیس آستین، تگزاس، گروهبان ارتش ایالات متحده را نشان می دهد. دنیل پری. هیئت منصفه تگزاس روز جمعه اعلام کرد که پری به دلیل تیراندازی مرگبار به یک معترض مسلح در سال 2020 به قتل محکوم شد.

AP

ابوت توییت کرد از آنجایی که قانون اساسی ایالت او را به عفو فقط به توصیه هیئت عفو و آزادی مشروط محدود می کند، او از هیئت می خواهد که عفو را توصیه کند و درخواست او را برای عفو گروهبان تسریع بخشد. دنیل پری.

ابوت نوشت: “من مشتاقانه منتظر هستم تا توصیه عفو هیئت مدیره را به محض اینکه به میز من رسید تایید کنم.”

پری روز جمعه توسط هیئت منصفه شهرستان تراویس به دلیل تیراندازی مرگبار به گرت فاستر 28 ساله در جریان تظاهرات در آستین محکوم شد. او در صورت محکومیت به حبس ابد محکوم می شود.

ابوت گفت: «تگزاس یکی از قوی‌ترین قوانین دفاع از خود را دارد که نمی‌تواند توسط هیئت منصفه یا دادستان منطقه لغو شود.»

به تماس تلفنی با دفتر دادستان منطقه خوزه گارزا در روز شنبه پاسخ داده نشد.

وکلای پری استدلال کردند که تیراندازی دفاع شخصی بوده است زیرا فاستر با یک تفنگ AK-47 به ماشین پری نزدیک شده است. دادستان ها گفتند که پری می توانست قبل از شلیک هفت تیر خود فرار کند و شاهدان شهادت دادند که فاستر هرگز تفنگ خود را به سمت پری بلند نکرد.

پری، که در سال 2021 متهم شد، در Ft. هود در ژوئیه 2020 در حدود 70 مایلی (112 کیلومتری) شمال آستین، زمانی که برای یک شرکت اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه کار می‌کرد، به یک خیابان تبدیل شد و به جمعیت زیادی از تظاهرکنندگان در مرکز شهر آستین تبدیل شد.

در ویدئویی که به صورت زنده در فیس بوک پخش می شود، صدای بوق یک ماشین شنیده می شود که چندین گلوله به صدا درآمده و معترضان شروع به فریاد زدن و پراکندگی می کنند.

وقتی فاستر کشته شد، تظاهرکنندگان در آستین و فراتر از آن هفته‌ها پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس در خیابان‌ها راهپیمایی کردند.

فلوید در 25 مه 2020 پس از اینکه یک افسر پلیس مینیاپولیس زانویش را به گردن مرد سیاهپوست برای بیش از 9 دقیقه فشار داد، درگذشت. فلوید که دستبند زده شده بود، بارها گفت که نمی تواند نفس بکشد.

قتل فلوید توسط یکی از تماشاچیان به صورت ویدئویی ضبط شد و به عنوان بخشی از یک حسابرسی گسترده تر در مورد بی عدالتی نژادی، اعتراضات جهانی را برانگیخت.